Zeker mee eens. Hoewel ik het meest kan genieten van de schoonheid van de natuur, komt de cultuur op een dikke tweede plaats. Ik ben erg geïnteresseerd in verschillende religies en alles wat daarbij komt kijken, in veel landen heeft dit veel effect op het dagelijks leven als onderliggende factor. Het dagelijks leven an sich vind ik fascinerend om mee te maken. Om eens een kijkje te hebben in hoe het in Nederland ook anders zou kunnen, of juist niet natuurlijk. Denk aan de chaos in het verkeer, armoede, spelletjes die gespeeld worden, eten, architectuur, etc.
Ik moet me er alleen wel echt op instellen. In Nederland zelf hou ik niet van drukte en grotere steden, op reis kan ik me er alleen maar mee vermaken.
Ik ben wel iemand die erg nadenkt over een bepaalde toepassing uit het land waar ik ben voor in Nederland. Hoe zou het hier zijn als 'dingen' hier zo gingen als daar? Wat kunnen we hier van op steken? Etc. In Japan werden mijn ogen bijvoorbeeld geopend door de gecontroleerde chaos en de punctualiteit. In India hoe mensen gelukkig kunnen zijn tussen de vuilnis en in krottenwijken.
Vond je Mumbai trouwens echt zo chaotisch? Het was druk, maar ik ervaarde het als zeer gecontroleerde files. In Old Delhi, daarentegen, was het extreme chaos en moest je maar hopen dat je niet overreden werd