Werken in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Kims »

Hey Ceska,

Own transport houdt inderdaad in je eigen auto hebben...

Je hebt waarschijnlijk al op gumtree.com.au gekeken. En volgens mij is er een speciale fruit picking website voor heel Australie.

Succes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Ceska »

dus wel heb hebben van eigen auto? Ze vragen het bijna allemaal, maar toch echt niet alle backpackers hebben een eigen auto? De ene vacature vragen ze namelijk specifiek om een rijbewijs en bij de andere hebben ze het alleen over own transport.
Ik heb niet eens eens rijbewijs |:(
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door Kims »

Hmm...het gaat er waarschijnlijk om dat je zowel daar zelf kunt komen als elke dag naar je werk kunt gaan. Maar het lijkt me inderdaad dat er meerdere mensen zijn met wie je mee kunt rijden. Je zou contact met ze op kunnen nemen om het te vragen. Of naar de regio gaan? Dan ontmoet je waarschijnlijk automatisch veel werkers/backpackers.

Succes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door Ceska »

Ja dank je wel, het is ook handig als ik wat mensen leer kennen om een beetje er achter te komen hoe en wat. Ben totaal niet thuis op dat gebied. Ik wil gewoon 3 maanden dat werk gedaan hebben zodat ik, als ik zou willen hier nog een 2e jaar kan blijven. Daarna vind ik wellicht gewoon een baantje in de horeca oid.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door Kims »

Als je naar de gebieden gaat waar geoogst wordt, kun je vaak lokaal een baantje regelen. Makkelijk te regelen, helemaal als je daar andere reizigers ontmoet in een hostel of op de camping. Vaak hangen er ook briefjes in hostels of supermarkten.

Maar als je het vantevoren geregeld wil hebben, is het misschien handig via een website. Heb deze nog voor je gevonden:
http://www.jobaroo.com/job-fruitpicking.html
of
http://www.travellers.com.au/WorkInOz/2 ... fault.aspx
en de link die daarin wordt genoemd:
http://www.taw.com.au/

Let er wel op dat je per uur wordt betaald en niet zwart (ivm je 2 WHV), want soms gaat het per hoeveelheid. En omdat je in het begin nog erg langzaam zult zijn, zal het dan zeer slecht verdienen. Ook wordt bananen plukken afgeraden ivm alle insekten en slangen die zich tussen de trossen begeven en ook meloenen plukken, beiden zijn erg zwaar door het gewicht wat je moet tillen.

Hoop dat je wat leuks vindt!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door Kims »

Hey Ceska,

Heb nog wat goede sites voor 'harvesting' werk. Het is een 'government' website waarop je precies kunt zien wanneer waar wat geoogst wordt. Erg handig!

Zie: http://jobsearch.gov.au/harvesttrail/default.aspx
en voor de folder: http://jobsearch.gov.au/HarvestTrail/Do ... tGuide.pdf

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door Erik »

Word weer eens tijd om het werken in australie artikel aan te vullen met al deze nuttige tips! Mocht iemand willen helpen heel graag!
pallaver
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2010 16:26

Re: Handige website voor vinden werk Australië

Bericht door pallaver »

Als je in WA bent probeer dan "the job shop", goeie agency moet ik zeggen. Doen ook aan visa extension work.. Hoor er goede verhalen over hier in Australia.

Ik werk normaal gesproken in een remote area's en MLKA (google ff) heeft me eigenlijk aan bijna all jobs geholpen. Doen niet aan visa extension work.

Verder is gumtree.com.au natuurlijk goed en seek doet het ook wel ok.
Trestry
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2012 20:46

Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door Trestry »

Hoi.

Ik ben momenteel in Sydney en vertrek komend weekend naar Perth. Ik hoop daar 'n week later aan te komen. Nu ben ik opzoek naar een farmjob in West Australie, aangezien het daar makkelijker schijnt te zijn. Ik vraag me alleen af wat nou een goede manier is om een farmjob te vinden. Op sites zoals gumtree etc. is vrij weinig te vinden. Of moet ik gewoon naar 'n outback dorpje toegaan en ter plekke werk zoeken? Working Hostels staan me ook niet echt aan, aangezien je vaak niet per uur betaald krijgt. Ook hoor ik veel verhalen dat ze beloven dat er werk is, terwijl dat er helemaal niet is.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door Ron »

vraag eens in perh in de hostels of ga daar eens langs bij de jobcenters misschien kunnen die je helpen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
YvetteB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2011 12:13

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door YvetteB »

Ik heb zelf mijn farmjob gevonden via http://www.primarypositions.com.au, maar ook de jobshop in Perth heeft erg veel jobs voor backpackers! Succes :)
coen87
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2010 12:55
Contacteer:

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door coen87 »

Neem ook eens een kijkje op gummtree, dat is de australiesche marktplaats. Hier heb ik mijn farmjob gevonden.
Its not about destenation, its the journey that matters.
pallaver
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2010 16:26

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door pallaver »

Je zou de harvest line kunnen bellen. Op de immi.gov.au staat hoe je ze kunt bereiken, google eens!
e131187

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door e131187 »

Twee vragen:
(1). Weet iemand of er een leeftijdslimiet zit aan farmjobs e.a. backpacker jobs?
Nemen ze mensen van tussen 40 en 50 jaar ook aan?
(2). Met een tourist visa mag je toch niet werken, hoe kun je dan via de job centers werk vinden?

Bedankt voor antwoord.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Het vinden van een farmjob in de outback

Bericht door Kims »

Hi,
e131187 schreef:(1). Weet iemand of er een leeftijdslimiet zit aan farmjobs e.a. backpacker jobs?
Nemen ze mensen van tussen 40 en 50 jaar ook aan?
Het ligt er aan wat voor werk je waar zoekt. Als je bijvoorbeeld al ervaring hebt met het werken op een boerderij zal er niet zo snel een leeftijdslimiet aan zitten. Ervaring wordt hoog aangeschreven. Qua backpackerjobs ligt het er ook aan wat voor werk je in gedachte hebt. Er zijn ook veel oudere Australiers die bijv. fruit plukken of vergelijkbare baantjes doen.
e131187 schreef:(2). Met een tourist visa mag je toch niet werken, hoe kun je dan via de job centers werk vinden?
Wat bedoel je?Als je een toeristenvisum hebt mag je inderdaad officieel niet werken. Als je via een uitzendbureau werk wil krijgen moet je een visum hebben waarmee je mag werken. Je zou zwart kunnen werken, maar dat is natuurlijk niet legaal en dan loop je het risico opgepakt te worden en het land uitgezet te worden. Zwart werk wordt niet via job centers aangeboden, eerder via via of briefjes in hostels etc.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast