Rondreis door Thailand Laos Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Marij schreef: Er is iemand (sorry naam vergeten) nu aan t pakken..waar ga je heen??
Java & Bali, met een stopover in Dubai. De toerist uithangen :lol:
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

kohraya schreef:
Marij schreef: Er is iemand (sorry naam vergeten) nu aan t pakken..waar ga je heen??
Java & Bali, met een stopover in Dubai. De toerist uithangen :lol:
Ik durf het bijna niet te vragen maar kunnen we dan binnenkort weer prachtige foto's in het forum zien inclusief uitgebreide verhalen en tips?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja. kohraya!!!
want je foto's waren errug mooi. enneh ik ben heel benieuwd naar Dubai!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

He Rudi,

Bedankt voor je antwoord! Erg handig! (ik vroeg me al af waar die 2 fototrolletjes gevuld met zout en suiker voor waren die op je meeneemlijst staan :-) )

Kohraya veel plezier!

Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden!
Ik vertrek over 2 weken en ga morgen even de laatste dingen kopen. Mocht me nog iets te binnen schieten, dan zien jullie dat hier wel terug :-)

Marij
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Jahoor, ik heb nog wat nieuwe vraagjes:

1.) Heb je een internationaal rijbewijs nodig als je een scooter wilt huren? Zo ja, hoe kun je aan dit internationale rijbewijs komen?

2.)Bij Rudi staan waterzuiveringsdruppels op het meeneemlijstje. Heb je die in Azie (thailand, laos, cambodja) nodig en wanneer dan? Je koopt toch gewoon flessen water?

3.)Deet in NL of in Thailand kopen? (daar veel goedkoper neem ik aan)
Hetzelfde geldt voor zonnebrand, aftersun.

4.) Waar kun je die handige aflsuitbare doorzichtige zakken kopen? (Van die zakken waar je normaalgesproken groente etc indoet. Heb ze alleen nog in Amerika gezien)
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Hoeveel dollars heb ik per dag ongeveer nodig in Laos en Cambodja (die laatste schijnt duurder te zijn?)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, die waterzuiveringsdruppels staan idd op mijn lijst. Maar dat was voor ons vrijwilligerswerk in Lesotho (afrika) waar we water uit een put dronken
Die hoef je dus niet mee naar azie

internationaal rijbewijs haal je bij een ANWB winkel. hij gaat in op de dag dat je hem haalt en is een jaar geldig. haal hem dus zo laat mogelijk ( voor de mensen die lang op reis gaan)
Word je er naar gevraagd ?? nee. Waarom heb je hem dan toch nodig??
Nou, ik hoorde van het weekend weer een mooi verhaal van een jongen die een ongeluk had gekregen met zijn brommer en de verzekeraar weigerde uit te keren omdat hij dus niet in het bezit was van een rijbewijs/document dat geldig was in het land waar hij huurde....dus....

Deet is goedkoper in Thailand. de 7eleven verkoopt sketolene. een groen en een gele. ik geloof dat de gele DEET bevat. Gewoon even goed het potje lezen.
Zonnebrand en aftersun kan je ook goedkoper ter plekke krijgen maar let goed op!!!! in de meeste producten zit "whitener" en dat willen wij juist niet ;-)
Wij willen bruin worden. koop dus in een grote plaats voldoende in want in minder toeristische plekken kan het wel eens moeilijk zijn om producten zonder whitener te vinden

Ik weet niet precies wat voor plasticzakjes bedoeld en hoe groot maar ik gebruik altijd hersluitbare diepvries zakjes om documenten droog te bewaren enzo. gewoon te koop bij de supermarkt. heel goedkoop dus dan kan er nog eens eentje stuk gaan

ons dagbudget (2 personen) lag tegen de 30 euro in Cambodja...dus reken zelf maar even uit hoeveel dollars dat zijn ( geen idee wat de koers nu is)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Let er ook op bij zonnenbrand, dat factor 10 in Azie een stuk minder bescherming biedt dan factor 10 hier! Ik koop meestal gewoon een superhoge beschermingsfactor, en met de tijd ga ik steeds minder vaak smeren.

En als aanvulling op het scooter verhaal: veel 'brommers' in Azie, zijn van die 100-125 cc dingen. Helaas is dat geen brommer volgens de Nederlandse wet, en heb je officieel een motorrijbewijs nodig. Maar ook hier geldt: men controleert niet tot nauwelijks.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bibi87

Maleisie-Thailand of thailand-laos-Cambodja?

Bericht door Bibi87 »

Lieve mensen,
Vele van jullie hebben natuurlijk al zoveel gereisd... Ik ben van plan 5 weken à 7 weken (hangt nog af van mijn werk) te gaan reizen in Thailand.. Nu zou ik het graag willen combineren. eerst wilde ik thailand-laos-cambodja doen.. Nu lees ik op de forums ook leuke berichten over maleisië... Wie kan mij hierbij helpen?
(ben van plan om in oktober-november te reizen..)
en wat kan ik het beste doen als ik dus naar Maleisie wil (incl Borneo).. Amsterdam-Kuala lumpur.. reizen vanuit KL naar Bangkok dan naar Chiang mai reizen over land en vanuit Chiang Mai reizen naar Zuid Thailand? om vanuit daar weer naar KL te gaan? Of kan ik dan beter gewoon een ticket van amsterdam -bangkok en dan vanuit bangkok eerst naar maleisie. dan naar zuid thailand en dan naar Chiang mai?
Liefs Bibi
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Maleisie-Thailand of thailand-laos-Cambodja?

Bericht door eefje »

Hallo,

Een beetje een late reactie misschien maar beter laat dan nooit;)
Zelf zou ik voor je eerst gekozen optie gaan en naar Thailand, Laos en Cambodja gaan. Ik vond dit persoonlijk mooier dan Maleisie aangezien deze landen nog zo puur zijn. Maleisie is wat verder ontwikkeld en daardoor wel makkelijker te bereizen dus dat kan een voordeel zijn. In Laos en Cambodja is het trouwens ook niet moeilijk om te reizen hoor! Daar zul je alleen wat meer moeten onderhandelen.
Ga je toch naar Maleisie dan zou ik vooral kijken welke reis goedkoper is. In principe maakt het verder namelijk niet heel veel uit qua route.Begin je in Kl dan zou je naar het noorden kunnen reizen en vervolgens een ticket chiang mai - KL boeken. Vanuit Bangkok reizen is ook geen probleem. Je kunt in 1 dag in Maleisie zijn vanuit Bangkok met de bus dus dat kost ook niet erg veel tijd.
Maar nogmaals, ik zou cambodja en Laos aanraden!

Succes!
Grevend
Vakantieganger

Rondreis Thailand, Laos en Cambodja

Bericht door Grevend »

Ik wil deze zomer een maand uittrekken voor een rondreis door Thailand Laos en Cambodja. Omdat ik geen ervaring heb met backpacken en deze landen wilde ik graag weten of mijn reis wel mogelijk is in 1 maand. Ook vraag ik me af of het reizen tussen de verschillende locaties wel mogelijk is. Ik heb namelijk geen idee hoe het zit met openbaar vervoer in deze landen. Om mezelf te oriënteren heb ik een lonely planet gekocht en een paar plaatsen uitgezocht waar ik graag heen wil. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoeveel dagen ik nodig heb om te reizen en hoeveel dagen ik nodig zal hebben om de locaties te bezichtigen.

Ik vlieg eerst naar Bangkok waar ik 3 dagen wilde blijven. Vervolgens wilde ik de bus nemen naar Sukothai in het Noorden van Thailand.
Vanuit Sukothai wilde ik richting Laos gaan en de grens oversteken bij Huay Xai. Hier wil ik de Gibbon Experience meemaken, daar ben ik 3 dagen aan kwijt geloof ik? Daarna had ik Nam Ha National park op mijn lijstje staan maar ik vraag me af of ik na 3 dagen jungle niet beter kan doorreizen naar Luang Prabang. Wat zouden jullie doen? In Luang Prabang wil ik sowieso 3 dagen blijven want er is daar genoeg te zien geloof ik! Na Luang Prabang wilde ik naar de Kong Lo Cave gaan en vervolgens verder naar het Zuiden afreizen naar Si Phan Don. Hier wilde ik weer een paar dagen blijven en daarna doorreizen naar Cambodja voor de Angkor Wat. Dit is mijn laatste locatie voordat ik weer het vliegtuig pak in Bangkok.

Is mijn reis te doen en kunnen jullie mij nog tips geven. Tips voor andere locaties die ik tegen kom tijdens het reizen zijn ook welkom. Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Rondreis Thailand, Laos en Cambodja

Bericht door Jenny »

Heb je de langeninformatie van Laos en Thailand al gezien?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/laos/
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/

En heb je andere draadjes over dit onderwerp al gelezen? Gebruik eventueel ook de zoekfunctie, want er zijn heel veel mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt en (ongeveer) dezelfde vragen hebben gesteld.

Persoonlijk ben ik iemand van 'less is more'. Mijn eerste reis naar Thailand heb ik maand in het noorden en het midden van het land besteed. De rest wilde ik een andere keer doen. Hoewel deze eerste reis inmiddels 10 jaar geleden is, en ik sindsdien meerdere keren ben terug geweest, ben ik nog steeds niet in het zuiden geweest.

Ook in Laos heb ik een maand gereid.

Als je perse naar Thailand én Laos wilt, dan moet je een keuze maken. Bijvoorbeeld alleen het noordelijke deel van beide landen. Maar zelfs dan is het nog vrij krap qua planning wanneer je ook een of meerdere trekkings zou willen maken of de Gibbon Experience wilt doen die op vaste data begint...

edit: Help, ik zie nu dat je óók nog naar Angkor Wat wilt in een maand.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Grevend
Vakantieganger

Bericht door Grevend »

Bedankt voor je antwoord. In Thailand wil ik alleen Bangkok en Sukothai zien.. Sukothai is ook richting Noord Laos waar ik mijn reis door Laos wilde beginnen.

Ik had de landeninformatie nog niet gezien en ik zal andere topics ook eens doorspitten. Als ik dan nog vragen heb zal ik ze hier neerzetten.!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Probeer wat meer informatie te verzamelen! Dan weet je misschien beter wat je met je route aan moet...

Je kunt bijvoorbeeld niet vanuit Sukhotai in één keer naar Laos. Je zou dan bijvoorbeeld via Chiang Mai moeten gaan. Niet dat dat zo erg is, Chiang Mai is geweldig.

Ik raad je af om deze 3 landen in die beperkte tijd te doen. Je moet dan echt heel veel overslaan en naar mijn idee maakt dat je reis niet veel leuker. De meesten gaan in 2 a 3 weken van Bangkok naar het noorden, doen 4 weken over laos (2 weken over noord laos) en als je Angkor goed wilt zien koop je in ieder geval geen dagpas maar een meerdagen kaart...
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
sasette

Rondreis door Thailand Laos Cambodja

Bericht door sasette »

Hallo,

binnenkort reizen wij naar laos en Cambodja.
Gezien de rechtstreekse tickets hierheen zo duur zijn, zouden we op Bangkok vliegen.
Onze reistijd is beperkt tot 3 weken. Hoe zouden we best vanuit bangkok in Laos geraken, en het best vanuit Cambodja terug naar Bangkok?
Iemand andere tips voor deze rondreis of bezienswaardigheden die de moeite zijn.

grtn
Plaats reactie