Wat mag ik écht niet missen?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Roosje
Reiziger

Wat mag ik écht niet missen?

Bericht door Roosje »

Hallo!

Ik heb, vrij impulsief, van de week een vliegticket Kuala Lumpur geboekt voor komende zomer. Dit wordt mijn uitvalsbasis en alles ligt open. Ik heb 6.5 week in totaal. Het is de vierde keer in Azie dus ik zie dit als mijn voorlopig laatste keer en wil dus de écht bijzondere plekjes gaan zien. Thailand, Laos, Maleisie en Indonesie ben ik geweest.
De Filipijnen lijken mij te gek, beetje tricky alleen met regenseizoen, al dacht ik wel te begrijpen dat er bepaaklde gebieden goed te doen zijn......

Beste lezer; waar moet ik volgens jou echt heen en waarom?
Om het een beetje een richting te geven: ik ben verslaafd aan tropische eilandjes.....

Ben benieuwd!
Dank !
Travelator
Reisexpert

Re: Wat mag ik écht niet missen?

Bericht door Travelator »

Roosje schreef: Ben benieuwd!
Dank !
Als mede-verslaafde aan tropische eilandjes, zeg ik: Ik ook! *O*
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

Welke tips heb jij alvast voor me Travelator?? :)
Indonesie ga ik trouwens graag weer naar toe. ik dacht bv aan Derawan in oost Borneo ...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Filipijnen is zeker anders dan de andere landen waar je geweest bent. Je moet even kijken want er zijn namelijk bepaalde eilanden in de Filipijnen die een ander klimaat hebben dan de rest van het land en die juist tijdens het regenseizoen het droogst en beste te bezoeken zijn. Een deel van het land heeft ook bijna altijd hetzelfde weer.

Mooi eilandjes hebben ze er genoeg.. een heel leuk klein eilandje is Pandan noord. Niet persee vanwege het strand maar wel vanwege de schildpadden waar je dagelijks mee kunt snorkelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Roosje schreef:Welke tips heb jij alvast voor me Travelator?? :)
Indonesie ga ik trouwens graag weer naar toe. ik dacht bv aan Derawan in oost Borneo ...
Nog niet zoveel; tot nu toe alleen Thailand, Maleisië en Bali, maar komt tijd, komt tropisch eiland ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

Hoi Tikva,
Heb jij toevallig ervaring welke gebieden in onze zomermaanden dan het droogst zijn?
Ik lees er namelijk echt heel veel tegenstrijdige berichten over.

Pandan klinkt gaaf!

Waarom vind jij de Filipijnen zo anders? Ik neem aan dat het wel als vrouw alleen goed te bereizen is toch...?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben zelf in mei in de Filipijnen geweest dus geen eigen ervaring met de zomermaanden. Ik vond de Filipijnen echt wel anders omdat de natuur wel heel Aziatische is en de kleine dorpjes en de mensen zien er ook zo uit.Maar in veel steden heb je toch nog dat Spaanse gevoel met kerken in plaats van tempels en een centraal plein. Er wordt dan weer veel Engels gesproken en er zijn ook veel fastfood ketens (het echt lekkere Aziatische eten moet je helaas missen) basketbal is heel populair waardoor je ook veel Amerikaanse invloeden hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben in de zomer in de Filipijnen geweest. Ik heb zon gehad, maar ook heel veel regen. Daarnaast heb ik als gevolg van een typhoon mijn plannen moeten omgooien omdat de boten tussen bepaalde eilanden niet gingen.

Hoewel ik duik, ben ik absoluut geen strandmens. Een dag bakken in de zon is totaal niet aan mij besteed. Toch was (zelfs ik) na een paar weken het weer op de Filipijnen helemaal zat en was ik blij naar Indonesie te vertrekken.

In Indonesie is Alor mijn favoriete eiland. Dat ligt in het verre oosten. Voor de kust van Sumbawa liggen ook grappige eilanden, de boten van Perama stoppen er op weg van Lombok naar Flores.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gosternokke
Reiziger

Bericht door gosternokke »

Travelator schreef:
Dank !

Filippijnen is zeker een superland voor verslaafden aan tropische eilandjes. Varierend van heel toeristisch ( Boracay bijvoorbeeld ) tot absoluut onbekend bij toeristen (Linapacan eiland) en alles wat daar tussen zitten.

Om er een paar toppers te noemen : Bantayan eiland, Malapascua eiland, Siargao eiland, Camiguin eiland, Cuyo eiland, Caramoan , Samal eiland, Siquijor.

Allemaal met hagelwitte stranden, en vriendelijke bevolking.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

maleisisch Borneo heeft ook een aantal leuke en makkelijk te bereiken eilanden.
Daar al geweest?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

Jenny schreef:Ik ben in de zomer in de Filipijnen geweest. Ik heb zon gehad, maar ook heel veel regen. Daarnaast heb ik als gevolg van een typhoon mijn plannen moeten omgooien omdat de boten tussen bepaalde eilanden niet gingen.
Ik neem aan dat jij in je trip ook rekening hield met de gebieden die droger zouden moeten zijn dan elders in het land tijdens het regenseizoen? Klopt dat?

Ik twijfel wel heel erg of ik wel die kant op moet gaan...ik kan ook moeiijk een inschatting maken hoe erg die regens/stormen dan zijn.

Had ook nog contact gelegd met een guesthouse in Malapascua maar ik krijg terug dat er echt geen peil op is te trekken en dat het hebben van redelijk weer een kwestie van geluk is...

En Bolletjeom: Nee daar ben ik nog niet geweest. Wat raad je me aan en is dat als solo reiziger redelijk betaalbaar?

Dank allemaal weer.....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik houd meestal geen rekening met regen bij het plannen van een reis. Ik zit vast aan schoolvakanties, het is dus dan of niet.

Voor de Filipijnen heb ik wel rekening gehouden met de kans op wind en typhonen bij het maken van mijn planning. Ik ben naar gebieden gegaan waar het rustig zou moeten zijn qua wind. Helaas blijft het weer onvoorspelbaar, en heb ik tóch last gehad van de wind.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gosternokke
Reiziger

Bericht door gosternokke »

Tis niet alleen een kwestie van geluk hebben. AAn de oostkust van Filippijnen is het regenseizoen later dan de rest van Filippiijnen. Aan de oostkust is het regenseizoen pas in november en december. Daar dus de meeste kans op droog weer.

Wel word de oostkust vaak getroffen door tyfonen. maar anders dan een tornado die plotseling komt opzetten, ziet de meteriologische dienst tyfonen al dagen tevoren op de stille oseaan aankomen, en is vrij nauwkeurig te voorspellen welke route de tyfoon gaat volgen. Tyfonen worden in Fil. op de site http://www.typhoon2000.ph te voren aangekondigd.

Nog een juweeltje https://www.facebook.com/photo.php?v=368093623290703
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
azieazie

Bericht door azieazie »

Travelator schreef:
Dank !
Ik ook! Haha
Plaats reactie