Ik ben van plan volgend jaar een half jaar te gaan reizen. 5 maanden daarvan zal ik in Australie gaan doorbrengen (de eerste maand gebruik ik om via een alternatieve route (de trans baikal express naar Beijing) erheen te reizen).
Ik zal me hierbij vooral gaan focussen op de westkust (in eerste instantie ontwijk ik de oostkust helemaal, alleen als ik nog tijd over heb ga ik die kant op).
Nou ben ik nu alvast wat dingetjes aan het bekijken/uitzoeken en dit riep wat vragen op, hopelijk kunnen jullie deze voor mij beantwoorden.
1) Ik ben niet van plan te gaan werken (wel WWOOFen en heel misschien vrijwilligerswerk). Hiervoor zou ik uit moeten kunnen met een verlengd 6 maanden toeristenvisum. Heb ik voor het WWOOFen nog een speciale verzekering nodig (ik heb nu een doorlopende reisverzekering van Unive)
2) Als ik het zo lees moet je met zon beetje elke bank wel toeslag betalen over pintransacties in het buitenland. Is het verstandig om ook als je niet gaat werken een australische bankrekening te openen en daarme je "dagelijkse" betalingen te doen (supermarkt enz).
3) Als je daar een rekening opent, is het dan makkelijker eenmalig een groot bedrag erop te zetten (bij het openen?) of het regelmatig aan te vullen (bijvoorbeeld door maandelijkse overboeking vanuit nederland, of als de transactiekosten hiervan erg hoog zijn pinnen en australie en dat op je rekening zetten)
4) Ik vlieg vanaf Beijing naar Melbourne (daar wil ik gaan starten gezien ik daar verre familie heb wonen) hebben jullie ervaring met vliegmaatschappijen in die regio (gezien ik niet vanuit hier vlieg vallen de "bekende" maatschappijen af. Welke raden jullie aan/af?
Dit waren ze voor nu maar in de komende maanden zal ik jullie vast nog vaker lastig vallen met vragen