Taman Negara Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jesss218

Re: waar verblijven bij een bezoek aan taman negara

Bericht door Jesss218 »

Inmiddels een hotelletje in jerantut geboekt. Vind het toch altijd fijn van te voren te weten dat ik een slaapplaats heb.
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: waar verblijven bij een bezoek aan taman negara

Bericht door greatwallnepal »

Er rijden inderdaad bussen tussen jerantut en het taman negara park. De laatste is al aan het eind van de middag. De eerste ging vorig jaar om half acht 's ochtends. Je kunt eventueel van Jerantut uit ook met de boot naar Kuala Tahan, dit is wel wat duurder. Ik denk dat ze je in je hotel in jerantut wel verder kunnen helpen.

Vanuit KL zijn er vele bussen naar Jerantut, dus dat moet geen probleem zijn. Ik meen dat ze vanaf het pekeliling station vertrekken.
Mlkruf

Taman negara national park

Bericht door Mlkruf »

Hallo,

Ik ga samen met mijn vriend backpacken in Maleisië. We zijn hier de hele maand augustus. We willen oa naar het nationaal park Taman Negara in deze periode. Nu heb ik een reisboekje waarin staat dat dit park rond deze tijd gesloten is. Klopt dat? Ik kan hier op internet weinig over vinden. Behalve dat bepaalde activiteiten dan mogelijk niet door kunnen gaan.

Zijn er reizigers die hier ervaring in hebben of ons meer kunnen vertellen over het park en of het te doen is in deze maand?

Groeten, Michelle
bolletjeom
Reisexpert

Re: Taman negara national park

Bericht door bolletjeom »

Ik ben er ooit geweest in augustus.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
frank1986

Taman Negara junglewandeling Maleisië

Bericht door frank1986 »

Dag medereizigers!

Op zoek naar een meerdaagse jungletrekking -zonder in rijen dik door Taman Negara te lopen- kwam ik het park Ulu Muda op internet tegen. Er is verder weinig over te vinden...
Wie kan me er meer over vertellen, of geeft andere goede tips over (echte) trekkings?

Groet, Frank
Erik
Site Admin

Re: JUNGLE?!

Bericht door Erik »

In welk land ligt dat?
frank1986

Re: JUNGLE?!

Bericht door frank1986 »

In maleisië, tegen de grens met thailand.
josopreis
Reiziger

cameron highlands --》taman negara

Bericht door josopreis »

Hoi,
Na lang gegoogled te hebben stel ik de vraag toch even hier..

Op het moment ben ik op pulau pangkor, maleisie. Over drie weken moet ik in bangkok een visum gaan halen. Tot die tijd dus rustig naar het noorden. Ik zou graag vanaf hier naar taman negara gaan echter blijkt dat dat alleen via kuala lumpur gaat en daar heb ik geen zin in. Dus.... dacht ik, dan via de cameron highlands, pak ik die ook meteen mee.

Mijn vraag: weet iemand of het te doen is om vanaf cameron highlands met de bus door te gaan naar taman negara? Er zou een snelweg moeten liggen dus het lijkt me wel echter kan ik hier niet veel over vinden... (en de kosten?)

Alvast bedankt. (Andere tips zijn overigens ook welkom uiteraard, ik dacht zelf aan georgetown)

Groetjes
josopreis
Reiziger

Re: cameron highlands --》taman negara

Bericht door josopreis »

En vanaf taman negara richting penang... op een of andere manier lijkt het alsof dit een lastige route is voor openbaar vervoer terwijl hij mij juist logisch lijkt..!
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Hoi Jos,
Wij zijn vanaf Penang voor RM 40 met een mini busje naar de Cameron Higlands geweest( 4 a 5 uurtjes rijden) en vanuit Cameron Highlands naar Taman Negara voor RM 60 ook met een minibusje en een rit van ongeveer 3 uur.
Vanaf Jerantut ga je met de jetty naar Kuala Tahan een bootrit van 3 uur. Je bent dus een reisdag kwijt, maar wel een hele mooie.
In Jerantut kun je de entree fee en permit regelen naar Kuala Tahan.

Tips: De canopy walk zonder gids doen, je kunt er zelf heen lopen.
Andere tours worden vaak aangeboden door Han Travel bij aankomst. Toen wij in de Cameron Highlands waren kregen we de tip van Jen ( Fathers guesthouse/Gerards'Place) om je tours niet daar te boeken vanwege de grote groepen. Voor hetzelfde geld en een zeer professionele gids en een groep van max 4 personen kun je terecht bij Mat Leon. Hij heeft zijn kantoortje op de Tembeling rivier in Kuala Tahan. Wij waren heel blij met deze tip...het was fantastisch ^O^
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Reisfreaks schreef:Hoi Jos,
Vanaf Jerantut ga je met de jetty naar Kuala Tahan een bootrit van 3 uur. Je bent dus een reisdag kwijt, maar wel een hele mooie.
Mocht je niet veel tijd kwijt willen zijn dan kan je ook gewoon met een minibus rechtstreeks naar Kuala Tahan (Taman Negara). Je slaat de boot dan over.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie