NZ: Stray of Kiwi Experience? (want Magic bestaat niet meer)

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
rvl82

NZ: Stray of Kiwi Experience? (want Magic bestaat niet meer)

Bericht door rvl82 »

Hoi allen,

Eerst wat achtergrond info:
Februari 2014 ga ik voor een maand naar NZ. Ik ben 30 jaar en ik wil daar graag veel activiteiten doen, mooie dingen zien en gaan fotograferen. Een keertje goed en gezellig feesten vind ik ook prima en gezellig. Maar dat hoeft voor mij niet elke nacht.
Ik heb inmiddels wat topics gelezen over de hop-on hop-off bussen in NZ maar die zijn toch alweer wat gedateerd.

Want ik wilde in eerste instantie op aanraden van mijn neefje Magic Bus boeken maar die bestaat helaas niet meer. Deze is overgenomen door Kiwi Experience.
Nu staat Kiwi echter bekend als een 'fuck truck' volgens een collega op het werk. Een echte party bus zegt hij ....met veel jong volk.
Nu heb je dan ook nog Stray. Komt iets serieuzer over voor mijn gevoel maar ik wil ook niet dat het te saai wordt in de avonden. Ik zoek beetje een gulden middenweg. En ik twijfel dus welke hop-on hop-off bus ik moet gaan pakken.

Ik neig momenteel iets meer naar Stray omdat die iets serieuzer overkomt.....maar ik ben bang dat ik in hostels terecht kom met mensen die echt alleen maar voor het sightseeing gaan en niet eens een avondje willen gaan stappen.

Iemand die zich herkent in mijn achtergrond verhaal en tips kan geven? ^O^

- Stray of Kiwi?
Marije
Reisexpert

Re: NZ: Stray of Kiwi Experience? (want Magic bestaat niet m

Bericht door Marije »

Ik heb geen ervaring met hop on/hop off bussen, want ik heb zelf met de 'gewone' bus gereisd en gelift, maar ik geloof dat ik toch Stray zou kiezen. Ik denk dat de Kiwi-experience-reizigers gemiddeld véél jonger zijn dan jij en dat er in de Stray nog genoeg gezellige mensen zullen zitten die 's avonds iets leuks willen gaan doen. Mijn gevoel en mijn ervaringen zeggen mij dat de mensen die bijna alleen maar voor het sightseeing gaan (saaie mensen zoals ik) namelijk vaak voor ander vervoer zullen kiezen dan de hop on/hop off bus.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Oh en trouwens, je kunt altijd zelf je hostel uitzoeken, toch? Volgens mij kunnen de busmensen je hostel boeken en dat doen ze natuurlijk graag want waarschijnlijk verdienen ze daar weer extra geld mee, maar ik geloof dat je nergens aan vast zit en dus ook in elke plaats waar je komt je eigen onderdak kunt regelen. Dus als je de mensen die bij je in de bus zitten niet gezellig vindt, kun je ook gewoon zelf naar een ander hostel gaan en daar andere mensen ontmoeten.
rvl82

Bericht door rvl82 »

Hi Marije,

Dank voor je reply! En ik wil mensen die alleen maar sightseeing doen niet bestempelen als saai. Ik wil gewoon af en toe gewoon ook met deze lui een leuk, gek en gezellig avondje houden. Maar het is maar wat ik er zelf van maak. Precies wat je zegt, desnoods zoek ik mijn eigen hostel op, etc.

Ik heb verder nog op internet gezocht naar recensies en de verschillen tussen Kiwi en Stray. Ik ga denk ik voor Stray ga aangezien deze reviews krijgt die beter passen bij mijn gevoel en reisdoelen.
cin1707

Bericht door cin1707 »

Hoi,

Ik ga in november voor het eerst, en ga reizen met de intercity bus.
Ik heb voor deze optie gekozen omdat ik zelf wil bepalen wat ik doe en zie, tevens zit je hier ook met de locals.

gr,
Cinfy
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

rvl82 schreef:Hi Marije,

Dank voor je reply! En ik wil mensen die alleen maar sightseeing doen niet bestempelen als saai. Ik wil gewoon af en toe gewoon ook met deze lui een leuk, gek en gezellig avondje houden. Maar het is maar wat ik er zelf van maak. Precies wat je zegt, desnoods zoek ik mijn eigen hostel op, etc.

Ik heb verder nog op internet gezocht naar recensies en de verschillen tussen Kiwi en Stray. Ik ga denk ik voor Stray ga aangezien deze reviews krijgt die beter passen bij mijn gevoel en reisdoelen.
Hihihi, weet ik hoor, dat doe ik zelf! Ik heb daar bijna 5 maaden gereisd en ben niet één keer echt op stap geweest. Maar dat doe ik in het 'echte leven' ook niet echt, dus... :) Al vind ik het best gezellig af en toe. Had er gewoon niet echt behoefte aan.

In ieder geval veel succes en plezier met de voorpret. I loved it!
stevenhoebergen

Bericht door stevenhoebergen »

Altijd pas boeken bij Stray op locatie! Kan veeeeeeel geld besparen, soms enkele honderden dollars. Bussen zitten bijna nooit vol en dan gaat de prijs flink omlaag.
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar een vriendin van mij heeft gereisd in NZ met Stray.
Succes!
rickkert

Bericht door rickkert »

Volgens mij zijn er ook nog de nakedtravel bussen weet verder niet of ze onder intercity coachlines de fuckbus of wat dan ook vallen succes en veel reisplezier !
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ja je hebt inderdaad ook nog Naked. Naked en Intercity zijn de 'normale' van a naar b bussen. Ook hier kun je wel bepaalde passen krijgen speciaal voor backpackers, maar verder regel je alles zelf. Dus dit is anders dan Kiwi Experience en Stray, die vaste routes rijden en waar je (als ik het goed begrijp) een soort reisleiders hebt die dingen voor je regelen.
rickkert

Bericht door rickkert »

Ahaa ok tja verder niet veel mee van doen gehad ivm met eigen vervoer thanks
Noec
Contacteer:

Bericht door Noec »

Ik heb in 2009 met Stray zowel het Noordereiland als het Zuidereiland bereisd: Good fun!

als ik je verhaal zo lees, was dat precies wat ik ook zocht -en vond- bij Stray: Nieuw Zeeland zien, met chauffeurs die wat te melden hadden over de omgeving en medereizigers die ook wat te melden hadden. Ik trof mensen op de bus die én in waren voor een stevige wandeling of activiteit overdag én 's avonds nog gezellig waren (soms tot diep in de nacht) - voor mij de perfecte combi!
Als de chauffeur en/of de groep je niet bevalt "hop je ff" en op een volgende bus "hop je weer on".

Stray komt ook op een aantal minder drukke, maar zeker niet minder mooie plekken als Kiwi Experience, tenminste als de routes nog hetzelfde zijn als destijds.

Wat Steven Hoebergen zegt is een goede tip: ik heb vooraf veel op internet gekeken, ter plekke kreeg ik nog wat verdere korting!
colonel
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door colonel »

Als ik dat zo hoor sluit je prima aan bij de Stray groep, en ze gaan ook nog iets van de 'toeristische' route af! Ik heb voor Magic gekozen die tijd op het einde werden we overgezet naar Kiwi aangezien het net in de overname fase viel.. iets minder en inderdaad daar word veel gefeest!
Persoonlijk zou ik ook je ticket daar boeken, dit kan toch nog een paar honderd dollar verschillen!
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ik heb in 2010 een busreis gemaakt met de Kiwi Experience. De verhalen over 'fuck truck' of partybus hoorde ik destijds ook maar zo heb ik het totaal niet ervaren. Het publiek is waarschijnlijk gemiddeld wel wat jonger dan het publiek van de stray bussen maar er zitten ook genoeg oudere jongeren in de bus zoals jijzelf. En er wordt best wel eens een keertje gefeest maar dit valt dus allemaal best mee. Het is mij in ieder geval heel erg goed bevallen.

Overigens hoor ik ook altijd goede verhalen over Stray dus wat dat betreft zou ik gewoon de goedkoopste kiezen die het best past bij jou reisroute. Maar laat je niet afschrikken door de wilde verhalen.
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Hoi,

Ik heb in nov/dec 2011 met Stray 6 weken rond gereisd over het noord en zuid eiland. Was toen zelf 31 jaar. De mede reizigers waren erg gezellig en van de zelfde leeftijd ongeveer. De bus chaffeurs weten veel over de omgeving waar ze reiden en doen lekker mee en kunnen veel voor je organiseren als je dat wil. De ene avond was het gezellig met zijn alle om een kampvuur zitten en de andere op andere plaatsen was het lekker feesten in de bar naast het hostel. Dit kun je zelf bepalen. Tussendoor maken ze stops bij supermarkten zodat je boodschappen kan doen. Als ik op deze manier weer zou reizen in NZ dan zou het wel met Stray zijn.
ymm

Bericht door ymm »

ik weet niet of je al vertrokken bent, maar als je wil kun je mijn Stray bus pas overnemen! Ik ga verder reizen met een auto dus heb hem niet meer nodig, maar Stray is me wel heel goed bevallen!
Plaats reactie