Beste route Midden/Zuid Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Elmagaat

Beste route Midden/Zuid Amerika?

Bericht door Elmagaat »

Hoi iedereen.
Na veel topics al gelezen te hebben waag ik het ook eens om een vraag te stellen, hopelijk kunnen jullie mij helpen en tips geven :D
Ik ga in mei voor het eerst van mijn leven backpacken, 7,5 maand lang zoals nu de planning is. Ik wil o.a. vrijwilligerswerk doen bij verschillende projecten.
Landen die ik aan wil doen: Costa Rica, Ecuador (+Galapagos), Bolivia, Peru en Chili.
Ik spreek geen Spaans en wil graag een cursus doen van 2 weken ergens bij een gastgezin in het eerste land wat ik zal bezoeken.
Mijn vraag: Wat is nou het beste land om te beginnen en te eindigen? En een logische route? Ik zat zelf te denken om te vliegen naar Costa Rica omdat dat wat meer westers is om even in te komen, en hierna naar Ecuador, Peru, Chili, Bolivia vanaf daar weer naar huis?
Maar ik lees ook weer dat les volgens in Ecuador veel beter is? Wie heeft ervaring en tips?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Beste route Midden/Zuid Amerika?

Bericht door Tikva »

Costa Rica zou ik af laten vallen dat scheelt je weer behoorlijk in de vliegkosten om vanaf daar naar Ecuador te komen.

Peru (bijvoorbeeld Cusco) is een goed land om spaans te leren. 2 weken spaans zou je kunnen combineren met 5 weken reizen dan naar chili of ecuador.
Ecuador heeft veel talenscholen maar Quito is erg onveilig. Minder aan te raden voor onervaren reizigers.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
HendrikHerman
Reiziger

Costa Rica?

Bericht door HendrikHerman »

Dat is ook mijn eerste reactie. Waarom Costa Rica? Doet geografisch gezien vreemd aan in dat rijtje. Dat Costa Rica meer westers zou zijn, ach, dat lijkt mij van weinig belang. Cusco in Peru is inderdaad een geschikte en populaire plek voor Spaanse les, te meer omdat daar veel te doen en te zien is. Voor echt effectief Spaans leren een beetje te populair omdat je het risico loopt te veel Nederlands en Engels te gaan spreken met andere reizigers. Maar dat heb je zelf in de hand. Het is daarom geen gek idee om in Peru te beginnen.
Elmagaat

Bericht door Elmagaat »

Costa Rica staat al jaren op mijn verlanglijst, de natuur is daar zo geweldig mooi en je hebt een leuk project met zeeschildpadden. Dus ik dacht dat mooi te combineren met Zuid Amerika. Vliegticket ernaartoe vanuit NL is niet zo duur, en ticket van Costa Rica naar Ecuador heb ik er dan wel voor over (ik heb nog even om te sparen gelukkig!) Maar kan dus beter eerst naar Peru?
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Ja, nu wordt het een stuk duidelijker waarom Costa Rica met die andere landen op je lijstje staat. Overweging om Costa Rica te combineren met die landen in Zuid Amerika (dat zijn niet de meest noordelijke) wordt een kwestie van nazoeken, berekenen en vergelijken van reiskosten. Je zult in principe overal wel aan het begin van de reis een cursus Spaans kunnen volgen, dat hoeft niet Peru te zijn. Wat je in je hoofd hebt kan best wel maar het lijkt me financieel niet de meest voor de hand liggende combinatie.
Ik denk dat omdat het voordeliger lijkt om een retour te kopen naar een luchthaven in Zuid Amerika (velen vliegen bijvoorbeeld Amsterdam (enz.) - Lima - Amsterdam (enz.)) en reizen dan voornamelijk met de bus door Peru, Bolivia, Chili, enz. Costa Rica past wat minder in dit plaatje.
Uiteindelijk is het alleen een kwestie van de financiële consequenties onderzoeken. En dan gewoon een keuze maken.
Elmagaat

Bericht door Elmagaat »

ok dank je wel voor je reactie :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik weet niet of de natuur in Costa Rica nou echt zoveel mooier is als in de buurlanden of gewoon een stuk duurder en beter gepromoot.
Maar mocht je er echt heen willen waarom kies je dan niet Costa Rica, Panama en dan een boottocht naar Colombia en tenslotte Ecuador etc Zal je wel wat andere dingen moeten laten zitten maar heb je wel een super mooi alternatief.

Colombia is op dit moment echt in opkomst als toeristen bestemming en dus zeker een mooi moment om nu te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Elmagaat

Bericht door Elmagaat »

Zou dit route wel veilig zijn voor een vrouw alleen? Ik sta open voor alternatieven hoor, dus ik ga wel even verder zoeken op Panama en Colombia. Thanks
Plaats reactie