Adies kilometerpas, hoeveel km kopen?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Fryslan89
Vakantieganger

Adies kilometerpas, hoeveel km kopen?

Bericht door Fryslan89 »

Ik had nog een vraag tav mijn kilomterpas die ik graag wil boeken met Greyhound.
Ik heb mijn route berekend, en kom op 5686 km uit van mijn totale route.
Ik neig nu om een kilometerpas te gaan boeken van 6000 km. Alleen vroeg ik me af, ik heb wel het advies gekregen om wat minder kilometers te doen ivm eventueel meerijden etc, je weet het nooit.
Alleen als ik een 5000 km zou doen is 686 km toch nog best wel veel om nog te moeten.

Wat zouden jullie doen? Een ticket van 5000 kopen en eventueel later nog een pas kopen van 500 of 750 km als het toch moet? Of nu toch maar 6000 doen?

Alvast bedankt!
Krijntje

Re: Adies kilometerpas, hoeveel km kopen?

Bericht door Krijntje »

Ik wil je een heel andere weg laten inslaan, wanneer je een kilometerpas koopt ben ke verplicht te reizen met een vliegalliantie, goedkoper als normaal, maar beperkt aan alleen de alliantie... Tijdens reizen weet je nooit waar je beland, gezien je grote hoeveelheid aan vliegreizen +5000km, wat over t algemeen een grote reis betekend, raad ik je aan om de tickets los te boeken, tijdens lange reizen kan je niet plannen wanneer je van a naar b gaat of van b naar c, het brengt je altijd ergens anders, en dat is ook niet voor niets dat 90% van de reizigers geen tickets vooraf koopt. Ook zijn aanbiedingen en regionale aanbieders vaak een stuk goedkoper als de gebundelde reizen (of vliegkilometers).

Je mist héél wat fun als je per planning reist! Je mist véél ervaring door planning...
Mijn advies is daarom om het los te boeken en tijdens het reizen.af en toe zoeken naar de tickets.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Volgens mij hebben we het hier over een busmaatschappij en niet over een vliegmaatschappij, toch?
Ik zou zeker minder km's kopen. Een van de redenen is inderdaad dat je dan verplicht bent met Greyhound te reizen, ook daar waar er mogelijk alternatieven zijn. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat je bepaalde stukken reist met een georganiseerde tour en ook is het zo dat je soms met mensen mee zult reizen. Ik heb een reis met alleen losse tickets gereisd en heb ook een keer een km-pas gekocht. Ik had minder ingekocht, maar had toch over! Zonde. Liever iets bijkopen dan overhouden. Zeker als je nog niet precies weet wat je gaat doen.
Fryslan89
Vakantieganger

Bericht door Fryslan89 »

He bedankt voor de reacties!

Het gaat inderdaad om the Greyhound pas. Ik ben sowieso van plan om de eerste 3 weken met de bus te moeten reizen (vanaf Port Augusta naar Darwin) Dat is ruim 2700 km, dus wil sowieso 3000 kopen. Dit zijn ook 3 weken die ik al ruim gepland heb want dat is een korte periode voor die route, ik wil geen dingen mislopen dus wil eigenlijk die bus wel gewoon nemen en boeken om zo geen teleurstellingen te krijgen dat ik een bus te laat geboekt heb zodat ik geen tour meer kan doen die ik al geboekt hebt de dag erna bijvoorbeeld.. Soms ben ik dan wat afhankelijk van die bus.

Aan de Oostkant vind ik het inderdaad lastig, weet niet of ik nou 3000 doe of toch 4000? Ook omdat ik denk dat er daar wel meerdere vervoersmogelijkheden zijn en ook omdat ik die weken nog niet echt gepland heb, wie weet reis je inderdaad met mensen mee.

Francine, jij kunt gewoon verschillende en meerdere passen kopen? Ook al heb je wat kilometers over op de ene pas? En losse tickets, bedoel je dat je deze gewoon in de bus zelf hebt gekocht?
Heb je veel ervaring gehad dat de bussen snel vol zitten qua boeken?
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Wacht even: vanuit het zuiden naar Darwin zou ik óf een tour nemen óf met de trein gaan! De trein is echt veel comfortabeler dan de bus! En je kunt als backpacker best wat korting krijgen (kon je in elk geval). Kijk even op www.greatsouthernrail.com.au.
Heb je al wel eens op www.greyhound.com.au gekeken? Je kunt via de website echt heel makkelijk gewoon een ticket van plek naar plek kopen (betalen met creditcard). Tot zo ongeveer een dag van tevoren. Ik heb nog nooit een overboekte bus gehad en kocht meestal een paar dagen van tevoren een ticket.
Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij heb ik op een gegeven moment een km-pas van 4000 gekocht die ik heb gebruikt van Darwin naar Sydney. Ik had het stuk Darwin-Cairns al een keer rustiger bekeken, wilde niet vliegen en deed dat dus 'snel' met de bus. Die km's telden snel aan. Uiteindelijk had ik toch km's over omdat ik delen met mensen ben meegereden.
Fryslan89
Vakantieganger

Bericht door Fryslan89 »

Ja ik ga inderdaad tours doen maar daar zit dan geen vervoer inbegrepen, ga verschillende tours doen vandaar.
Heb ook naar de trein gekeken maar die rijden niet vaak, dat moet je maar net treffen of je die kan halen en ik heb wel een krap schema deze 3 weken vandaar.

@ Francine: Ik heb net een pas aangeschafd en ik vroeg me af of ik het goed heb gedaan. Je kan dan inloggen en dan moet je een New Sector toevoegen. Hier heb ik dus een nachtbus alvast voor ingevuld van Port Augusta naar Coober Pedy, ik zie dat mijn die kilometers er inderdaad eraf zijn gegaan van mijn totale kms, ik neem aan dat je die dan hebt geboekt? Omdat je verder geen bevestiging oid krijgt.
En moet je inderdaad 24 uur van te voren altijd bellen naar Greyhound om je busrit te bevestigen? Heb jij dat ook gedaan?

Alvast bedankt!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt en een pass hebt aangeschaft. Dat geeft vast weer een stukje rust.
Als ik het zo hoor, heb je het wel goed ingevuld. Je kunt altijd voor de zekerheid nog een mailtje sturen naar ze, maar volgens mij is het goed zo. Heb je ook geen bevestiging gehad per mail of zie je een bevestiging staan als je inlogt? Ik boekte nooit zo ver van te voren en belde daarom eigenlijk nooit. Ik heb één keer een bus al drie weken voor de datum geboekt en toen heb ik nog wel even gebeld om te kijken of het nog in orde was. Bellen kan altijd en kan soms net een stukje meer zekerheid geven (wat wel prettig is want soms sta je bij een bushalte in de bush te wachten en hoop je maar dat die bus komt, terwijl je daar staat zonder telefonisch bereik en zonder andere reizigers...en als dan die bus vertraging heeft -wat nogal eens voorkomt- dan sta je daar best te zenuwen!).
Wanneer vertrek je ook alweer? In elk geval veel plezier!
Fryslan89
Vakantieganger

Bericht door Fryslan89 »

He Francine!

Ja ik heb even gemaild en het was inderdaad goed gegaan hoor! Ook zal ik zeker nog even bellen van tevoren! Ik ga over een half uur richting Schiphol en vlieg vanavond die kant op! Spannend allemaal! Maar komt vast goed! Bedankt voor je adviezen!
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Heel veel plezier!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Fryslan89 schreef:Hier heb ik dus een nachtbus alvast voor ingevuld van Port Augusta naar Coober Pedy
Coober Pedy is echt bijzonder! Veel plezier! ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie