Combinatie Thailand & Indonesie in Augustus

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
lth

Combinatie Thailand & Indonesie in Augustus

Bericht door lth »

Hallo allemaal,

Na in China, Maleisie en Bali rond gereisd te hebben moet dit jaar de 4e Azie trip plaatsvinden (eind Augustus, begin September)
Ik ga met mijn vriendin 2.5 tot 3 weken op vakantie in Azie maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat.

Vind het weer in Thailand te onzeker (regenseizoen) om daar al mijn kaarten op in te zetten.
Wat wij willen: starten met wat avontuur, natuur, cultuur. Eindigen met relaxen.
Vorig jaar deden we dat door van Kuala Lumpur naar Borneo te gaan en van Borneo naar Perhentian Islands.

Dit jaar wil ik het volgende doen:
Vliegen naar Bangkok. Daar een lang weekend doorbrengen (zaterdag, zondag, maandag). Dan vliegen naar Sulawesi met Air Asia. Daar een dag of 11 rondreizen (programma nog in te vullen). Dan terug naar Bangkok om af te sluiten met een extra lang weekend (vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag vliegen).

Iemand een mening, tips, of andere aanvullende info voor dit idee?
Jenny
Reisexpert

Re: Combinatie Thailand & Indonesie in Augustus

Bericht door Jenny »

Ik vind het nogal omslachtig om met Air Asia naar noord Sulawesi te gaan. Je moet eerst naar Kuala Lumpur, dan naar Makassar en dan pas kun je naar Manado. Alternatief is via Singapore en met Silk Air verder, of via Jakarta. Allemaal twijfelachtig of het binnen een dag kan. Ik heb geen idee of er ook directe vluchten gaan?

Persoonlijk zou ik gewoon lekker in Thailand blijven, of via Kuala Lumpur naar Indonesië vliegen en daar blijven. Het weer is onvoorspelbaar. Ik heb in juli in het droge seizoen in Indonesië twee keer ont-zet-tend veel regen gehad. Dat was op Flores (2007) en op Pulau Weh (2011). Andere jaren in juni/juli/augustus fantastisch weer gehad... Ik ben slechts een keer in Thailand geweest in juli (en een paar stopovers) maar ik heb nooit zoveel regen gehad dat ik niet kon doen wat ik wilde. Een buitje aan het eind van de dag is verfrissend.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lth

Bericht door lth »

Ok misschien zou het handiger bijv naar sumatra te gaan. Punt is, ik zou graag thailand inplannen. Maar heb veel gegoogled en het is me te veel risico. Het weer is simpelweg onberekenbaar in augustus. In indonesie heb je volgens mij minder plekken om gezelligheid te vinden aan het einde van de trip (denk aan bali, bangkok, andere plekken in thailand). Wij houden er van om af te sluiten met gezellige restaurantjes en barretjes.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In Indonesië heb je in elke toeristische stad wel een wijk met barretjes enzo. Dus niet in Medan, maar wel in Jakarta (al vind ik dat geen leuke stad), Yogya, Bali, Gili's, enz.

Maar je kan daarvoor maar BKK gaan, met name de omgeving van Kao Sarn Road is prima om uit te gaan.

Google ook even op verschil in seizoenen tussen de oostkust en westkust van Thailand. Mijn mening is echt dat het niet overal regent, maar overal kán regenen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Als je Sulawesi op een fatsoenlijke manier wilt zien n wilt combineren met strand is 11 dagen veel te kort. Ik dacht in eerste instantie na 14 dagen wel gezien te hebben, maar dat was niet het geval. Reisafstanden zijn ook groot. Het loont zich om daar af en toe een privé chauffeur te huren voor 75 euro per dag. Helemaal als je met een paar mensen bent.
In Sulawesi ga je voldoende mooie strandjes vinden...
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie