Opladen en eten koken in hostels

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Fryslan89
Vakantieganger

Opladen en eten koken in hostels

Bericht door Fryslan89 »

Ik had twee vragen over het verblijf in hostels.

Ten eerste vroeg ik me af hoe het zit met het opladen van je mobiel/camera. Heb je bij een bed altijd een stopcontact? Of heb je maar een paar op een kamer? En is het dan veilig als je ligt te slapen en je camera zit aan de andere kant van de kamer in de stroom??

Ook vroeg ik me af of er nog tips zijn voor eten koken. Ik ben vaak niet van plan om lang in een hostel te verblijven, hooguit misschien 2-3 dagen. Hebben jullie tips dan voor eten koken? Bijvoorbeeld als je iets wil bakken heb je boter/olie nodig, maar dit ga je natuurlijk niet mee sjouwen? Ik neem aan dat magnetronmaaltijden ook wel een optie zijn om zo makkelijk te eten?
menasil
Reisexpert

Re: Opladen en eten koken in hostels

Bericht door menasil »

Ik heb tot nu toe altijd een stopcontact vlak bij mijn bed gehad en laadde mijn telefoon op door hem onder m'n kussen te leggen. Qua camera heb ik alleen een batterij te laden en daar was ik niet zo huiverig voor.

Het is niet standaard zo dat je een stopcontact per bed hebt maar meestal is de kamer wel zo ingericht.

Qua olie/boter: de meeste backpackers hebben hetzelfde probleem/dilemma. Ik heb nooit gekookt in hostels maar herinner me wel dat het er vaak al aanwezig was voor algemeen verbruik (of achtergelaten door anderen of vanuit hostel zelf zorgden ze ervoor).
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik kook zelf nooit in hostels, maar ik zag er bijna altijd wel dat soort spullen liggen. Iedereen heeft inderdaad dat probleem en meenemen is geen optie. Weggooien lijkt mij ook niet.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij kochten altijd eten voor het aantal dagen dat we er waren of kochten dagelijks eten. Bepaalde dingen die je altijd nodig hebt of handig zijn namen we gewoon mee. Denk hierbij aan ieder een potje beleg en andere spullen die buiten de koelkast kunt bewaren. Hoe langer je in het land verblijft hoe creatiever je vanzelf met het eten en de spullen die je wel of niet mee wil nemen omgaat. Koop vooral niet te veel, soms worden dingen uit de koelkast gehaald door anderen of raken dingen gewoon "kwijt".

Opladen is altijd wel mogelijk, maar wanneer je een super vette unieke telefoon hebt kan het altijd aantrekkelijk zijn om deze mee te nemen. Wat wij vaak deden was de telefoon meenemen tijdens het koken en dan opladen. We stonden er dan altijd bij. Ook als je even zit te lezen in de kamer deze momentjes gebruiken om op te laden. Mocht je dan nog niet genoeg tijd hebben kun je ook altijd je tas bij het stopcontact zetten en de spullen in je tas. Het valt dan minder op maar als iemand het wil hebben krijgt hij het toch wel. Ik heb het hier dan overigens over dormrooms. In privé kamers is dit eigenlijk nooit een probleem.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik liet mijn telefoon ook wel eens achter in de oplader en stak de telefoon dan inderdaad in een tas of onder mijn kussen. Ik had de telefoon in een tasje zitten en maakte dat tasje (soms) met een veiligheidsspeld vast aan mijn kussensloop. Gene hoogwaardig slot, maar elke vertraging helpt (dat kan elke fietsendief je vertellen;-)!
Ik had ook een kleine verdeelstekker mee waarmee ik drie apparaten tegelijkertijd kon opladen. Zo nam ik bijvoorbeeld fototoetstel, laptop en telefoon mee naar de keuken of een terras en laadde in een keer alles op.

Eten: als je inderdaad maar weinig gaat koken, zou ik geen boter oid meenemen. Ik kocht dat alleen als ik inderdaad meerdere dagen kookte. Ik at vreselijk vaak hetzelfde en dat was: spaghetti (vond ik handiger dan macaroni omdat die op een of andere manier altijd ontsnapten en door mijn hele rugzak gingen wandelen), blikje tomatenpuree, kaas (kaas kun je prima een paar dagen buiten de koelkast bewaren) en groente als broccoli, wortel oid, stevig in elk geval. Dat kun je allemaal koken. Als laatste kaas en puree erdoor en je hebt toch een heel aardige maaltijd zonder te hoeven bakken.
Ik heb ook regelmatig gewoon brood met verschillende 'dips' gegeten of maakte of kocht een salade. Magnetronmaaltijden kan inderdaad ook.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hier vind je wat tips mbt koken op reis: koken-recepten-t24229.html?hilit=eten
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In Australië had ik lang niet altijd een stopcontact bij mijn bed, meestal zijn er wel enkele per kamer maar als het druk was, was er soms geen vrij.. ik had gelukkig een telefoontje waarvan de batterij het een week deed, alleen de laptop wilde ik vaker opladen, maar dat ging ook wel op de gang als ik zelf op de laptop bezig was..

Qua koken had ik vaak een etenstasje, waar broodbeleg in zat dat buiten de koelkast kon, vaak een beetje fruit en wat koekjes voor onderweg.. meestal kocht ik voor de dagen dat ik in hostel was, zodat ik niet teveel hoefde mee te slepen..ipv boter om te bakken heb je in Australië van die hele handige spuitbusjes olijfolie, iedereen gebruikte deze want makkelijk mee te nemen en smeert niet ;)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik boek in hostels eigenlijk alleen dorms met 4 of maximaal 6 bedden. Dan heb je vaak wat meer contact met je kamergenoten en vertrouwen onderling. Ook wordt er dan wat meer rekening met elkaar gehouden v.w.b. laat "thuiskomen" 's nachts en vroeg vertrekken in de ochtend.

Verder neem ik nooit een laptop of dure telefoon mee. Van mn camera kan ik de accu los opladen en dat doe ik 's dan nachts.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Het sjouwen met etenswaren is ook voor ons een 'bekend probleem' in hostels. Zoals anderen al zeggen: je wordt er vanzelf handiger in. Wij gebruikten op een gegeven moment een soort koeltasje van de Coles waar we het e.e.a. in bewaarden, zoals beleg, olie en soms zelfs kruiden. Als we van 'gebied' wisselden met een binnenlandse vlucht verdween de inhoud van het tasje meestal wel weer een food shall (het restant dan). Omdat wij de laatste week een huurauto hadden in de omgeving van Melbourne ging ons koeltasje gewoon mee in de auto op de achterbank.

Onze eerste dagen in Sydney zaten wij overigens in een hotel en dat was eigenlijk helemaal niet handig met eten. Maar daar ontdekten wij weer de vers afdeling van de Woolworths. Hier haalden we bijvoorbeeld een stukje gebraden kip, wedges (allemaal warm) met een zak Griekse Salade erbij. Met z'n tweeën waren we dan ongeveer 7-8 dollar kwijt, dus dat viel ons niets tegen. In de lift van het hotel werden we wel wat vreemd aangekeken toen we deze kip/ aardappel lucht mee naar boven namen, maar ach je moet toch wat :{ .
Plaats reactie