Sulawesi vs. Java, Rote-/ Flores combi?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Maart82

Sulawesi vs. Java, Rote-/ Flores combi?

Bericht door Maart82 »

Hoi allemaal,

Afgelopen dagen het forum afgespeurd, maar ik wil jullie toch wat voorleggen. Eind maart vertrek ik samen met mijn (tevens goed-bereisde :Y ) vriendinnetje richting Jakarta en vanaf dat moment gaan mijn 22 volle dagen Indonesië in. Ik zit met het luxeprobleem dat ik keuzes kan maken en daar heb ik jullie hulp bij nodig!

Plan A – Jakarta, direct vliegen naar Makassar op Sulawesi, naar het noorden via Rantepao, Danau Poso, Togian eilanden, en via Manado terug vliegen naar Jakarta.

Plan B 1 – Jakarta, over land (highlights), Yogyakarta of Surabaya, vliegen naar Kupang op West Timor, ferry naar Rote, Rote over land, ferry terug naar Kupang en vliegen naar Jakarta

Plan B 2 – Jakarta, over land (highlights), Yogyakarta of Surabaya, vliegen naar Maumere op Flores, Flores over land en vliegen naar Jakarta

Plan C – Jakarta, vliegen naar Maumere op Flores, Moni, ferry naar Rote, ferry terug naar Kupang en vliegen naar Jakarta

Wat ik belangrijk vind om te weten is de haalbaarheid van deze trips in tijd, een beetje weg van de normale toeristenstroom, vriendelijke bevolking , goed eten en de mogelijkheid om een zeker een paar dagen te luieren met wit strand en snorkermogelijkheden.

Graag jullie ideeen hierover, voors en tegens, etc. Alvast erg bedankt!
_O_
Maarten
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Re: Sulawesi vs. Java, Rote-/ Flores combi?

Bericht door Ilonka »

Dag Maarten,

Ik ben op Java en Sulawesi geweest en vond Sulawi veel bijzonderder dan Java.
Sulawesi heeft schitterende natuur, mooie cultuur, de Togosians met haar prachtige bounty eilandjes en is super om te duiken. Ik had gepland om een week of twee in Sulawesi te zijn, maar uiteindelijk ben ik er ruim drie weken gebleven. Op mijn weblog vind je mijn route, verhalen en foto's terug.

Succes met het maken van deze keuze!

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie