Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
doubler

Re: Visum nodig bij tussenstop?

Bericht door doubler »

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties!

Dus als ik het goed begrijp heb ik voor KL en dubai geen visum nodig om op het vliegvel over te stappen op een ander vliegtuig en voor Guangzhou wel.

Is dat niet apart dat ik voor Guangzhou wel een visum nodig heb terwijl je op het vliegveld blijf? Ik neem aan dat ik gewoon direct naar de gate moet gaan waar mijn volgende vlucht vertrekt. Eigenlijk ga ik dan toch het land niet in?

Weten jullie misschien waar ik deze informatie terug kan vinden?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je op het vliegveld blijft en met dezelfde maatschappijen verder vliegt heb je nooit een visum nodig (behalve voor de vs).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Kijk ook eens voor tickets bij Egyptair. Dit is met een tussenstop, maar deze zijn vaak korter dan jou genoemde 6 uur. Mijn langste overstap was 2,5 uur.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
woutertilak

Qreply

Bericht door woutertilak »

Ik had het zelfde ik kwam de avond voor vertrek er pas laat achter via internet dat me paspoort 6 maanden geldig moest zijn dus ja lekker een paar uur van te voren wat bleek me paspoort was nog 5 maanden geldig dus ik heel internet afgezocht maar weinig duidelijkheid gekregen Maarja ik wilde tog op vakantie dus ik met lood in me schoenen naar schiphol en inchecken bij de klm wat bleek nou niks aan de hand de klm medewerker heeft het nog voor me nagevraagd en die 6 maande regel geldt niet als je maar een 30 dagen visa haalt bij aankomst tuurlijk is het beter als alles klopt maar ja ik heb een hoop stress voor niks gehad en voor de rest nog nooit zo n zorgeloze vakantie gehad gelukkig allemaal goed gekomen ook met een paspoort dat nog maar 5 maanden geldig was dus ik hoop dat dit bericht een hoop stress voor andere reizigers kan schelen oh ja ik vloog 4jan 2013 dus lekker recent
Nelstein

Visum voor Thailand voor Surinamers

Bericht door Nelstein »

Ik bezit de surinaamse nationaliteit en wil voor 3 weken naar thailand heb ik een visum nodig
bagrijsen

Re: Visum

Bericht door bagrijsen »

Hallo Nelstein,

Nee voor 3 weken heb je geen visum nodig je krijgt bij binnenkomst in Thailand een Reisvisum van 30 DGN mits je met het vliegtuig komt als je over land komt krijg je 15 dgn. Maar als je het heel zeker wil weten kun je effe bellen met het Thaise consulaat in Amsterdam.

Vr gr en een prettige reis
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door stevenl »

bagrijsen schreef:Hallo Nelstein,

Nee voor 3 weken heb je geen visum nodig je krijgt bij binnenkomst in Thailand een Reisvisum van 30 DGN mits je met het vliegtuig komt als je over land komt krijg je 15 dgn. Maar als je het heel zeker wil weten kun je effe bellen met het Thaise consulaat in Amsterdam.

Vr gr en een prettige reis
Suriname is niet op de lijst van landen die voor een visumvrije entree (is dus geen visum) of visa on arrival in aanmerking komen. Dat betekent dus dat de TS vooraf een viusm aan koet vragen bij consulaat of ambassade.
Noki

Qreply

Bericht door Noki »

Nog even ter kortsluiting:
Heb je voor het aanvragen van het single/double/triple entry visum dan geen bewijs van uitreis nodig?

Er staat op de website van visum.nl namelijk dat je je reisplan en tickets bij moet voegen.
Ik heb nu een enkeltje Bangkok en een ticket van Kuala Lumpur naar tokio 2,5 mnd later. Dus totaal geen bewijs van uitreis uit Thailand zelf. Ben natuurlijk van plan over land Thailand uit te gaan of een goedkoop ticketje ter plekke te boeken, maar ik ben niet zo van het van te voren vastleggen. Wil dus een visum aanvragen, omdat weigering te voorkomen, maar ben bang dat ik het niet krijg i.v.m geen reisplan of dat ik het visum wel krijg en alsnog op het vliegveld het land niet binnen kom. Alsnog een goedkoop 'nep' ticket kopen? tips?

Ga over 2 weken al weg dus moet het snel weten. Help :/
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Qreply

Bericht door stevenl »

Noki schreef:Nog even ter kortsluiting:
Heb je voor het aanvragen van het single/double/triple entry visum dan geen bewijs van uitreis nodig?

Er staat op de website van visum.nl namelijk dat je je reisplan en tickets bij moet voegen.
Ik heb nu een enkeltje Bangkok en een ticket van Kuala Lumpur naar tokio 2,5 mnd later. Dus totaal geen bewijs van uitreis uit Thailand zelf. Ben natuurlijk van plan over land Thailand uit te gaan of een goedkoop ticketje ter plekke te boeken, maar ik ben niet zo van het van te voren vastleggen. Wil dus een visum aanvragen, omdat weigering te voorkomen, maar ben bang dat ik het niet krijg i.v.m geen reisplan of dat ik het visum wel krijg en alsnog op het vliegveld het land niet binnen kom. Alsnog een goedkoop 'nep' ticket kopen? tips?

Ga over 2 weken al weg dus moet het snel weten. Help :/
Je hebt een reisplan. Gewoon (kopie van) ticket KL-Tokio bijvoegen en je krijgt zonder problemen een visum.
Travelator
Reisexpert

Re: Visum Thailand, snap het niet meer?

Bericht door Travelator »

Noki, het is óf een visum, óf een ticket het land uit en een visumvrije entree.
Als je van tevoren een visum aanvraagt, hoef je je geen zorgen te maken.
Indien je al weet dat je korter dan een maand in Thailand zult blijven en dat je daarna niet meer terugkomt, kun je gewoon kijken wat goedkoper is; een visum of een ticket het land uit.
Gok wanneer je eventueel zou willen vertrekken en kijk dan tegen die tijd of je je ticket wilt gebruiken of niet.
Dat doen veel mensen zo.
De prijzen van die tickets liggen vaak rond de 20 euro of soms nog lager, dus zo'n pijn zal dat niet doen.
En als je op tijd annuleert, krijgt je volgens mij zelfs nog je taxes oid terug.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
TB1

Qreply

Bericht door TB1 »

Heeft iemand inmiddels ervaringen met de ACMECS single visa? Ik zal beginnen in Thailand en vervolgens een reis maken door Laos, Vietnam en Cambodja. Is het handig om gebruik te maken van dit visum of is het verstandiger om een dubble entry visum aan te vragen voor Thailand en gebruik te maken van een visum bij de grens voor Cambodja?
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Eén visum voor Thailand en Cambodja?

Bericht door emiels »

Hoelang wil je in Thailand blijven de 1e en 2e keer? De eerste keer kom je waarschijnlijk aan met 't vliegtuig en krijg je 30 days visa waiver. Als je over het land binnenkomt krijg je maar 15 dagen, beide zijn te verlengen met 7 dagen voor het leuke bedrag van 1900 baht (bijna 50 euro). Als je de 2e keer, over het land binnen wilt komt, dan kun je beter in Luang Prabang of Phnom Penh een Thais visum regelen van 1 of 2 maanden voor ~1000 baht, kost je alleen wel 3 dagen als je pech hebt.

Dat gedeelde visum begrijp ik niet helemaal, mag je bijvoorbeeld maar 30 of 60 dagen blijven, totaal in beide landen? Of per land? Of verloopt dat visum zodra je de grens van Thailand naar Cambodja over gaat? Erg vaag allemaal nog en ik zou je aanraden om 't zeker nu nog niet te gaan proberen. Laos en Cambodja kun je aan de grens kopen, Vietnam dien je van te voren te regelen, tenzij je Vietnam vliegend binnenkomt, dan kun je voor een visa on arrival gaan welke je nog tot 3 werkdagen van te voren kunt regelen.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
TB1

Re: Eén visum voor Thailand en Cambodja?

Bericht door TB1 »

Dank voor de reactie! Heb nu toch besloten om voor Thailand in Nederland een visum aan te vragen om het land 2 x 60 dagen te bezoeken, en voor Vietnam ook hier in Nederland een visum aan te vragen. Durf het risico niet te lopen met dit nieuwe visum waar ik zelf ook weinig duidelijkheid over krijg.. Nogmaals dank voor de snelle reactie! :)
mark33

Visum verlengen in Thailand

Bericht door mark33 »

Hallo allemaal,
ik ben momenteel in Huay Xai in Laos en over een paar dagen wil ik de grens over naar Chiang Mai (waar ik 3 dagen blijf) om vanuit daaruit naar het zuiden te gaan. Nu is het zo dat ik over land binnen kom en mijn visum dus maar 15 dagen geldig is terwijl ik waarschijnlijk 24 dagen blijf voordat ik terugvlieg naar Nederland.
Het komt er dus op neer dat ik mijn visum in Thailand moet verlengen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen en hoeveel tijd dit kost? Ik hoorde dat er een consulaat in Chiang Mai zit dus kan ik het hier laten doen?
Groetjes, Mark
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum verlengen in Thailand

Bericht door stevenl »

mark33 schreef:Hallo allemaal,
ik ben momenteel in Huay Xai in Laos en over een paar dagen wil ik de grens over naar Chiang Mai (waar ik 3 dagen blijf) om vanuit daaruit naar het zuiden te gaan. Nu is het zo dat ik over land binnen kom en mijn visum dus maar 15 dagen geldig is terwijl ik waarschijnlijk 24 dagen blijf voordat ik terugvlieg naar Nederland.
Het komt er dus op neer dat ik mijn visum in Thailand moet verlengen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen en hoeveel tijd dit kost? Ik hoorde dat er een consulaat in Chiang Mai zit dus kan ik het hier laten doen?
Groetjes, Mark
Je krijgt geen visum bij binnenkomst maar een visumvrije entree. Je kunt een visumvrije entree eenmalig verlengen met 7 dagen tegen 1900 Baht. Dat kan bij ieder immigratiekantoor. Consulaten en ambassades verlenen diensten aan landgenoten in het buitenland, en die vind je dus ookmin het buitenland. Een consulaat in Chiang Mai zal dus geen Thais consulaat zijn, en dus kun je daar niets verlengen of aanvragen.
Je kunt ook in Laos een visum aanvragen voor Thailand, er is vast wel een bureautje daar dat dat voor je kan doen binnen een paar dagen. Dan kun je 60 dagen blijven en het is goedkoper.
Plaats reactie