Belangrijke documenten tijdens de reis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
AstridRz
Vakantieganger

Belangrijke documenten tijdens de reis

Bericht door AstridRz »

Hallo allemaal! :)

Tijdens een reis is het altijd wat lastiger om je spullen veilig te houden tegen diefstal en verlies. Nu heb ik heb een moneybelt gekocht voor onder mijn kleding
Afbeelding
Hier wil ik al mijn contant geld in bewaren en mijn pasjes.
Maar, mijn paspoort past hier goed in.

Waar bewaren jullie je pasjes, geld, paspoort en alle andere belangrijke documenten tijdens de reis?
En waar laten jullie dat wanneer jullie gaan zwemmen? :?

Groetjes,
Astrid
Sandervh
Reisexpert

Re: Belangrijke documenten tijdens de reis

Bericht door Sandervh »

Ik had zelf een moneybelt van dacht de anwb, was een grijze die je kon dubbelvouwen.
In het voorvak paste mijn Paspoort en in een ander vakje had ik een pasjes portemonnee met mn creditcard erin. en in het grote vak van de moneybelt het grote geld.

Daarnaast nog een gewone portemonnee waarin mn bankpas zat en hooguit 25€. Hierdoor waren men geldpasjes gescheiden. Andere "belangrijke" documenten zoals vaccinaties paspoort zat gewoon in mn backpack.

En als ik ging zwemmen liet ik het op mn kamer. ergens diep weggestopt in mijn backpack. Kan het natuurlijk nog steeds weggejat worden maar dat risico nam ik dan maar.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Risico spreiden. Wat in mijn broekzak, daypack en backpack. Als er iets mis gaat heb ik altijd nog iets ;)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik spreid ook.

- Bankpas en een beetje reserve geld in een gewone portemonnee los in m'n daypack.
- Handgeld (muntjes en kleine briefjes) in een kleine portemonnee op een makkelijke plaats, als dat gejat wordt is het niet zo erg (nog nooit gebeurd overigens) en zo hoef ik niet bij elke kleine aankoop de hele inhoud van mijn portemonnee te laten zien.
- Rest van het geld voor de helft in een moneybelt, plus creditcard en paspoort.
- Andere helft van het geld in m'n backpack.

Er is nog nooit iets van me gestolen, dus ik heb niet kunnen ervaren of dit een handige manier is. Dit is gewoon een manier die veilig voelt.

Bij zwemmen laat ik het meeste geld in mijn kamer (tussen matras en hoeslaken of in het kussensloop... zoiets), neem hooguit één pasje en wat kleingeld mee en die graaf ik dan in het zand als ik in zee ga. Of er moet iemand in de buurt zijn die ik denk te kunnen vertrouwen, maar dat blijft een grote gok die ik niet altijd neem.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ook ik ben van het spreiden.
In mijn moneybelt stop ik mijn paspoort, vaccinatieboekje en wat papieren.
Creditcard bewaar ik op een andere plek, ben een beetje huiverig om paspoort & cc samen te bewaren.

Verder verspreiden we ook ons contant geld, als we daar relatief veel van op zak hebben.
Vaak gebruik ik ook een klein portemonneetje met weinig geld wat ik eventueel af kan geven, mocht er iets gebeuren.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Yvonnetje schreef:ben een beetje huiverig om paspoort & cc samen te bewaren.
Nooit zo over nagedacht... best een goede eigenlijk!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
AstridRz
Vakantieganger

Bericht door AstridRz »

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! *O* Het verspreiden is een goed idee! Nemen jullie ook kopiën mee van jullie pasjes en paspoort of nemen jullie ook jullie ID kaart mee voor het geval er wat mee gebeurd?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik bewaar van zowel pasjes als paspoort één kopie in mijn handbagage (of ik geef het aan mijn eventuele reispartner), en daarnaast bewaar ik kopieën van alle belangrijke dingen online in Google Drive.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb ook kopieën mee op een andere plek en bewaar deze in m'n e-mail. ID kaart heb ik niet, dus kan ik niet meenemen ;)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ja, vaak kopieen en altijd op de mail of in dropbox. Daarnaast hebben familieleden ook de belangrijkste zaken binnen handbereik. Heb mijn ouders bij vertrek ook mijn inloggegevens van mijn giro gegeven en mijn pincode. Je zou deze maar op een onverhoopt moment vergeten...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Ingee

Bericht door Ingee »

Ik spreid het ook allemaal.
In moneybelt, daypack en backpack.
Tot nu toe is alles goed gegaan.

Vaak wat los geld in mijn broekzak om zo snel wat te kunnen betalen.

Heb ook altijd kopieen bij me, deze bewaar ik in backpack.
Ook naar mezelf en thuisfront gemaild, zodat je ze altijd online bent.

Ik zet ze trouwens niet in een dropbox oid.
Heb gehoord dat alles wat je daar in gooit in principe openbaar gemaakt kan worden. Het precieze weet ik ook zo 1,2,3 niet. Maar naar je mail is iig veiliger.
Plaats reactie