Tibet! Regelen vanuit Nepal en andere tips ook welkom! :)

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
LadyDionne

Tibet! Regelen vanuit Nepal en andere tips ook welkom! :)

Bericht door LadyDionne »

Hallo!
Ik vlieg de 29e naar India en ga van daaruit naar Nepal en wil ook heel graag naar Tibet! Ik wil dan dus naar Lhasa vliegen vanwege de het wennen aan de hoogte en nou vroeg ik me af of het handig is om dan vanuit Kathmandu de reis te boeken! Ik wil dan nu vast een ticket gaan boeken, en dan zo dat ik ongeveer 2 weken in Nepal heb voordat ik naar Tibet zou gaan, zou dat genoeg zijn om visa te regelen en een reis te boeken? Verder zijn tips hiervoor van harte welkom!
En als iemand evt mee wil is dat ook leuk, het gaat om half november zo'n beetje :)
Bedankt!
Metor
Wereldreiziger

Re: Tibet! Regelen vanuit Nepal en andere tips ook welkom! :

Bericht door Metor »

Zover ik weet is Tibet altijd een beetje een loterij, erg afhankelijk van de politieke situatie op dat moment. Helaas is het mij vorig jaar niet gelukt om een vergunning te krijgen.
2 weken zou genoeg moeten zijn maar ik zou zelf al contact leggen met organisaties in Tibet die je kunnen helpen met het boeken van de reis. Zodat je in Nepal niet voor een verassing komt te staan.

Mbt vliegen naar lhasa, volgens mij verhoogd dat de kans op hoogteziekte. De overgang van Kathamndu naar lhasa qua hoogte is dan wel erg groot.
Jenny
Reisexpert

Re: Tibet! Regelen vanuit Nepal en andere tips ook welkom! :

Bericht door Jenny »

De permitvraag heb ik elders beantwoord.

Wat vliegen maar Lhasa betreft:

Als je overland van KTM naaf Lhasa gaat, zeker wanneer je ook naar Everest Basecamp wilt, dan ga je over passen van meer dan 4500-5000 meter. Je slaapt ook meer dan 500m hoger dan de nacht ervoor, wat de kans op hoogteziekte vergroot. Je zit in een bus, je kan dus niet in je eigen tempo rustig aan doen.

Ik ben naar Lhasa gevlogen, en heb daar een paar dagen langer geboekt (privéreis, dat was mogelijk). De eerste dagen heb ik heel rustig aangedaan in m'n eigen tempo. Zo kon ik acclimatiseren.

De enige reizigers met hoogteziekte die ik ben tegengekomen reisde de andere kant op, dus vanuit Nepal naar Tibet.

Maar dan nog, iedereen reageert anders op hoogte...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie