RSA Responsible Service of Alcohol

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
MTeela
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:59
Locatie: Delden

RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door MTeela »

Hello Hello

Ik heb in NL ervaring in de horeca en dacht overal in de wereld kennen ze de kroeg. In Australië achter de bar staan of in een restaurant werken lijkt me dan ook wel wat. Nu heb ik even gekeken en blijkt dat er een RSA nodig is om alcohol te mogen schenken in de horeca. Nu heb ik een aantal vragen hierbij:

De training wordt via internet aangeboden en kost 160 Dollar voor RSA in alle staten te halen. Kan dit daadwerkelijk via internet of wordt ik hier lekker genept?

Daarnaast heb ik mijn sociale hygiëne in NL is dit voldoende kennis om zo het RSA zonder les of training of iets op internet te halen?

Nu kan ik mijn RSA gaan halen vraag is 3 is dan is er werk te krijgen in de horeca als een backpacker? en dus is het de moeite waard om de RSA te gaan halen zonder een echte vast reisplan/baan in de oz horeca?

Is er een geldigheid datum voor de RSA op de fora worden verschillende meningen gegeven. iemand ervaring?

Dit zijn mijn vragen, echter zijn alle ervaringen met het behalen en/of behouden van de RSA van harte welkom! Alvast bedankt mensen!!
Groeten Michel
Not all those who wander are lost.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door Tikva »

Heb je dit artikel (geschreven door reiziger met RSA ervaring) al gelezen:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 13586.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
MTeela
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:59
Locatie: Delden

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door MTeela »

Bedankt voor de reactie Tikva!

Ik had het al gelezen maar in dit artikel wordt er alleen over gesproken hoe een RSA te krijgen. Ik heb zelf al gekeken en online kan de cursus worden gevolgd voor verschillende staten. Echter lijkt me dit erg fraude gevoelig omdat je je eigen cerficaat moet uitprinten. Vandaar dat ik graag een bevestiging wil hebben van iemand die hier ervaring mee heeft.Ook over de ervaringen met de horeca en of het zich loont om vroegtijdig de RSA te behalen.
Not all those who wander are lost.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door Erik »

Zouden Ron of Nienke dit niet weten? Dan kan ik ze wel even een berichtje sturen?
MTeela
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:59
Locatie: Delden

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door MTeela »

Dat zou fijn zijn Erik! Zal wel ideaal zijn al ik hier al met die RSA bezig kan gaan
Not all those who wander are lost.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door Ron »

hey,

Ik heb hem niet nodig gehad toen ik er was, en heb er gewerkt achter de bar op een roadhous en in een restaurant.
ze hebben mij er ook nooit om gevraagd. dus ik zou hem persoonlijk niet halen.

verder is er altijd wel ergens werk te vinden in de horeca, je moet alleen net op het juiste moment op de juiste plek zijn.

heb je verder nog vragen stuur mij dan even een prive bericht. ben namelijk niet zo vaak meer online.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door Nienke Krook »

Hoi,

Ik heb een andere mening als Ron. Je hebt een RSA zeker wel nodig, zeker als je in de grote stad gaat werken. Misschien dat ze er in kleine dorpjes niet naar vragen, maar verder heb je hem toch echt nodig om legaal te mogen werken. Sociale hygiëne wordt niet erkend.

Er zijn inderdaad RSA toetsen die online te halen zijn. De kosten zouden 140/120 dollar moeten zijn. Ik weet niet welk bedrijf je gevonden had? Ik stuurde mensen altijd naar Infront Staffing, een betrouwbaar bedrijf in Sydney. Je kunt via hen nog niet online de test nemen, maar de classroom test ben je maar een half middagje aan kwijt en die is dagelijks op diverse tijdstippen. Kun je daarna gelijk beginnen met werk zoeken.

Kijk eens op: http://www.infrontstaffing.com/index.php/rsa.html

De RSA die je in NSW haalt is alleen geldig in NSW en WA. Elke staat heeft verschillende regels mbt het RSA erkennen. Je zult een soort overbruggingscertificaat moeten halen als je in een andere staat wilt werken, of daar de cursus opnieuw doen.

Voor het hostel waar ik werkte heb ik de volgende tekst over trainingscursussen voor de website geschreven, misschien heb je daar nog iets aan: http://www.funkhouse.com.au/hostels-syd ... g-courses/

Naast Infront zijn er nog talloze trainingscentra waar je de trainingscursussen kunt halen. Ik zou het gewoon bij je hostel vragen welke zij aanbevelen en het ter plekke in Sydney doen. Je zou bijvoorbeeld alvast een tijd en datum kunnen boeken online, zodat je na aankomst dat gelijk in de pocket hebt.

Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
MTeela
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:59
Locatie: Delden

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door MTeela »

Ron en Nienke bedankt voor jullie reactie!

Ik zit toch wel bij Nienke in het kamp over de RSA. better safe then sorry! Wat ik gevonden had was de site:
http://store.ulearnportal.com/ProductSh ... ckage.aspx waar dus het totaal pakket voor de staten NT, WA, QLD, SA en NSW $160 kost. Als het echt zo makkelijk via internet gedaan kan worden, ben ik gek als ik het niet doe. Daarnaast betaald je dus per staat tussen de 60 en 120 en zal ik ze dan apart moeten halen.

De site ziet er super strak uit en lijkt mij redelijk betrouwbaar, echter kan ik me niet voorstellen dat je je RSA zo ff online kunt halen. Het is een scheve vergelijking maar bij sociale hygiene was de toets best pittig en in een lokaal met een strenge docent die er voor zorg dat je niet afkeek. online kun je natuurlijk alles bij de hand houden dat uit het oefen materiaal komt. Vandaar dat ik het liefst van iemand hoor dat het werkelijk zo is.
Not all those who wander are lost.
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door Nienke Krook »

Wat ik weet is dat een aantal van mijn gasten een andere trainings cursus (voor de white/green card) ook online deden, dus dat zal wel ok zijn.

De RSA cursus stelt echt niet veel voor hoor, ik hoorde dat het erg makkelijk was van de mensen die hem gedaan hebben. No Worries, he :D

Ik zie dat het bedrijf dat je gevonden heb ook een kantoor op George street in de stad heeft, dus als je niet zeker bent, zou ik na aankomst gewoon even langsgaan met je vragen. Ik neem aan dat je niet gelijk dag 1 hoef te beginnen met werken (in dat geval raad ik je aan nog even te sparen, want het kan wel 2 weken of langer duren voor je uberhaupt werk gevonden hebt, het ligt er niet echt voor het oprapen in de stad, meer afgelegen plekken zal makkelijker zijn)

Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
ice
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2010 16:19

Re: RSA Responsible Service of Alcohol

Bericht door ice »

Een RSA halen steld niets voor.
Als je hem online doet kun je terug bladeren om het antwoord te vinden en de eindvragen zijn zo simpel zoals: Zo je iemand schenken als hij al dronken is.
Voor NSW en Victoria kan je een RSA niet online doen maar moet je naar een 4 uurse curses, waar bij mij de leeraar je dingen liet opschrijven die je als notities bij de eindvragen mocht hebben.....wat de antwoorden op de vragen zijn.
Het bezitten van een RSA is wel belangrijk en als je gepakt wordt ben je wel de pineut.
Het kost wel ff wat maar het is 4 jaar geldig heb je er ook nog wat aan later.
Je hoeft niet gelijk een RSA te bezitten je kan altijd zeggen als je een baan zoekt dat je het wel gaat halen, en een bedrijf mag je aannemen zonder RSA als je het maar binnen zoveel tijd haalt.
Ik zou het gewoon vooraf doen, ze nemen je toch wel wat sneller aan als je het hebt!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast