Zanzibar: Oostkust of Noordkust?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
ellesnovelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 13:26

Zanzibar: Oostkust of Noordkust?

Bericht door ellesnovelle »

Hi allemaal,

In december ga ik met mijn vriend 3,5 week naar Tanzania, waarvan we de laatste week op Zanzibar verblijven. Maar nu zijn we al weken aan het twijfelen over de locatie op Zanzibar: de noordkust (Kendwa en Nungwi) of de oostkust (Paje)?

We zoeken: adembenemende stranden, lekker eten en mogelijkheden om te zwemmen (in de zee) en snorkelen. Het nachtleven is niet belangrijk.

Van Kendwa hoorden we dat het de mooiste stranden heeft maar erg druk en toeristisch is (maar wat is 'erg toeristisch'?), van Paje dat het heel rustig is (maar wat is 'heel rustig'), minder mooi om te zwemmen (eb/vloed) maar wel meer authentiek is.

Vorig jaar zijn we een week op de Perhentians in Maleisië geweest: hemel op aarde. We zoeken iets soortgelijks, maar hebben geen idee of dit dan, vergeleken met Kendwa of Paje, juist druk of rustig was.

Kendwa of Paje? Wie helpt ons! :) Thanks!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Zanzibar: Oostkust of Noordkust?

Bericht door Tikva »

Ik ben zelf alleen op nungwi en kwenda geweest dus geen ervaring met paje. Kendwa is echt een super mooi strand met een paar jaar terug maar een grote strandbar. Een keer per maand is hier een groot fullmoon (in het weekend rondom volle maan) feest waar ook veel locals op af komen. Doordeweeks is het een stuk rustiger.

Je kunt ook gewoon ter plekke kijken wat je het meest aanspreekt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten