Ervaringen grensovergangen Laos Cambodja Thailand
Ervaringen grensovergangen Laos Cambodja Thailand
Hallo iedereen,
Ik weet dat het hele internet er al vol mee staat maar toch de vraag hoe jij/jullie het aangepakt hebben.
Je kunt voor de landen vietnam (via consulaat in Nanning, China), laos, cambodja thailand bij grensovergangen of bij aankomst de visa regelen. Maar hiervoor willen ze (zoals ik vaak lees) bewijs nodig dat je het land ook uit gaat. Maar dit bewijs heb je als backpacker vaak nog niet als je het land binnen komt. Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan?
Verder,
heeft iemand al ervaring met het aanvragen van een visum voor thailand in thailand zelf? Wij komen namelijk via land binnen en hebben dan een visumvrije periode van 15 dagen maar willen wel langer in thailand verblijven.
Gr
Nard
Ik weet dat het hele internet er al vol mee staat maar toch de vraag hoe jij/jullie het aangepakt hebben.
Je kunt voor de landen vietnam (via consulaat in Nanning, China), laos, cambodja thailand bij grensovergangen of bij aankomst de visa regelen. Maar hiervoor willen ze (zoals ik vaak lees) bewijs nodig dat je het land ook uit gaat. Maar dit bewijs heb je als backpacker vaak nog niet als je het land binnen komt. Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan?
Verder,
heeft iemand al ervaring met het aanvragen van een visum voor thailand in thailand zelf? Wij komen namelijk via land binnen en hebben dan een visumvrije periode van 15 dagen maar willen wel langer in thailand verblijven.
Gr
Nard
Re: Ervaringen grensovergangen Laos Cambodja Thailand
Ik ben van thailand > laos > cambodja > thailand gegaan en nooit is me iets gevraagd. Sterker nog, bij beroep vaker: Astronaut ingevuld en denk je dat ze erna kijken? >:)
Kleine tip: via land weer thailand ingaan geeft je wel maar 14 dagen ipv de maand als je naar thailand vliegt. En ik neem altijd wat dollars mee op reis voor backup \ grensovergangen (50 ofzo, maar ligt natuurlijk aan je reis).
Kleine tip: via land weer thailand ingaan geeft je wel maar 14 dagen ipv de maand als je naar thailand vliegt. En ik neem altijd wat dollars mee op reis voor backup \ grensovergangen (50 ofzo, maar ligt natuurlijk aan je reis).
Er zijn zoveel backbapckers/reizigers in die regio dat ze hier niet naar kijken/vragen. Gewoon maximaalste datum invullen van vertrek, krijg je iig voltalig visum (wat ze normalieter al wel gewoon geven
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Bedankt voor de reactieS!
afgelopen zomer 3 keer de grens over gegaan. Thailand > laos > Thailand > Cambodja. De benodigde visa gewoon bij de grens gehaald.
Aan de grens van Cambodja kwam ik erachter dat ze in Thailand vergeten waren een stempel te zetten in mijn paspoort. Uiteindelijk heb ik 3 uur bij de grensovergang gezeten en moest ik een schriftelijke verklaring afleggen waarom ik geen Thailand in stempel in mijn paspoort had staan... Check dus of al je stempels goed gezet zijn, dat kan een hoop gezeik besparen!
Aan de grens van Cambodja kwam ik erachter dat ze in Thailand vergeten waren een stempel te zetten in mijn paspoort. Uiteindelijk heb ik 3 uur bij de grensovergang gezeten en moest ik een schriftelijke verklaring afleggen waarom ik geen Thailand in stempel in mijn paspoort had staan... Check dus of al je stempels goed gezet zijn, dat kan een hoop gezeik besparen!
Hoi, je moet gewoon een triple entry visum kopen heb je nooit een probleem
Groetjes en fijne vakantie saskia
Groetjes en fijne vakantie saskia
Wij zijn afgelopen jaar ook via Thailand > Laos > Cambodja > Thailand gereisd. We verbleven de tweede keer Thailand ongeveer 3,5 week daar, en kregen van te voren (hier in NL) niet echt duidelijk of we dan daar visumvrij in konden treden. Daarom hebben wij van te voren gewoon in NL een two-entry-visum aangevraagd (duurt 5 werkdagen of wat). Daarmee is het sowieso al geregeld van te voren.
Ervaring is wel dat de meeste grensovergangen redelijk soepel verlopen. Uitzondering was Cambodja>Thailand. We hadden daar geen adres van ons hotel (wisten we natuurlijk niet) maar moesten dit wel echt hebben volgens de douane. Uiteindelijk volgens mij gewoon Koh San Road ingevuld en het was goed..
Veel plezier iig.
Ervaring is wel dat de meeste grensovergangen redelijk soepel verlopen. Uitzondering was Cambodja>Thailand. We hadden daar geen adres van ons hotel (wisten we natuurlijk niet) maar moesten dit wel echt hebben volgens de douane. Uiteindelijk volgens mij gewoon Koh San Road ingevuld en het was goed..
Veel plezier iig.