Backpacken door Zuidoost-Azië in tussenjaar
Re: 6 maanden Zuidoost-Azië
Je kan niet over land Myanmar in. Wel naar sommige plekken 10-15 km van de grens, maar dan kun je niet verder naar bv. Yangoon en Mandalay en andere plekken die interessant zijn voor toeristen.\
Als je naar Myanmar wilt, kun je het beste met air asia vliegen vanuit Bangkok. En weer terug.
Als je naar Myanmar wilt, kun je het beste met air asia vliegen vanuit Bangkok. En weer terug.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wederom sluit ik me aan bij jenny, je zult moeten vliegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee, dat voldoet niet aan de regels: je moet een vliegticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen of een visum aanvragen.Kiekel schreef:@ Jenny, ik boek gewoon een retourtje van Kuala Lumpur-Bangkok, moet voldoende zijn toch?
Onduidelijkheid visums Zuidoost-Azië
Hallo,
Ik vertrek 30 januari voor een half jaar naar zuidoost-azië om te gaan backpacken, maar er zijn me nog wat visum zaken onduidelijk. Ik kom aan in Bangkok en wil rondreizen door Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisië en Indonesië. Ik weet dat je bij Thailand een visa-upon-arrival krijgt voor 30 dagen als je vanuit de lucht komt, en eentje voor 14 dagen als je over land binnen komt. Ik vroeg me wel af of hier een beperking aan zit, bijvoorbeeld dat je ieder visum 1x per jaar kunt krijgen ofzo, en dat je ze anders van te voren aan moet schaffen. Of kun je gewoon elke keer dat je Thailand uit gaat en opnieuw binnen komt elke keer een nieuw (gratis) visum ontvangen? En heb ik ook elke keer een bewijs nodig dat ik heb land binnen de vastgestelde dagen weer verlaat? Want de retourdatum van mijn ticket is 6 maanden later dan de aankomst, wat dus sowieso de aantal dagen van een visum overschrijdt.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! Alvast bedankt!
Ik vertrek 30 januari voor een half jaar naar zuidoost-azië om te gaan backpacken, maar er zijn me nog wat visum zaken onduidelijk. Ik kom aan in Bangkok en wil rondreizen door Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisië en Indonesië. Ik weet dat je bij Thailand een visa-upon-arrival krijgt voor 30 dagen als je vanuit de lucht komt, en eentje voor 14 dagen als je over land binnen komt. Ik vroeg me wel af of hier een beperking aan zit, bijvoorbeeld dat je ieder visum 1x per jaar kunt krijgen ofzo, en dat je ze anders van te voren aan moet schaffen. Of kun je gewoon elke keer dat je Thailand uit gaat en opnieuw binnen komt elke keer een nieuw (gratis) visum ontvangen? En heb ik ook elke keer een bewijs nodig dat ik heb land binnen de vastgestelde dagen weer verlaat? Want de retourdatum van mijn ticket is 6 maanden later dan de aankomst, wat dus sowieso de aantal dagen van een visum overschrijdt.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! Alvast bedankt!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Onduidelijkheid visums Zuidoost-Azië
Niet correct, je krijgt een visumvrije entree voor de genoemde periodes. Voorwaarde voor een visumvrije entree is dat je een vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie doet daar niet moeilijk over, maar de luchtvaartmaatschappij mogelijk wel, dus je hebt kans op problemen met inchecken voor je vlucht naar Thailand.lonnebinn schreef:Ik weet dat je bij Thailand een visa-upon-arrival krijgt voor 30 dagen als je vanuit de lucht komt, en eentje voor 14 dagen als je over land binnen komt.
Je kunt iedere keer dat je Thailand binnenkomt een nieuwe visumvrije entree ontvangen, maar als de immigratie beambte het niet vertrouwt en denkt dat je misbruik maakt van de regeling kun je geweigerd worden.lonnebinn schreef:Ik vroeg me wel af of hier een beperking aan zit, bijvoorbeeld dat je ieder visum 1x per jaar kunt krijgen ofzo, en dat je ze anders van te voren aan moet schaffen. Of kun je gewoon elke keer dat je Thailand uit gaat en opnieuw binnen komt elke keer een nieuw (gratis) visum ontvangen?
Zie eerste antwoord.lonnebinn schreef:En heb ik ook elke keer een bewijs nodig dat ik heb land binnen de vastgestelde dagen weer verlaat? Want de retourdatum van mijn ticket is 6 maanden later dan de aankomst, wat dus sowieso de aantal dagen van een visum overschrijdt.
-
- Wereldreiziger
Re: backpacken door Azië
Over het algemeen kun je relaxed reizen door Aziatische landen. Bijkomend voordeel, dat behalve de vliegreis, het verblijf daar goed te betalen is.
Het leuke aan deze landen is dat ze in cultureel opzicht zo verschillende zijn. Op Cambodja na de hele bups gedaan en het blijft telkens een mooie ervaring.
Nog een voordeel, het is er veilig, zolang je maar niet in het pikkedonker meent een krottenwijk te moeten bezoeken. Dat gaat niet goed.
Natuurlijk gebeurt er wel eens wat. Zelf ook wel eens slachtoffer geweest van een zakkenroller, maar die kans loop je in elk land in elke flinke plaats.
Het leuke aan deze landen is dat ze in cultureel opzicht zo verschillende zijn. Op Cambodja na de hele bups gedaan en het blijft telkens een mooie ervaring.
Nog een voordeel, het is er veilig, zolang je maar niet in het pikkedonker meent een krottenwijk te moeten bezoeken. Dat gaat niet goed.
Natuurlijk gebeurt er wel eens wat. Zelf ook wel eens slachtoffer geweest van een zakkenroller, maar die kans loop je in elk land in elke flinke plaats.
Qreply
Wij vertrekken in oktober naar Thailand, voor 4 weken.
We willen beginnen in Bangkok;
Dag 1: bij aankomst vroeg in de ochtend naar floating market, grand palace en de liggende boedha.
Dag 2: fietsen door Bangkok
Dag 3: Vroeg in de ochtend vertrekken naar Kanchanaburi, waar we de bridge over the River Kwai willen zien, tijgertempel en de waterval.
Nu weten we niet of we in Kanchanaburi moeten overnachten?? want we willen hierna met de trein vanuit Bangkok naar Chiang Mai, deze vertrekt om 19:35
is het verstandig om te overnachten in Kanchanaburi, daarna naar bangkok om vervolgens meteen de trein te pakken naar Chiang Mai? Redden we dat qua trein-reistijden?
Of een volle dag in Kanchanaburi en de laatste trein in de avond weer terug naar Bangkok nemen, in Bangkok overnachten en de volgende dag de nachttrein naar Chiang Mai?
Heeft iemand hier ervaring mee!!
We willen beginnen in Bangkok;
Dag 1: bij aankomst vroeg in de ochtend naar floating market, grand palace en de liggende boedha.
Dag 2: fietsen door Bangkok
Dag 3: Vroeg in de ochtend vertrekken naar Kanchanaburi, waar we de bridge over the River Kwai willen zien, tijgertempel en de waterval.
Nu weten we niet of we in Kanchanaburi moeten overnachten?? want we willen hierna met de trein vanuit Bangkok naar Chiang Mai, deze vertrekt om 19:35
is het verstandig om te overnachten in Kanchanaburi, daarna naar bangkok om vervolgens meteen de trein te pakken naar Chiang Mai? Redden we dat qua trein-reistijden?
Of een volle dag in Kanchanaburi en de laatste trein in de avond weer terug naar Bangkok nemen, in Bangkok overnachten en de volgende dag de nachttrein naar Chiang Mai?
Heeft iemand hier ervaring mee!!
Re: Logische route Zuidoost Azië
Ik zou zeker in Kanchanaburi een nachtje overnachten en dan de volgende dag naar Erawan gaan. Echt de moeite waard...
Zuidoost Azië beginnen bij Vietnam?
Hallo allemaal,
Nu ben ik dus al maanden mijn tripje naar Zuidoost Azië aan het plannen voor 2014, en ben ik dus op een heleboel probleempjes gestuit. De meeste problemen heb ik door veel onderzoek kunnen oplossen, behalve het beginpunt.
Nou lees ik overal dat 99% van de backpackers begint in Bangkok, maar als ik dat doe zal ik twee keer door Thailand moeten gaan en ik heb eigenlijk liever dat ik één mooie lijn reis.
Toch vind ik het wel een beetje eng om bij die 1% te horen, ik heb ook totaal geen ervaring dit wordt mijn eerste keer.
Nou is mijn plan om zo te gaan:
Vietnam -> Cambodja -> Laos -> Thailand -> Maleisië -> Filipijnen -> Indonesië
De reden dat ik vanuit Maleisië naar de Filipijnen ga, is omdat je voor de Filipijnen een retourticket moet hebben voor het visum, en vanuit Maleisië het goedkoopst is om te vliegen (gekeken via Air Asia).
Ik heb het uitgestippeld en onze reis zal 185 dagen duren (overal ongeveer een maand behalve Laos, 20 dagen en Cambodja 11 dagen), misschien iets langer als we teruggaan naar Thailand's full moon party's
.
Is dit te doen of moet ik toch zoals 99% andere backpackers gewoon beginnen in Bangkok?
Alvast bedankt voor jullie hulp en mening!
Nu ben ik dus al maanden mijn tripje naar Zuidoost Azië aan het plannen voor 2014, en ben ik dus op een heleboel probleempjes gestuit. De meeste problemen heb ik door veel onderzoek kunnen oplossen, behalve het beginpunt.
Nou lees ik overal dat 99% van de backpackers begint in Bangkok, maar als ik dat doe zal ik twee keer door Thailand moeten gaan en ik heb eigenlijk liever dat ik één mooie lijn reis.
Toch vind ik het wel een beetje eng om bij die 1% te horen, ik heb ook totaal geen ervaring dit wordt mijn eerste keer.
Nou is mijn plan om zo te gaan:
Vietnam -> Cambodja -> Laos -> Thailand -> Maleisië -> Filipijnen -> Indonesië
De reden dat ik vanuit Maleisië naar de Filipijnen ga, is omdat je voor de Filipijnen een retourticket moet hebben voor het visum, en vanuit Maleisië het goedkoopst is om te vliegen (gekeken via Air Asia).
Ik heb het uitgestippeld en onze reis zal 185 dagen duren (overal ongeveer een maand behalve Laos, 20 dagen en Cambodja 11 dagen), misschien iets langer als we teruggaan naar Thailand's full moon party's

Is dit te doen of moet ik toch zoals 99% andere backpackers gewoon beginnen in Bangkok?
Alvast bedankt voor jullie hulp en mening!
Re: Zuidoost Azië beginnen bij Vietnam?
De meesten beginnen in Bangkok omdat dit meestal goedkoper is om heen te vliegen dan naar Vietnam. Ik denk dan ook dat je route prima te doen is en je je geen zorgen hoeft te maken over je startpunt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ohw oké, ik dacht dat het misschien was omdat Bangkok beter was of makkelijker.ubiytsa schreef:De meesten beginnen in Bangkok omdat dit meestal goedkoper is om heen te vliegen dan naar Vietnam. Ik denk dan ook dat je route prima te doen is en je je geen zorgen hoeft te maken over je startpunt.
Ik heb, om een beeld te krijgen, via Cheaptickets gekeken naar vliegtickets naar Vietnam en de goedkoopste begon bij 518 euro (November) met 1 tussenstop, wat ik niet duur vind.
Bedankt

Een enkeltje voor €518? Of kom je uiteindelijk weer bij Vietnam uit? Skyscanner geeft dit bij 1 november:

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik had een enkeltje gedaan op CheapTickets op 22 November gewoon om te kijken hoeveel het zou kosten.. wauw €412 is echt goedkoop.ubiytsa schreef:Een enkeltje voor €518? Of kom je uiteindelijk weer bij Vietnam uit? Skyscanner geeft dit bij 1 november:

Hallo lonnebin,
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen voorjaar en heb geen enkel probleem gehad. Elke keer netjes in de rij aansluiten, dan krijg je weer een stempel dat je het land visumvrij binnenkomt. Ze stelden weinig vragen, anders dan 'Are you a tourist? How many days will you stay in Thailand?'. Ik denk dat Steven gelijk heeft theoretisch gezien, ze hebben het recht om bewijzen te vragen. In de praktijk was onze ervaring dat we geen vertrekvluchten hadden geboekt op het moment dat we het land binnenkwamen en we zijn daar niet op gecontroleerd of ondervraagd.
Veel plezier, het is een waanzinnig mooi gebied! Als je tijd hebt, overweeg ook om naar Myanmar te gaan! (Air Asia vliegt vanaf Bangkok)
Trouwens voor al de landen die je noemt was het erg makkelijk om aan de grens een visum te regelen dus niet nodig om dat in NL te doen via dure bemiddelingsagencies (behalve Myanmar, dat visum kun je bij de ambassade in BKK regelen).
Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen voorjaar en heb geen enkel probleem gehad. Elke keer netjes in de rij aansluiten, dan krijg je weer een stempel dat je het land visumvrij binnenkomt. Ze stelden weinig vragen, anders dan 'Are you a tourist? How many days will you stay in Thailand?'. Ik denk dat Steven gelijk heeft theoretisch gezien, ze hebben het recht om bewijzen te vragen. In de praktijk was onze ervaring dat we geen vertrekvluchten hadden geboekt op het moment dat we het land binnenkwamen en we zijn daar niet op gecontroleerd of ondervraagd.
Veel plezier, het is een waanzinnig mooi gebied! Als je tijd hebt, overweeg ook om naar Myanmar te gaan! (Air Asia vliegt vanaf Bangkok)
Trouwens voor al de landen die je noemt was het erg makkelijk om aan de grens een visum te regelen dus niet nodig om dat in NL te doen via dure bemiddelingsagencies (behalve Myanmar, dat visum kun je bij de ambassade in BKK regelen).
-
- Reisexpert
- Contacteer:
De douane doen ze inderdaad niet moeilijk maar het is juist de vliegmaatschappij die kan weigeren!MinkeS schreef:Ze stelden weinig vragen, anders dan 'Are you a tourist? How many days will you stay in Thailand?'. Ik denk dat Steven gelijk heeft theoretisch gezien, ze hebben het recht om bewijzen te vragen.
Trouwens voor al de landen die je noemt was het
Daarnaast zegt minkes ook dat een visum on arrival makkelijk is voor alle landen. Dit klopt niet, die van Vietnam moet je namelijk van te voren regelen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon