Taman Negara Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
jorieke
Reiziger

Re: van Teman Negara naar Thailand

Bericht door jorieke »

Het geweld in het zuidenoosten van Thailand is de laatste tijd een stuk heftiger geworden. Buza raadt nu ook sterk aan om niet hier naar toe te reizen. Ook als je de kranten hier in Thailand leest, zijn er veel meer terroristische aanslagen. Okee ze zijn niet gericht op toeristen, maar het is toch niet iets waar je in wilt zitten...

Ik zit nu met mijn vriend op Koh Phangan en we 'moeten' (vliegen 14juni vanaf KL naar Perth) naar Maleisie en wij hebben dus besloten om via het zuidwesten van Thailand Maleisie in te gaan... Is iets om, maar een paar uur meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit. In mijn ogen is een reisdag toch een reisdag..

Misschien ook nog een optie, je kan vanaf Langkawi (eiland in het noorden van Maleisie) een boot pakken naar een ander eiland in Thailand. Ben even kwijt welke Koh het is, maar moet je makkelijk kunnen vinden.
jorieke
Reiziger

Bericht door jorieke »

En in december kan je beter aan de west kant zitten dan aan de oostkant, dus is langkawi helemaal een optie!!
Marthe1705

Bericht door Marthe1705 »

Ik had ook aan Langkawi gedacht maar het schijnt nogal duur te zijn?
Oost thailand schijnt in december wel ok te zijn (in tegenstelling tot oost-maleisie).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Misschien ook nog een optie, je kan vanaf Langkawi (eiland in het noorden van Maleisie) een boot pakken naar een ander eiland in Thailand. Ben even kwijt welke Koh het is, maar moet je makkelijk kunnen vinden.
Koh Lipe. Gaat niet het hele jaar maar wel in onze winter. Van daar kun je dan weer, na een aangename pauze van een paar dagen, een boot nemen naar het vaste land van thailand en richting Krabi

Langkawi kan je zo duur maken als je wilt. Maar al die boten tikken wel aan. Een bus is goedkoper.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
DionR
Vakantieganger

Taman Negara

Bericht door DionR »

Hallo allemaal,
30 juli ga ik samen met een vriendin op reis richting Australie en Nieuw Zeeland.
Om van de gelegenheid gebruik te maken beginnen we met 8 dagen Maleise, waarna we
via Singapore naar Perth vliegen.

Mijn vraag gaat echter richting het National park Taman Negare. Op internet ziet het er super uit
inclusief de adventure die erbij zit. Heeft iemand ervaring hier, is het de moeite waard?

Dan zie ik veel aanbod van 3 daagse tours op internet, alleen heb ik het idee dat dit ook makkelijk
ter plekke voor een mooie prijs te boeken is. Is dit verstandig? Of is het aanbod ter plekke gering en
kan ik het beter van tevoren plannen.

Alvast bedankt voor de reacties!!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Taman Negara

Bericht door Yvonnetje »

Hoi Dion,

ik weet niet hoe het er nu is, maar een aantal jaren geleden heb ik de tocht gedaan.
We zijn zonder reserveringen afgereisd naar het park. Daar hebben we een guesthouse gevonden langs het water waar we verbleven.
We hebben de canopy walk gedaan, die was erg leuk, en hoog om te doen.

Daarnaast hebben we een 2-daagse trekking gedaan. De eerste dag een aantal uren door de jungle getrokken. Veel vlinders gezien en andere dieren gehoord. 's Nachts sliepen we in een grot op dunne matjes.
De volgende dag zijn we verder getrokken en hebben we een tijdje aan het water bij de orang asli doorgebracht. Je kon hier toen geloof ik ook slapen, maar dat hebben wij niet gedaan.
Verder onderweg ook nog bij een waterval/meertje gezwommen,

Ik vond het destijds een hele leuke trekking en zeker de moeite waar. Heb echter geen idee hoe het nu is.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Voor specifieke vragen m.b.t. Maleisië zou je kunnen kijken op veelzijdigmaleisie.nl De oprichter van de site, Ilya, is vast recent nog in Taman Negara geweest en anders kent hij mensen die er geweest zijn :Y
bolletjeom
Reisexpert

onlangs nog veel over gezegd hier op het forum. lees de oudere berichten ook eens.

Het is er erg toeristisch, je zult geen dieren gaan zien. Behalve misschien als je de moeite neemt van een meerdaagse trekking. Alles wat je wilt doen is heel makkelijk ter plekke te regelen. Er lopen genoeg mannetjes die je een tour willen aanbieden en de kwaliteit is overal hetzelfde.
Als je niet voor dieren gaat maar voor veel groen, voor een canopytour en eventueel een bezoek aan de Orang Asli stam dan is het een leuke plek om naar toe te gaan.
DionR
Vakantieganger

Bericht door DionR »

Bedankt voor jullie antwoorden!! Daar kan ik zeker wat mee :)
Ik hou van zowel mooie natuur als het zien van dieren, maar deze optie lijkt me te leuk
om te laten schieten. Zijn er in Maleisië plekken waar ook veel te zien is qua dieren?

Bolletjeom, Ik zal het forum wat verder doorspitten om te kijken voor extra informatie, dit zal ik
voortaan wat grondiger doen voordat ik een nieuw onderwerp aanmaak!
bolletjeom
Reisexpert

als tekst klinkt het soms wat kortaf. De tip om rond te lezen was niet bot bedoeld.

Taman Negara is leuk als je met de juiste verwachtingen gaat. Dieren zie je met name in nationale parken in Borneo. Daar kan je al voor een tientje of 2/3 heen vliegen....als je tijd hebt.
Jesss218

waar verblijven bij een bezoek aan taman negara

Bericht door Jesss218 »

Hallo,

Woensdag reis ik terug naar kuala lumpur,vanuit kuching. De planning is om naar de taman negara te gaan maar ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een goede verblijfplaats,zonder enig resultaat. Heeft iemand tips? Veeleisend ben ik niet, als het maar schoon is! Liefst tussen de 10 en 20 euro per nacht...

Tips?!

Groetjes
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: waar verblijven bij een bezoek aan taman negara

Bericht door ricardobuma »

Vorig jaar april heb ik verbleven in het Yellow House. Heb je al de review over dit hostel gelezen?

Ik sliep in de grote, schone familyroom voor slechts 14 euro. Er zijn ook kleinere, goedkopere kamers (al vanaf 30 RM, zo'n 7 euro).

Prima acco.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

In kuala tahan zijn voldoende accomodaties te vinden. Van te voren boeken is dus niet nodig!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Bericht door greatwallnepal »

Afgelopen februari was ik ook in Kuala Tahan, er zijn inderdaad vele acommodaties in alle soorten en maten. Het was toen behoorlijk druk, maar desondanks waren er nog wel enkele plekjes vrij. Persoonlijk vond ik het Nationaal Park erg tegenvallen. Het is nogal kunstmatig. Wel een goede omgeving om relaxt een paar dagen rond te brengen.
Jesss218

Bericht door Jesss218 »

Bedankt voor jullie reacties! De planning is om daar 2 dagen te zijn en dan zaterdag richting cameron highlands te gaan.

Kunnen jullie me vertellen hoe je van KL naar kuala tahan komt? Eerst naar jerantut heb ik gelezen maar dan word het wat lastiger omdat er weinig bussen rijden (er is iig weinig van te vinden) ik land morgen rond 11 uur op LCCT...

Groetjes
Plaats reactie