Mount Everest base camp
Mount Everest base camp
zoekend naar informatie over de trekking naar mt everest base camp kan ik niet echt vinden of je dit daar ook bij aankomst kunt regelen? heeft er iemand ervaring mee? en qua kosten en uitrusting etc?
Re: base camp
Kan je prima ter plekke regelen. Uitrusting kan je huren zoals slaapzakken. Ingelopen schoenen neem je liever zelf mee. Ik weet de actuele prijzen niet, maar zeker goedkoper dan vanuit NLD boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
In september 2012 naar Base Camp geweest. Voor mij tot nu toe 1 van de highlights van mijn huidige trip. Je kan daar zelf alles prima regelen. Je kan ook exact bepalen wat je wel en niet geregeld wilt hebben.
Zelf alleen de vlucht geregeld in Kathmandu nadat ik wat extra kleding daar gekocht had .
Een porter heb ik in Lukla in een guesthouse kunnen regelen en prima over de prijs kunnen onderhandelen. Een fantastische er zeer ervaren porter dus had veel geluk. 2 weken vol op genoten en had eigenlijk geen zin om de bergen te verlaten. Maar ja, wou ook graag mijn vrouw weer in Kathmandu zien...
Mijn tip: regel zo veel mogelijk zelf want is vele male goedkoper en ook makkelijk om te doen!
Kosten:
Retour vlucht $250
Porter $12 per dag (kan goedkoper maar gun de mensen ook hun deel!)
Dag budget: $23 (misschien zelfs nog wat minder maar weet dat niet meer zeker)
Je kan in het begin en einde met een paar dollar per dag uit de voeten, maar hoger op is het echt prijzig. Een voorbeeld:
1 liter Water in Lukla $0.80
1 liter Water bij base camp $5
Zelf alleen de vlucht geregeld in Kathmandu nadat ik wat extra kleding daar gekocht had .
Een porter heb ik in Lukla in een guesthouse kunnen regelen en prima over de prijs kunnen onderhandelen. Een fantastische er zeer ervaren porter dus had veel geluk. 2 weken vol op genoten en had eigenlijk geen zin om de bergen te verlaten. Maar ja, wou ook graag mijn vrouw weer in Kathmandu zien...
Mijn tip: regel zo veel mogelijk zelf want is vele male goedkoper en ook makkelijk om te doen!
Kosten:
Retour vlucht $250
Porter $12 per dag (kan goedkoper maar gun de mensen ook hun deel!)
Dag budget: $23 (misschien zelfs nog wat minder maar weet dat niet meer zeker)
Je kan in het begin en einde met een paar dollar per dag uit de voeten, maar hoger op is het echt prijzig. Een voorbeeld:
1 liter Water in Lukla $0.80
1 liter Water bij base camp $5
kijk dat soort info zocht ik
kun je bijvoorbeeld ook een tocht regelen met andere reizigers? ik wil niet met een hele groep maar in mn uppie met een porter te gaan lijkt me ook maar een beetje eenzaam.. of zie ik dat verkeerd?
(wat houdt een 'porter' precies in?)
kun je bijvoorbeeld ook een tocht regelen met andere reizigers? ik wil niet met een hele groep maar in mn uppie met een porter te gaan lijkt me ook maar een beetje eenzaam.. of zie ik dat verkeerd?
(wat houdt een 'porter' precies in?)
Re: Mount Everest base camp
Zelf ben ik alleen met een porter gegaan. Omdat ik mijn eigen tempo en schema wilde bepalen en vrij zijn van andere "verplichtingen".
Onderweg ontmoet je genoeg andere wandelaars dus je zal zeker niet alleen zijn.
Je hebt de volgende mogelijkheden als je wilt qua begeleiding:
- porter; simpel gezegd een drager. Iemand die je backpack draagt, een klein beetje engels kan en daardoo een beetje als gids fungeert.
- gids; iemand die de engelse taal goed beheerst en je onderweg het ea kan vertellen
- combi gids/drager
Uiteraard verschillen de prijzen tussen de opties. Kies het type begeleiding (als je dat al wilt) waar je behoefte aan hebt.
Zelf bewust voor een porter gekozen. Was een paar weken daarvoor al in China op hoogte geweest en aardig ziek geworden. Daarnaast geen ervaring met wandelen met backpack op die hoogte langer dan 3 dagen. Het doel was genieten en had dus geen zin in afzien.
Daarnaast help je iemand in zijn levensonderhoud en heb je leuke en interessante aanspraak (althans dat vond ik).
Onderweg ontmoet je genoeg andere wandelaars dus je zal zeker niet alleen zijn.
Je hebt de volgende mogelijkheden als je wilt qua begeleiding:
- porter; simpel gezegd een drager. Iemand die je backpack draagt, een klein beetje engels kan en daardoo een beetje als gids fungeert.
- gids; iemand die de engelse taal goed beheerst en je onderweg het ea kan vertellen
- combi gids/drager
Uiteraard verschillen de prijzen tussen de opties. Kies het type begeleiding (als je dat al wilt) waar je behoefte aan hebt.
Zelf bewust voor een porter gekozen. Was een paar weken daarvoor al in China op hoogte geweest en aardig ziek geworden. Daarnaast geen ervaring met wandelen met backpack op die hoogte langer dan 3 dagen. Het doel was genieten en had dus geen zin in afzien.
Daarnaast help je iemand in zijn levensonderhoud en heb je leuke en interessante aanspraak (althans dat vond ik).
Deze trek lijkt mij ook zeer interessant om te doen, ik heb alleen nog nooit echt trekking gedaan en dit lijkt me wel een flike tocht haha. Is het te doen als beginneling als je je eigen tempo kunt bepalen?
En is het in ook mogenlijk overland vanaf Kathmandu te reizen ivm de kosten? Als je nog enige andere informatie hebt zou ik dat graag horen!
Bedankt
En is het in ook mogenlijk overland vanaf Kathmandu te reizen ivm de kosten? Als je nog enige andere informatie hebt zou ik dat graag horen!
Bedankt
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
-
- Reiziger
- Contacteer:
Hoi Bjorn,
ook voor een beginneling is deze tocht te doen, het is inderdaad erg belangrijk dat je je eigen tempo loopt en goed met je gids let op het aantal hoogtemeters dat je per dag stijgt, dit in verband met hoogteziekte.
Je kan de toch took overland maken door vanuit Kathmandu naar Jiri te reizen en van hier naar Lukla te trekken. Je hebt dan echter heen en terug in totaal 10 - 12 dagen extra nodig. Uiteindelijk kost dit je dus nog meer dan wanneer je een retourvlucht naar Lukla boekt.
Groetjes,
Rudy
ook voor een beginneling is deze tocht te doen, het is inderdaad erg belangrijk dat je je eigen tempo loopt en goed met je gids let op het aantal hoogtemeters dat je per dag stijgt, dit in verband met hoogteziekte.
Je kan de toch took overland maken door vanuit Kathmandu naar Jiri te reizen en van hier naar Lukla te trekken. Je hebt dan echter heen en terug in totaal 10 - 12 dagen extra nodig. Uiteindelijk kost dit je dus nog meer dan wanneer je een retourvlucht naar Lukla boekt.
Groetjes,
Rudy
Hee bedankt voor je reactie!
Overland zal hm niet gaan worden dan, ik heb maar beperkt de tijd in Nepal omdat ik minimaal 10 weken in Z/O Azie wil reizen
Overland zal hm niet gaan worden dan, ik heb maar beperkt de tijd in Nepal omdat ik minimaal 10 weken in Z/O Azie wil reizen
-
- Reiziger
- Contacteer:
Heb je minder tijd en wil je wel een trekking maken kijk dan eens naar de Poonhill trek vanuit Pokhara. Voor Everest Base Camp heb je ook met het vliegtuig minimaal 2 weken nodig. Iets korter kan wel, maar dat is als beginnend loper af te raden.
Ja ik zit op dit moment nog een beetje te twijfelen ivb met de kosten en de tijd idd. Ik heb een ticket geboekt met de route Amsterdam - Mumbai, Bangkok Dusseldorf (spotgoedkoop). Ik kom 11 Maart aan en heb 14 weken in totaal, dan wil ik op 17 Maart Holi vieren in India of Nepal, dat weet ik ook nog niet. Maar ik wil minstens 10 weken uit trekken voor zuidoost Azie, helemaal als je Myanmar er ook nog bij wilt doen is dat aan de krappe kant.
Ik heb ook naar de Annapura BC trek gekeken, met de omweg via poon hill, dat gaat hm denk ik worden als ik besluit dat Everest toch te veel tijd gaat kosten.
Ik heb ook naar de Annapura BC trek gekeken, met de omweg via poon hill, dat gaat hm denk ik worden als ik besluit dat Everest toch te veel tijd gaat kosten.