Tot 10 KG meenemen in handbagage wat neem je mee?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Tot 10 KG meenemen in handbagage wat neem je mee?

Bericht door Erik »

Wanneer je een vluchtje boekt met b.v. Ryanair mag je maar tot 10 KG Afmetingen zijn 55 cm x 40 cm x 20 cm meenemen in één stuk handbagage. Grote vraag wat neem je mee en hoe kun je zo efficiënt mogelijk kleding meenemen?
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tot 10 KG meenemen in één stuk bagage wat neem je mee?

Bericht door Rebec »

Ik neem meestal mijn koffer mee die precies die afmetingen heeft! Daar past makkelijk een broek, shirtjes ondergoed en slaapspullen in. En producten als shampoo koop ik of de kleintjes bij de etos of ik loop daar een supermarkt binnen en ik koop het..
Jenny
Reisexpert

Re: Tot 10 KG meenemen in handbagage wat neem je mee?

Bericht door Jenny »

Haha, ik neem een DSLR mee met 3-4 lenzen, een notebook, een e-reader en soms ook een onderwatercamera met 2 flitsers. Ik zit dan allang over de 10 kilogram heen :)

Met andere woorden: ik zal nooit met alleen handbagage vliegen...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik vlieg wel vaak met alleen handbagage, ik heb express een rugzak gekocht die precies past. Zit wel zo'n aero stuk in dus je kunt er minder in kwijt dan in een koffertje. Maar voor een lang weekend gaat het prima en zelf vorig jaar 10 dagen balkan maar dan heb je alleen zomerkleding nodig.

Wel altijd flink proppen dus het onderste gedeelte is altijd al bijna vol door mijn DSLR. Kleding oprollen, twee setjes kleding in mijn rugzak, ondergoed, zwemspullen, pyama, een microhandoek verder nog laptop en reisgids en een dun boek. In het ene zijvakje slippers, en in het andere borstel en toiletspullen met mini's. In het bovenvakje alle opladers (irritant dat die zoveel plek innemen) plus telefoon, geld, paspoort. Zit dan wel echt vol hoor, dus altijd de zwaarste/dikste kleren die ik mee wil nemen dragen in het vliegtuig, dunne fleece of vest om je middel en nog een jas. In de jaszak prop ik dan nog een losse schoudertas. Ter plekke gebruik ik de schoudertas om mee door de stad te lopen en camera, water reisgids in te dragen.

Het meeste moeite heb ik altijd om te bepalen welke schoenen ik mee neem, want extra schoenen past echt niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ingee

Bericht door Ingee »

Tikva schreef:Ik vlieg wel vaak met alleen handbagage, ik heb express een rugzak gekocht die precies past. Zit wel zo'n aero stuk in dus je kunt er minder in kwijt dan in een koffertje. Maar voor een lang weekend gaat het prima en zelf vorig jaar 10 dagen balkan maar dan heb je alleen zomerkleding nodig.

Wel altijd flink proppen dus het onderste gedeelte is altijd al bijna vol door mijn DSLR. Kleding oprollen, twee setjes kleding in mijn rugzak, ondergoed, zwemspullen, pyama, een microhandoek verder nog laptop en reisgids en een dun boek. In het ene zijvakje slippers, en in het andere borstel en toiletspullen met mini's. In het bovenvakje alle opladers (irritant dat die zoveel plek innemen) plus telefoon, geld, paspoort. Zit dan wel echt vol hoor, dus altijd de zwaarste/dikste kleren die ik mee wil nemen dragen in het vliegtuig, dunne fleece of vest om je middel en nog een jas. In de jaszak prop ik dan nog een losse schoudertas. Ter plekke gebruik ik de schoudertas om mee door de stad te lopen en camera, water reisgids in te dragen.

Het meeste moeite heb ik altijd om te bepalen welke schoenen ik mee neem, want extra schoenen past echt niet.
Dat doe je slim! Haha kan ik nog wat van leren.
Heb met een grote koffer of backpack altijd al moeite om niet teveel mee te nemen.
Al ben ik dit jaar erg tevreden!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij reizen altijd met zijn tweetjes en dat scheelt ook, want dan hoef je van heel veel dingen maar 1 mee en kun je het verdelen over de tassen (reisgids, tandpasta, oplader etc). Wat kleding betreft werk ik met laagjes en ik draag de zwaarste kledingstukken. Kijk of je ook een alternatief mee kunt nemen: neem bv. ipv een paraplu, een poncho. Wij nemen op dit soort reisjes ook het 'oude' ondergoed mee, en de sokken met een gaatje. Kan het, na het dragen, meteen in de kliko. Daarnaast moet je heel kritisch zijn: Heb ik dit echt nodig de komende dagen?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik neem mijn man mee, en die neemt minder mee als mij. Dus, dan kan ik die slippers, basketschoenen en mooie rode botjes meenemen. :-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe zwaar is jullie handbagage koffer eigenlijk? Zag dat die van mij al 2.5 kg was! Dan kun je nog minder meenemen :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hahahaha Zara, dat is ook een mooie beredenering!!

Erik, ik heb geen idee, wij nemen altijd een rugzak mee. Een simpel ding, ik vermoed dat 'ie rond de kilo zit.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie