Kan ik mobiel bellen in Australie?
Re: Bellen in Australie
Je telefoon gaat gewoon werken in Australie. De reden dat het eventueel niet zou werken, zou zijn omdat je een dual-band telefoon hebt, maar tegenwoordig zijn alle telefoon triband of quadband, waardoor ze gewoon werken in australie. Ik gebruik zelf hier prepaid, waarbij als ik opwaardeer een gigabyte internet krijg. Hierdoor kun je lekker gratis whatsappen met Nederland(als je bereik heb tenminste ). Mocht je goedkoop naar Nederland willen bellen dan kan ik het Simple plan van Virgin Mobile aanraden. Hierdoor kun je voor 0.15$ per minuut naar Nederland bellen
Ik neem even aan dat de meeste mensen (en dus ook backpacker ) tegenwoordig een smartphone hebben:
Je telefoon gaat het echt wel doen, ik ben al meerdere malen buiten Europa geweest met m'n Samsung SII en alles werkte perfect.
Voor smsen is Whatsappen inderdaad de optie, en als je geen Wifi hebt koop je voor enkele dollars een SIM-kaartje en is smsen ook spotgoedkoop vergeleken met de prijzen in het buitenland via onze Hollandse SIM-kaartjes.
Voor bellen vergeet aub niet de apps Viber (gratis smsen én bellen) en Skype!! En zonder Wifi dus weer idd je Australische SIM-kaartje.
Je telefoon gaat het echt wel doen, ik ben al meerdere malen buiten Europa geweest met m'n Samsung SII en alles werkte perfect.
Voor smsen is Whatsappen inderdaad de optie, en als je geen Wifi hebt koop je voor enkele dollars een SIM-kaartje en is smsen ook spotgoedkoop vergeleken met de prijzen in het buitenland via onze Hollandse SIM-kaartjes.
Voor bellen vergeet aub niet de apps Viber (gratis smsen én bellen) en Skype!! En zonder Wifi dus weer idd je Australische SIM-kaartje.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn telefoon werkte gewoon, maar heb uiteindelijk een goedkoop dual sim telefoontje gekocht zodat mensen thuis naar mijn nederlandse nummer konden smsen!
Neem geen Vodafone simcard die hebben een zeer slechte reputatie.. Telstra heeft de meeste dekking maar was zelf ook erg tevreden met Virgin Mobile, had alleen in West Australië geen bereik!
Neem geen Vodafone simcard die hebben een zeer slechte reputatie.. Telstra heeft de meeste dekking maar was zelf ook erg tevreden met Virgin Mobile, had alleen in West Australië geen bereik!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wij hebben altijd Optus gehad in Australie en dat werkte altijd eigenlijk overal prima. Wij hadden ook internet via hun. Ik ga zelf over 2 weken ook weer voor 2 weken naar Australie en ik ga zelf kijken voor een microsim voor mijn Ipad om daar toch onderweg lekker te kunnen internetten.
De Woolworths simcard met Optus netwerk is de beste optie voor simlockvrije telefoons. 5gb data and 500$ om te bellen voor 29 dollar en blijft geldig voor 45 dagen! En Optus is 1 van de beste netwerken in Oz Gewoon ff de Woolworths in als je hier bent en een simcard kopen bij de klantenservice.
- Kims
- Reisexpert
Alleen van die $500 kun je $250 alleen gebruiken als je naar andere Optus-nummers belt...dat kan een groot nadeel zijn.YvetteB schreef:De Woolworths simcard met Optus netwerk is de beste optie voor simlockvrije telefoons. 5gb data and 500$ om te bellen voor 29 dollar en blijft geldig voor 45 dagen! En Optus is 1 van de beste netwerken in Oz Gewoon ff de Woolworths in als je hier bent en een simcard kopen bij de klantenservice.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
3G in Australië
Beste,
Een heel deel onder ons heeft wel een smartphone of een tablet. Vandaag deze vraag, is het mogelijk om in Australië een 3G abonnement te kopen? Heb je dan veel Mb/GB? En hoeveel kost dat dan ongeveer?
Mvg
Een heel deel onder ons heeft wel een smartphone of een tablet. Vandaag deze vraag, is het mogelijk om in Australië een 3G abonnement te kopen? Heb je dan veel Mb/GB? En hoeveel kost dat dan ongeveer?
Mvg
- Kims
- Reisexpert
Re: 3G in Australië
Hi,
Als je hier een aantal maanden hier bent zou ik gewoon prepaid gaan, omdat de meeste abonnementen voor 24 maanden zijn. Een prepaid 3G/Next G sim kost $1 of $2.
Het ligt er helemaal aan met welke provider je gaat, als je in de steden blijft is Optus (http://www.optus.com.au) of Vodafone (http://www.vodafone.com.au) goed te doen met goede deals. En op kleinere plekken en voor het meeste bereik is Telstra hoe dan ook het beste. Ik heb nu een prepaid plan met hen waarbij ik 400 MB krijg, $250 waarde voor telefoontjes & smsjes en na 6 uur gratis bellen en sms-en binnen Australie voor $30, is een maand geldig. Het heet prepaid Cap Encore.
Kortom, even uitzoeken wat je wil. Hou er wel rekening mee dat qua bereik het echt wel heel veel uitmaakt of je Telstra hebt of een andere provider. Optus heeft een redelijk netwerk, maar Vodafone is buiten steden echt bagger.
Groetjes
Als je hier een aantal maanden hier bent zou ik gewoon prepaid gaan, omdat de meeste abonnementen voor 24 maanden zijn. Een prepaid 3G/Next G sim kost $1 of $2.
Het ligt er helemaal aan met welke provider je gaat, als je in de steden blijft is Optus (http://www.optus.com.au) of Vodafone (http://www.vodafone.com.au) goed te doen met goede deals. En op kleinere plekken en voor het meeste bereik is Telstra hoe dan ook het beste. Ik heb nu een prepaid plan met hen waarbij ik 400 MB krijg, $250 waarde voor telefoontjes & smsjes en na 6 uur gratis bellen en sms-en binnen Australie voor $30, is een maand geldig. Het heet prepaid Cap Encore.
Kortom, even uitzoeken wat je wil. Hou er wel rekening mee dat qua bereik het echt wel heel veel uitmaakt of je Telstra hebt of een andere provider. Optus heeft een redelijk netwerk, maar Vodafone is buiten steden echt bagger.
Groetjes
Zeker en vast al bedankt voor de info. Je zei dat je voor 250 euro kan sms'n en telefoneren, maar je moet maar 30 betalen?
En is dat dan via een contract dat het sowieso maandelijks van je rekening afgaat of moet je elke maand opnieuw herladen?
groetjes
En is dat dan via een contract dat het sowieso maandelijks van je rekening afgaat of moet je elke maand opnieuw herladen?
groetjes
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Nee, dat is gewoon per maand zelf opwaarderen als je wil. Het is wat ze hier noemen een 'prepaid plan' voor $30 opwaarderen krijg je: $250 aan bellen en sms-en, 400 MB en na 18:00 gratis bellen en sms-en binnen Australie. Voor de verschillende 'plans', zie: http://www.telstra.com.au/mobile-phones ... id-offers/. Je kunt ook meer opwaarderen zoals je ziet en dan krijg je dus ook meer...
Je hebt vergelijkbare opties met Optus & Vodafone.
Zie ook deze post voor info: bellen-australie-t25511.html
Groetjes
Nee, dat is gewoon per maand zelf opwaarderen als je wil. Het is wat ze hier noemen een 'prepaid plan' voor $30 opwaarderen krijg je: $250 aan bellen en sms-en, 400 MB en na 18:00 gratis bellen en sms-en binnen Australie. Voor de verschillende 'plans', zie: http://www.telstra.com.au/mobile-phones ... id-offers/. Je kunt ook meer opwaarderen zoals je ziet en dan krijg je dus ook meer...
Je hebt vergelijkbare opties met Optus & Vodafone.
Zie ook deze post voor info: bellen-australie-t25511.html
Groetjes
-
Smartphone mee of prepaid toestel kopen?
Hoi allemaal!
Wat vinden jullie handiger/voordeliger;
- om voor 5,5 week je smartphone mee te nemen down under (dit ivm WIFI, Skype, VIBER)
- of een prepaid toestel te kopen ter plaatse?
Wat vinden jullie handiger/voordeliger;
- om voor 5,5 week je smartphone mee te nemen down under (dit ivm WIFI, Skype, VIBER)
- of een prepaid toestel te kopen ter plaatse?
Re: Smartphone mee of prepaid toestel kopen?
Is het niet mogelijk om een prepaid simcard daar te kopen en die in je eigen smart phone te doen?
- Kims
- Reisexpert
Dat is zeker mogelijk en zo te lezen het makkelijkst!Globetrot schreef:Is het niet mogelijk om een prepaid simcard daar te kopen en die in je eigen smart phone te doen?
Zie ook onder Reisinformatie een artikel over bellen in Australie
-
Heeft iemand ervaring met die mini-simkaarten? Die in de iphone 4 en 5 moeten.
- Kims
- Reisexpert
Ook die zijn net zo makkelijk prepaid te kopen bij bijv. Telstra. Zelf geen ervaring mee omdat ik nog aan een "dumb phone" doe, maar ze werken precies hetzelfde toch?