Vliegen naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Aussie
Vakantieganger

Vliegen naar Australië

Bericht door Aussie »

Graag wil ik eind deze maand vertrekken en rond april 2014 weer terugreizen. De terugreis wil ik qua data nog openlaten of herzien.

Ik zie vaak op het internet het fenomeen 'open ticket' en 'around the world ticket'. Gezien mijn stage en mijn rondreis door Australië lijkt voor mij geen around the world ticket van toepassing.

Wat loont qua prijs het meest? Nu een retourtje kopen met open einddatum of een enkeltje kopen en last minute daar een enkeltje terugkopen? Ik heb op dit moment gekeken naar skyscanner, cheaptickets, cathaypacific, http://www.whichairline.com (om te kijken wie waarheen vliegt), Qantas. Hebben jullie nog suggesties waar ik kan gaan kijken?

Zijn er op voorhand al maatschappijen die student/backpack friendly zijn. Denk aan genoeg kg ruimbagage en flexibel met de terugreis datum?

Wat is jullie advies over het aantal tussenstops? Loont het om één extra tussenstop te nemen, of scheelt dat een paar tientjes en een hoop ergernis?

Alvast bedankt!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegen naar Australië

Bericht door Rebec »

Ik heb een individueel ticket gekocht bij australian backpackers.. Dan heb je een flexibele terugdatum die je zo vaak als je wilt mag wijzigen. Ik heb ook naar losse vluchten zitten kijken maar dan kom je duurder uit! En met dit ticket kan ik een jaar weg blijven!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Je zou je vragen ook voor kunnen leggen aan Tunafish! Zij kunnen je goed adviseren én de tickets zijn vaak (voor ons in 2011, en ook voor anderen als ik dat zo hoor en lees) het voordeligst.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb ook wat reisorganisaties gemaild en heb uiteindelijk voor mijn stage periode in Australië ook via Tunafish geboekt! Zij hebben tickets aanbiedingen die niet of nauwelijks op internet zelf te vinden zijn aangezien er aan veel vliegtickets best wel wat regels zitten qua datum veranderen etc.. ik kwam via Tunafish ook goedkoper uit dan ik zelf verwacht had en kon vinden!
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb ook bij Tunafish een balletje op geworpen. In mijn geval niet de voordeligste. Hoe is jullie ervaring met Cathay Pacific, Qantas en Emirates?

Bij bepaalde vluchten kun je op de terugreis kiezen voor een langere overstap van bijvoorbeeld 9 uur in Hong Kong (15:15 aankomst en 00:15 vertrek richting Amsterdam) of van 6 uur (17:50 aankomst tot 00:15).

Zelf vind ik dit een prima tijd om nog even Hong Kong te bezoeken. Heeft iemand ervaringen met (langere) tussenstops?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Alleen maar positieve ervaringen met Qantas. Kennissen hebben regelmatig met de andere twee maatschappijen gevlogen en zij zijn ook zeer tevreden. Volgens mij staan alle drie maatschappijen in het algemeen ook heel goed aangeschreven!
Wij hadden in 2011 een lange overstop in Taipei, zowel de heen- (9u oid) als de terugreis (12u oid). Je bent gebroken na de eerste lange vlucht, en helemaal als je tussendoor een stad gaat bezoeken en daarna nog door moet vliegen naar de eindbestemming :) Maar wij vonden het absoluut de moeite waard. Ik neem aan dat je je koffers niet opnieuw hoeft in te checken maar dat ze rechtstreeks door worden geboekt? 6 uur vind ik persoonlijk wel wat krapjes, het is dan ook 's avonds, musea e.d. zullen dicht zijn. Als je vlucht wat vertraging oploopt ben je zo een uur verder. Toen wij naar Taipei gingen, moesten we eerst al best lang op de bus wachten (taxi kan natuurlijk ook, maar wij wilden de 'bus experience' haha), en we belandden in een file.. Ik weet niet of we de stad zouden hebben bezocht als we een tussenstop van 6 uur zouden hebben, maar dat is voor iedereen weer persoonlijk.
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Bedankt voor je ervaringen! Ikzelf ben niet van plan om op de heenreis een lange tussenstop te maken. Dit is meer omdat ik ook huisvesting e.d. zo snel mogelijk geregeld wil hebben ivm mijn stage.

De koffers blijven inderdaad gewoon op de luchthaven. Ik heb zelfs de luxe om te kiezen tussen Dubai of Hong Kong. Mocht iemand ervaringen hebben over deze steden of do's and don'ts hebben voor een tussenstop, dan hoor ik dat graag! :Y
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb twee maal een lange stopover in Dubai gehad: http://www.ikreis.net/main.php?cid=376.

Prima te doen, lekker om even je benen te strekken en een interessante stad te zien. Vervoer met de metro prima geregeld, en evt kan je een taxi naar andere delen van de stad nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Ik heb op de heen en terug weg een stopover van een week in Taiwan gehad. Ik vond het heerlijk, geen zeer lange vlucht, even wennen aan tijdverschil en de mogelijkheid een nieuw land te bezoeken... dus eventueel kan je ook voor langer dan 9 uur gaan ;)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Globeskater hoe was Taiwan? Ik heb er een stop van 13.00 tot 23.00 en het lijkt me leuk om de stad even in te gaan als dat mogelijk is. Misschien een aanrader voor op de terugweg om er langer te blijven?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Taipei is erg leuk, vooral als je 10 uur te besteden hebt. Erg handig zijn de gratis (!) toers waar je je voor in kunt schrijven op het vliegveld! Kijk hier voor meer informatie: http://www.taiwanholidays.com.au/free-h ... ransit-pax Je moet je inschrijven bij de infobalie/klantenservice op basis van 'wie het eerst komt'. Als je meteen naar de balie loopt zodra je aan komt, heb je nog kans dat je mee kan. Een tikkeltje toeristisch, maar wat je gaat zien is zeker de moeite waard (wij hadden tour A) en.. het kost niets :) Mocht dit niet lukken, dan kun je buiten de bus pakken naar de stad. Staat allemaal wel aangegeven, je kunt een kaartje kopen bij het loket in het vliegveld. Wij hebben tijdens de stopover op de heenreis de bus gepakt naar het centraal station, daar vandaan was het nog zo'n 20 minuten lopen ofzoiets, naar de Taipei 101. Die is eigenlijk niet te missen. Houd rekening met een wachtrij als je naar boven wilt (ook zeker de moeite waard, want je hebt een fantastisch uitzicht!!). Je moet hier overigens wel voor betalen, maar alleen de entreekaartje zijn het geld al waard haha!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ohh wat een super leuke tip van jou! Wij landen om 13.00 uur dus dat zou dan precies goed uitkomen! Rennen naar het hokje dus! Je moet dan alleen nog iets van een visa invullen las ik? Kan dat gewoon bij dat hokje of niet?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ja, je kunt alles daar invullen. Je moet nog wel door de douane, dus je zult echt moeten rennen... Maar als je het niet redt, kun je altijd nog met de bus! In de nieuwe terminal is het niet een hokje, maar een grote balie in het midden van de ruimte. Er zijn twee terminals, dus je moet even kijken waar je bent en of je dus om 13.30u of 13.45u moet vertrekken.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Taiwan vond ik echt super!

De eerste week dat ik er was ben ik naar de Taroko Gorge/Hualien en Taipei geweest de tweede week naar Tainan, Alishan, Sun Moon Lake en toch nog weer even naar Taipei!

Taipei is een grote stad waar veel te zien is, dus denk dat met 10 uur een tourtje echt ideaal is want die zal je langs alle mooie plekjes rijden denk ik ;) leuke vind ik dat sommige stukken heel modern zijn terwijl andere delen juist weer heel historisch zijn..

De rest van het land vond ik ook super, in Tainan is er nog best veel Nederlandse Historie, de Taroko Gorge en Alishan is echt schitterende natuur en Sun Moon Lake, mooi meer en leuk voor een paar dagen! Ik heb er 2 keer een week doorgebracht en zou nog wel weer terug willen. Taiwan is een land waar je normaal niet heel snel komt dus vond het een mooie reden om er onderweg naar Australië en terug wat tijd door te brengen!
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Bedankt voor alle tips! Ik heb inmiddels via Kilroy Travels mijn retourticket geboekt. Dit ticket was qua tussenstops toch voordeliger. Ik reis overigens met Cathay Pacific. :)
Plaats reactie