Je gewicht bepaalt prijs van het vliegticket

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Je gewicht bepaalt prijs van het vliegticket

Bericht door menasil »

Jeetje, dat ie me er een. Of wat denk je van een bodybuilder. Die weegt ook superzwaar met die spieren en zal ook wel eens moeten vliegen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

menasil schreef:Jeetje, dat ie me er een. Of wat denk je van een bodybuilder. Die weegt ook superzwaar met die spieren en zal ook wel eens moeten vliegen.
Dat is dan weer een eigen keuze, hehe.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb ineens wel een briljant idee: kleding gevuld met helium! Hoe zwaar je ook bent, je zweeft gewoon de weegschaal op ;)
(helaas zal dat toch lastig gaan, helium heeft een "lift" van ongeveer een gram per liter, dus om jezelf één kilo lichter te maken moet je al een kuub helium in je jas zien te krijgen. Dat valt toch op...)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De beveiligingscontroles, kunnen hier ook een probleem vormen.

Zou een vrouw met grote voorgevel niet gewoon binnen de marges vallen?

Bodybuilden is inderdaad een keuze. :)
Ingee

Bericht door Ingee »

Mmm.. Misschien is het voor sommige wel een stimulans om af te vallen ;)
Denkend aan alle vrouwen die een paar kilo kwijt willen voor de zomer, maar het niet altijd weten vol te houden..
leen85
Reiziger
Contacteer:

Bericht door leen85 »

Misschien enkel deze boven de 100 kg laten bijbetalen? Of deze die niet in één zetel passen zonder contact te maken met hun bu(u)r(en)?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ben het helemaal met Leen85 eens. Elke Nederlander moet normaal gesproken onder de 100 kilo kunnen blijven. Alles daarboven is normaal gesproken eigen schuld/keuze. Vetzakken die tegen je aanzitten vind ik echt ranzig....laat ze idd maar extra betalen (daar mogen ze dan natuurlijk wel wat voor krijgen; een extra brede stoel dus).
mausje1979

Bericht door mausje1979 »

Ik vind het echt discriminatie als dat word ingevoerd.
Ik ben het er dus niet mee eens.
Want dan kun je wel meerdere zaken zo gaan bekijken, zoals de zorgverzekeringspremie, of wat voor auto je rijdt... etc etc
Xarina

Bericht door Xarina »

Vrouwen die ongesteld zij wegen vaak ook een paar kilo meer,moeten dan meer betalen. En mensen die aan de medicatie zij en daardoor zwaarder worden moeten dan ook meer betalen. En hoe word je gewogen met kleding of zonder kleding. Of gaan mensen straks in hun badpak het vliegtuig in.
Judi
Vakantieganger

Bericht door Judi »

Graag invoeren! Laatst had ik maar een/derde stoel om op te zitten, beide kanten werden gedeeltelijk ingenomen door mijn buren. En dan is het nog heel goed mogelijk dat ik meer voor m'n ticket heb betaald dan zij. Bovendien vind ik het ook echt niet kloppen dat als mijn bagage maar 1 kg te zwaar is extra 'mag' betalen (zogenaamd vanwege de brandstof?!?!?), ik en m'n bagage samen wegen meestal minder dan menig passagier zonder bagage. Maar op deze manier krijg ik (en de enkelingen die het met me eens zijn) de rekening voor overgewicht....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Een hoor Judi, maar het gaat denk ik vooral om die dikke viespeuken. Een lange vent die 90 kilo is.....dat is op zich vrij normaal (geen eigenbelang hoor; ik ben kleiner en lichter). Maar mensen van 1.70 en 150 kilo.....ik zeg: gadverdamme, echt niet naast me en ga ook jouw brandstof niet betalen!

ps. Wat ook helpt is gewoon onbeschoft terug doen als er een asociale vetklep naast je zit. Er zat een keer een dikzak naast me die het ook nodig vond z'n arm ruim over de leuning heen te hangen. Ik in eerste instantie ongemakkelijk met m'n armen recht vooruit zitten. Toen dacht ik: "no way" en heb er iets van gezegd. Zei die vent dat ie niet anders kon zitten! Heb ik hem uitgelegd dat hij maar net zo ongemakkelijk moest gaan zitten als ik daarvoor deed.....en vooral aan z'n eigen kant blijven. Nog verder complex aangepraat door te zeggen dat ik op een lange vlucht echt een andere stoel zou eisen, hehe.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

El Niño schreef:Een hoor Judi, maar het gaat denk ik vooral om die dikke viespeuken. Een lange vent die 90 kilo is.....dat is op zich vrij normaal (geen eigenbelang hoor; ik ben kleiner en lichter). Maar mensen van 1.70 en 150 kilo.....ik zeg: gadverdamme, echt niet naast me en ga ook jouw brandstof niet betalen!

ps. Wat ook helpt is gewoon onbeschoft terug doen als er een asociale vetklep naast je zit. Er zat een keer een dikzak naast me die het ook nodig vond z'n arm ruim over de leuning heen te hangen. Ik in eerste instantie ongemakkelijk met m'n armen recht vooruit zitten. Toen dacht ik: "no way" en heb er iets van gezegd. Zei die vent dat ie niet anders kon zitten! Heb ik hem uitgelegd dat hij maar net zo ongemakkelijk moest gaan zitten als ik daarvoor deed.....en vooral aan z'n eigen kant blijven. Nog verder complex aangepraat door te zeggen dat ik op een lange vlucht echt een andere stoel zou eisen, hehe.
Het grootste probleem is alleen dat er veel problemen zijn die ik niet breng, maar waar ik wel last van heb. Het is inderdaad vervelend om een persoon met obesitas naast je te hebben zitten tijdens een lange vlucht, maar waar trek je de lijn? Een dun iemand die stinkt en enorm zweet? Mensen met een smerige adem? Buiten vliegtuigen om: betalen mensen die roken meer voor het openbaar vervoer omdat hun kleding naar rook stinkt? Wat dan met mensen die een huidafwijking hebben? Etc.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jij overdrijft een beetje. Er zijn 2 dingen waar 90% zich kapot aan ergert in het vliegtuig: dikke mensen naast je en kinderen die het hele vliegtuig bij elkaar gillen. Probeer nou niet te creatief te zijn met het verzinnen van andere dingen......

Daar kom trouwens nog bij dat beide overlastveroorzakers gratis mee mogen. Niet alleen de overtollige kilo's van die dikzakken, maar de gillende baby's ook.....
Laatst gewijzigd door El Niño op 25 mei 2013 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Daar is weinig creativiteit voor nodig. Hele normale en veelvoorkomende situaties. Sterker nog, ik heb nog nooit naast een heel dik persoon gezeten, maar zit bij veel vluchten naast iemand die stinkt. Veel mensen stinken nou eenmaal, voor mij een oncomfortabele vlucht.

Volgens jou moeten kinderen dus ook meer betalen? Ik erger mij aan zoveel dingen, maar als iedereen zijn ergernissen laat uitbetalen betaalt iedereen uiteindelijk veel meer dan nu :')
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Lekker kort door de bocht, Niño.
Even ongeacht of ik het nu met je eens ben of niet, ik vind je taalgebruik nogal aanstootgevend en niet echt gepast hier.
Zou wel fijn zijn als je uitingen als asociale vetklep, dikke viespeuk en dikzak enigszins achterwege kunt laten.
Lijkt me niet echt nodig voor het naar voren brengen van je standpunt.

Bij voorbaat dank.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie