Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
EmyTheunissen

Eerst IELTS of al werkvisum aanvragen

Bericht door EmyTheunissen »

Hee,,

Ik wil mijn werkvisum gaan aanvragen maar weet niet wat verstandig is.
Want ik moet het IELTS examen nog doen. Is het verstandiger om eerst de IELTS te doen en dan de aanvraag in gang te zetten of nu al een aanvraag voor een werkvisum te doen en dan tijdens het proces het IELTS examen?

Het lastige is dat de IELTS uitslag maar een jaar geldig is. En soms doet de aanvraag er ook zolang over toch?

Ik hoor graag wat misschien het verstandigst is.
Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Bedankt.

Groetjes,
Emy
Kims
Reisexpert

Re: Eerst IELTS of al werkvisum aanvragen

Bericht door Kims »

Hi,

Welk werkvisum ga je precies aanvragen?

Als je hem aanvraagt moet je al je papierwerk over het algemeen inleveren dus zeker ook je IELTS test. De enige uitzondering voor zover ik weet is je medische test die doe je pas als je daarvoor wordt gemaild door de Immigration Department. In dit geval moet je dus eerst de IELTS doen. Als het goed is wordt de volgorde van zaken duidelijk beschreven op de website van de Immigration Dept per visum. Er zit als het goed is per visum een checklist bij waarop staat wat je allemaal nodig hebt om het visum aan te mogen vragen.

Je IELTS is inderdaad een jaar geldig maar dat jaar loopt niet door wanneer je je papierwerk al hebt ingeleverd. Hij moet dus alleen geldig zijn als je je visum aanvraagt.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Als je je visum aanvraagt moet je idd documenten zoals een IELTS test hebben.

Een IELTS test is 2 jaar geldig en laatst las ik ergens voor de GSM stream zelfs 3 jaar. Weet niet hoe het zit voor de RSMS, ENS 457.

Cheers!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

pallaver schreef:Een IELTS test is 2 jaar geldig en laatst las ik ergens voor de GSM stream zelfs 3 jaar. Weet niet hoe het zit voor de RSMS, ENS 457.
Klopt inderdaad, dat is veranderd, beter! ^O^

Vanaf 1 juli 2012 is de IELTS 3 jaar geldig voor bepaalde (werk)visa zoals de 457 en 2 jaar voor de meeste 'resident visa'. Er is alleen een uitzondering als je als 'secondary applicant' op het visum van je partner meegaat, dan is je IELTS wel maar 1 jaar geldig. Beetje apart, maar goed.
EmyTheunissen

Bericht door EmyTheunissen »

He,

Bedankt allereerst voor de reacties.
Super om te horen dat de IELTS vanaf nu zelfs 2 jaar geldig is.

Ik hoop in aanmerking te komen voor een 457 visa.

Momenteel heb ik mijn IELTS examen gepland! :) voorafgaand heb ik 4 dagen als examentraining.
Ik heb zelf alleen wat moeite met het schrijven , heeft iemand daar nog tips voor hoe ik mij daar het beste op kan voorbereiden / oefenen?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Heb je 4 dagen IELTS examentraining? Dat zal wel intensief zijn lijkt me en een goede voorbereiding.

Heb je deze post al gezien? iemand-ooit-een-ielts-test-gedaan-t24204.html

Ga je een academic of general IELTS doen? Voor de academic IELTS is het schrijven (en lezen) inderdaad pittig.

Bij de IELTS gaat het er om wat ze van je verwachten, daarom is het inderdaad een goed plan om te oefenen met IELTS materiaal. Ze willen zien dat je de Engelse taal op meerdere manieren machtig bent.

Succes ermee ^O^
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Het schrijven is idd een moeilijk gedeelte van de IELTS test. Als je gaat studeren voor je IELTS kun je allemaal examens oefenen enzo en de antwoorden later checken maar voor het schrijven is dit wat moeilijker omdat je een compleet eigen verhaal schrijf en je weet niet goed of het nu goed of fout is.

Ikzelf ben 3 keer naar een private teacher gegaan om me op het schrijven te richten. Ik zocht online een paar vragen over het schrijven en heb daarover geschreven en ben toen naar mijn teacher gegaan wat het heeft nagekeken.

Het is belangrijk dat je de vragen beantwoord, alinea's maakt en de "meaning clear is".

Ook de reading part is best pittig vond ik. Vooral de laatste 10-15 vragen. Je krijgt dan een lap tekst wat je moet beantwoorden. Het is ook geluk hebben dat je een stuk tekst krijgt wat je interesseert..

Voor 457 visa's heb je nu een 6.0 each band nodig.

Check deze website eens: http://www.ielts-blog.com

Succes!!
Kimenstephandownunder

Working Holiday Visum - 1e en 2e

Bericht door Kimenstephandownunder »

Hallo! Ik heb een vraagje over het Working Holiday Visum. Moet je, als je tweede visum is goedgekeurd, gelijk in Australië blijven om te werken of kun je wachten met het laten ingaan van je tweede visum? Bijvoorbeeld als je terug wilt gaan naar Nederland voor een paar weken?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben want ik kom er op het internet niet helemaal uit!

Thanks
Kims
Reisexpert

Re: Working Holiday Visum - 1e en 2e

Bericht door Kims »

Hi,

Je 2e WHV hoeft niet meteen in te gaan, je kunt inderdaad een tijdje het land uit (volgens mij max. 1 jaar) en dan weer terugkomen op je 2e WHV.

Voor specifieke info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/working ... second.htm

Succes ermee!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: WHV 417 vraagje

Bericht door Rebec »

En een HBO opleiding? Is dat hetzelfde? Ik vraag me inderdaad ook echt of wat er gebeurd als je iets fout invult? Als je je visa hebt is het toch goed?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Rebec schreef:En een HBO opleiding? Is dat hetzelfde? Ik vraag me inderdaad ook echt of wat er gebeurd als je iets fout invult? Als je je visa hebt is het toch goed?
HBO studies vallen in Australie over het algemeen onder "degree" of university courses. Denk inderdaad dat het niet echt uitmaakt...
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Dankjewel Kim, dan vul ik degree course in!
Kims
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Kims »

RobinB schreef:waar kan ik high speed een visum online aanvragen?
Als je een working holiday visum bedoelt, is deze het snelst aan te vragen via deze officiele website: http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/

Succes ermee!
Jay

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Jay »

Mijn visumaanvraag was binnen 2 uur(!) goedgekeurd.
Ik denk dat het te maken heeft met onderhoud van de site dat per 28 juni om 9uur start, andere reden zou ik ook niet kunnen bedenken dat het zo snel ging.
Volgens mij ligt de applicatie visum aanvraag er 2 dagen uit, dus als je vandaag de mogelijkheid hebt vraag 'm aan!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Rebec »

Ik had hem zelfs binnen een uur al binnen!
Plaats reactie