Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:02

Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

6 weken geleden ben ik terug gekomen van 3 maanden backpacken door India. Sindsdien heb ik de smaak helemaal te pakken en wil het liefste zo snel mogelijk weer weg! Het liefst zou ik minimaal 2x zo lang weg gaan deze keer, maar om dat te bekostigen moet ik nog een hele lange tijd sparen, in Nederland.. Nu heb ik voor Juni wel een kleine getaway geboekt naar Marokko, maar dat is slechts voor 5 dagen :P

Aangezien mijn opleiding in September 2014 begint zou ik zo min mogelijk van de tussengelegen tijd in Nederland willen doorbrengen. Nu is het mogelijk om in Australië te gaan werken en zo je verblijf aanzienlijk te verlengen, maar hier komt ook een groot startbudget voor kijken. Ten eerste de prijzige vliegtickets, een Visum van nog eens 400 euro, en 5000 AUSD op je bankrekening om de eerste maand door te komen.

Hier voor sparen duurt me te lang! Nu zat ik een beetje rond te kijken voor werk in Europa, maar de meeste baantjes waar ik in aanmerking voor zou kunnen komen is vaak onbetaald hostel work, je werkt dan in ruil voor een slaapplaats. Verder zou ik niet echt iets kunnen vinden. Hebben jullie nog iedeen, tips of misschien ervaring?

Alvast bedankt :)
Bjorn123
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:02

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Bjorn123 »

Ook zou ik eventueel iets van vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland, maar deze projecten zijn meestal zo duur dat zelfstandig door het land rijzen nog goedkoper is.. 8)7
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Travelator »

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
deKort
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:33

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door deKort »

Als je vrijwilligerswerk wilt doen in Europa is www.siw.nl misschien iets voor je. Het is niet heel duur in vergelijking met andere organisaties. Wanneer je langer dan drie weken wilt blijven betaal je 375 euro inschrijfgeld en betaal je maandelijks 100 à 200 euro voor maaltijden, onderdak, reiskosten ter plaatse etc.
Bjorn123
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:02

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Bjorn123 »

Bedat voor de reacties, ik g het even bekijken :)
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Ron »

Hey Bjorn ze zoeken nog mensen op mallorca, bediening en afwassen, belang email horecamallorca@gmail.com
dit is een nederlands bedrijf.

ook in El arenal zoeken ze nog een nederlandse propper. voor een restaurant per direct voor zo'n 3 maanden.
hun telnr is 0034971441732 personeel daar spreekt voornamelijk duits, spaans en engels
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Gebruikersavatar
zomersproetjes
Reiziger
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2010 11:38

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door zomersproetjes »

Als het je niet uitmaakt dat je niet (veel) verdient kun je ook EVS (european voluntary service) overwegen. Dat is een programma van de Europese Commissie voor jongeren tussen de 18-30 jr waarbij je 3 mnd tot een jaar vrijwilligerswerk kunt doen in het buitenland op heel uiteenlopende projecten (check http://www.youthinaction.nl & de database met Europese projecten: http://ec.europa.eu/youth/evs/aod/hei_en.cfm). Er zijn ook mogelijkheden om via EVS buiten Europa te werken (check http://codex-international.org/ ) maar dat is vaak iets lastiger organiseren. Het voordeel van EVS is dat nagenoeg alles voor je betaald wordt (vliegreis, accommodatie/verblijfskosten, binnenlandse reiskosten, taallessen + je krijgt maandelijks wat zakgeld) en dat er een heel grote keus is aan projecten dus er is altijd wel iets bij dat je interesseert. Je moet het zien als een soort buitenlandse stage/interculturele uitwisseling, waarbij je tussen de 20-30 uur per week werkt en daarnaast taalles en een aantal trainingen volgt samen met andere EVS-ers.
Gebruikersavatar
zomersproetjes
Reiziger
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2010 11:38

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door zomersproetjes »

Eerdergenoemd siw (www.siw.nl) functioneert overigens ook als zendorganisatie voor EVS en op hun site kun je er ook meer info over vinden ;)
Bjorn123
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:02

Re: Waarheen, werken in het buitenland met klein startbudget

Bericht door Bjorn123 »

Bedankt voot de reacties allemaal! Ik heb vorige week op vakantie in Marokko een baan aangeboden gekregen bij het hostel waar ik verbleef. Als alles goed gaat zit ik daar dus over een aantal weken!:)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast