Reizen rondom Kaapstad

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Marijedelaat

Reizen rondom Kaapstad

Bericht door Marijedelaat »

Ik ga in februari 3 maanden na Afrika voor onderzoek. Daarna heb ik nog 2 weken om te reizen. Het lukt me dan niet om richting Johannesburg + Krugerpark te gaan. Ik wil graag richting het noorden (Augrabies Falls, richting Namibie), met de auto om daar een lus te maken en weer terug te gaan naar Kaapstad. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er in de buurt van Kaapstad, of richting het noorden, ook mooie wildparken, aangezien ik het Krugerpark mis?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reizen rondom Kaapstad

Bericht door bolletjeom »

Waarom lukt het je niet om naar kruger te gaan? Als je echt wilt dan kan dat prima. Het is 2 a 3 dagen rijden. In de buurt van kaapstad zijn geen parken met wildlife. Er zijn wel wat leuke dingen te doen maar als je een auto hebt kan je zo veel meer met 2 weken. Je bent namelijk in 1 dag rijden bij de grens met namibie. En dat stuk is niet zo boeiend..... Of je moet geluk hebben dat de woestijn in bloei staat. Waarom ga je niet richting lesotho en via een stukje wildcoas terug langs ado np. Daar heb je olifanten.

Of. Steek in drie dagen de karoo door langs bloemfontein. Kruger. St. Lucia en terug. Het is flink wat kilometers maken maar het kan in twee weken als je niet te veel stops maakt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jeroens84
Vakantieganger

Re: Reizen rondom Kaapstad

Bericht door Jeroens84 »

Wat zeker ook de moeite waard is zijn de walvissen (Zuidkapers/Southern Right Whale), nou twijfel ik alleen of deze er in Februari ook nog zitten (volgens mij is het seizoen van Juni-December).
Vanuit Hermanus (iets ten zuiden van Kaapstad) vertrekken er diverse boten/bootjes van waaruit je ze prima kan zien. En als je daar dan toch bent zou ik je ook het Cage diven aanraden (kan vanuit Gansbaai)http://www.gansbaaiinfo.com/experiences/sharkcage.html. Een hele mooie ervaring.

Wat ook erg mooi is in die omgeving is het Fynbos http://en.wikipedia.org/wiki/Fynbos, dat zie je daar veel in die omgeving dus mooi te combineren.
Plaats reactie