waterdichte camera's
Re: waterdichte camera's
Waarom stap je over op een ander merk?
Omdat ik vrees dat de opvolger van mijn A700 (ik heb er 2 van), namelijk de A77 niet aan mijn verwachtingen voldoet en nog steeds niet goed genoeg presteert op het gebied van ruis. Ik ben ook een beetje huiverig voor de elektronische zoeker en de vertragingen waarmee je te maken krijgt. Zoiets is niet wenselijk als ik met macrofotografie bezig ben.
Mijn oog is daarom gevallen op de Canon 7D als een eerste stap naar dat merk. Eerst goede lenzen, daarna een upgrade naar een nog betere body. En dan zijn we weer een paar 1000€ verder ...
Maar dat is allemaal off-topic hier
Mijn oog is daarom gevallen op de Canon 7D als een eerste stap naar dat merk. Eerst goede lenzen, daarna een upgrade naar een nog betere body. En dan zijn we weer een paar 1000€ verder ...

Een goede macrolens is 900 euro. Dan is de G10 écht een koopjekohraya schreef:Mijn oog is daarom gevallen op de Canon 7D als een eerste stap naar dat merk. Eerst goede lenzen, daarna een upgrade naar een nog betere body. En dan zijn we weer een paar 1000€ verder ...

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jippie, mijn nieuwe speeltje is binnen! Even wennen waar alle knopjes zitten, al helemaal omdat het een ander merk camera is dan ik gewend ben....
Helaas dit weekend geen tijd om te testen. Misschien dat ik hem meeneem als point-en-shoot camera naar de bruiloft die ga fotograferen. Al is het misschien een beetje overdreven om rond te lopen met 3 camera's
Helaas dit weekend geen tijd om te testen. Misschien dat ik hem meeneem als point-en-shoot camera naar de bruiloft die ga fotograferen. Al is het misschien een beetje overdreven om rond te lopen met 3 camera's

wij hebben rondgekeken voor een onderwaterbehuizing en vonden 250 euro toch best behoorlijk duur voor zo een keer. uiteindelijk vond ik een behuizing van ongeveer 50 euro van dicapack, verschillende maten voor verschillende camaratypes. tot nog toe geen problemen mee gehad.
we zijn inmiddels 2 jaar verder sinds de laatste berichten over digitale compact onder water camera's. Heb op internet al wel gevonden dat intussen de Panasonic DMC-FT4 bestaat (en deze niet veel veranderd is ten opzichte van de t3)
Maar weten mensen hier hoe het op dit moment voor staat in "waterdichte digitale compact camera" land staat?
Maar weten mensen hier hoe het op dit moment voor staat in "waterdichte digitale compact camera" land staat?
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Zie dat er in aug 2011 nog zon ronde is gedaan met onderwater camera's op die site:
http://www.dpreview.com/reviews/Q311wat ... tgrouptest
http://www.dpreview.com/reviews/Q311wat ... tgrouptest
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
-
Even dit topic nieuw leven inblazen!
Wie heeft er ervaring met een digitale onderwatercamera onder de €200? Ben nu ook aan het kijken en zie dit soort camera's voorbij komen:
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... 88/5052971
http://www.megagadgets.nl/lenco-sportcam-100.html

Wie heeft er ervaring met een digitale onderwatercamera onder de €200? Ben nu ook aan het kijken en zie dit soort camera's voorbij komen:
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... 88/5052971
http://www.megagadgets.nl/lenco-sportcam-100.html
Ik zou niet voor die lenco camera kiezen. Deze is slechts tot 3 meter waterdicht, terwijl de meeste mensen die snorkelen regelmatig een hoekduik maken die dieper dan 3 meter gaat... Je kan voor het snorkelen het beste een camera kiezen die tot 10 meter waterdicht is, en voor het duiken een camera tot 40 meter (voor recreatieve duiken).
-
en als je tot €300 wilt uitgeven, kun je dan beter een onderwatercamera kopen of een behuizing?
(heb nog geen camera en wil tijdens de duiken in het GBR voor m'n PADI foto's/filmen maken)
(heb nog geen camera en wil tijdens de duiken in het GBR voor m'n PADI foto's/filmen maken)
Ik snap de vraag niet...
Als je alleen een camera koopt, kun je die meestal niet meenemen onderwater. Aan jou de keus of je dus een camera wilt.
Als je alleen een behuizing koopt, dan heb je een leeg omhulsel voor een camera, maar dus geen camera. Je kan geen foto's maken! Als je de camera later bij het huis wilt kopen, dan loop je het risico dat de camera die bij het huis past niet meer te koop is. Kortom: dit is sowieso geen optie.
Ik zag deze week op een ander forum een canon G9 met onderwaterhuis, wat filters en extra lenzen staan incl pelicase voor 300 euro. Probeer daar wat vanaf te krijgen, en je hebt écht een goede set om te snorkelen voor weinig geld. Ook geschikt voor duiken tot 40 meter. (Ja, de opvolgers van de G9 zijn beter, maar daar hangt een ander prijsje aan.)
Als je alleen een camera koopt, kun je die meestal niet meenemen onderwater. Aan jou de keus of je dus een camera wilt.
Als je alleen een behuizing koopt, dan heb je een leeg omhulsel voor een camera, maar dus geen camera. Je kan geen foto's maken! Als je de camera later bij het huis wilt kopen, dan loop je het risico dat de camera die bij het huis past niet meer te koop is. Kortom: dit is sowieso geen optie.
Ik zag deze week op een ander forum een canon G9 met onderwaterhuis, wat filters en extra lenzen staan incl pelicase voor 300 euro. Probeer daar wat vanaf te krijgen, en je hebt écht een goede set om te snorkelen voor weinig geld. Ook geschikt voor duiken tot 40 meter. (Ja, de opvolgers van de G9 zijn beter, maar daar hangt een ander prijsje aan.)
P.S. Niet bij alle OW cursussen mag je al een camera meenemen. Je bent druk met leren duiken en oefeningen doen, en een camera komt niet de veiligheid ten goede. Vaak wil een instructeur wel een paar foto's maken met jouw camera.
Ikzelf ben dolgelukkig met mijn Hero3 (GoPro)
Goed, klein, gewichtsloos en mooie foto's en video voor zowel boven als onderwater.
(en nee, dit is geen reclame, haha
)
Goed, klein, gewichtsloos en mooie foto's en video voor zowel boven als onderwater.
(en nee, dit is geen reclame, haha

-- You only live once. You better enjoy it --
Ik heb er ook naar zitten kijken, welke versie heb je (silver, black etc) ? Weet dat ze behoorlijk prijzig zijn dus ben benieuwd wat je er van vind en wat de kosten zijn?MdeKraker schreef:Ikzelf ben dolgelukkig met mijn Hero3 (GoPro)
(en nee, dit is geen reclame, haha)
white met een touch screen op de achterkant. (extra bij te bestellen).
Ikzelf ben er zeer tevreden mee.
De foto's zijn scherp, het cameraatje zelf stevig maar compact en ik was voor 350 euro incl. verzending klaar.
Tuurlijk, je hebt goedkopere, maar ik heb deze tijdens mijn reis vele malen bij duikers gezien, hem zelfs enkele dagen mogen lenen, en ik was verkocht!
Ik vind het de investering waard
Ikzelf ben er zeer tevreden mee.
De foto's zijn scherp, het cameraatje zelf stevig maar compact en ik was voor 350 euro incl. verzending klaar.
Tuurlijk, je hebt goedkopere, maar ik heb deze tijdens mijn reis vele malen bij duikers gezien, hem zelfs enkele dagen mogen lenen, en ik was verkocht!
Ik vind het de investering waard

-- You only live once. You better enjoy it --