Enkele vlucht AMS - MEL voor <500?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Mette88
Reiziger

Enkele vlucht AMS - MEL voor <500?

Bericht door Mette88 »

Hoi,

Ik zit alvast even te kijken op internet naar een enkele vlucht van Amsterdam naar Melbourne omdat ik volgende herfst ga vertrekken om de Working Holiday Visa te doen in Australië.

Nu blijkt dat als je op de bekende manier naar vluchten zoekt, je niet gauw onder de 650 euro uitkomt voor een enkeltje. Vaak betaal je zelfs meer dan 700 euro.

Echter, toen ik AirAsia checkte, bleek een enkeltje van Kuala Lumpur naar Melbourne slechts 137 euro (!). Dus ik hoopte een goedkope vlucht AMS - KUL te vinden, maar helaas.
Wél vond ik gisteravond een enkeltje van AMS - BKK (via BudgetAir, op 10 november 2013 om 12:00, 347 euro) die een overstap in Kuala Lumpur had. Mag ik die vlucht boeken en dan tot KUL gaan en gewoon niet meevliegen naar BKK? Of krijg je dan problemen als ze zien dat je bent geland in KUL? Gaan ze je zoeken ofzo. :P
Ander heb ik dus een vlucht AMS - MEL voor 485 euro!

En nog iets: de vlucht AMS - BKK is nu via ineens 37 euro duurde dan gisteravond. Betekent dit dat 'ie ook niet meer goedkoper zal worden en er vannacht blijkbaar stoelen zijn geboekt?
Ik heb al vaker gehad dat als je de volgende dag checkt, de vlucht ineens duurder is. Net alsof ze bijhouden welke vluchten populair zijn (wat ze dus vast doen).

Thanks!

Oja, en je hoeft geen vlucht uit Australië te hebben bij een WHV toch?
Elrosso
Reisexpert

Re: Enkele vlucht AMS - MEL voor <500?

Bericht door Elrosso »

Bij iedere vlucht mag je uitstappen op iedere tussenstop. Meld bij het inchecken wel dat je daar je koffer wilt hebben. Anders worden deze op de eindbestemming uitgeladen en dat wil je echt niet. Ze gaan je niet zoeken maar wanneer je een echte overstap hebt wel omroepen om in te stappen en "to offload your luggage". Is het alleen een tussenstop dan zal helemaal niemand zich om je bekommeren.

Per dag (uur zelfs) kan de prijs voor een ticket wisselen. Dus vandaag duurder maar morgen of volgende week weer goedkoper. Niemand (behalve misschien de personen die prijzen vaststellen) kan vertellen wat een vliegprijs zal gaan doen in de toekomst. Boeken wanneer jij denkt dat het voordelig of goed is en niet meer kijken naar de prijsontwikkeling;-)
Je historie (o.a. cookies) verwijderen uit je internet explorer, Firefox, Chrome etc wil ook nog wel eens helpen met voordelige prijzen. Transavia geeft als je inlogt bijvoorbeeld soms minder goede prijzen op tickets dan wanneer je toevallig voorbij komt. Surf eens ook in de "incognito" modus (ctrl+P voor Firefox en ctrl+N voor Chrome).

Voor retour ticket met WHV zie de FAQ hier: http://www.australia-migration.com/page ... ay_Visa/81
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zonder bagage kun je overal uitstappen, met bagage is er een (zeer klein) risico dat dat wordt geweigerd.

Neem een zeer ruime overstaptijd in KL. Mocht je oorspronkelijke plan niet lukken, dan kun je nog altijd terug vliegen vanuit BKK:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat ze je bagage naar KL willen labelen. Vaak zijn reizen zonder overstap duurder dan een verdere reis met overstap. Dan had je maar dat duurdere kaartje naar KL moeten kopen zeggen ze dan.

Helaas (voor jou) zijn enkeltjes vaak even duur als retours en zijn er geen low cost vluchten meer tussen Europa en Luala Lumpur. Een omslachtige optie is misschien met Norwegian via Oslo of Stockholm naar Bangkok. Vanaf Daar kan je je air asia vlucht met overstap in KL boeken
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Het is niet onze ervaring dat enkeltjes even duur zijn als een retour naar Australie. Het is inderdaad wel duurder om 2 enkeltjes te kopen dan 1 retour, maar wij hebben nooit het dubbele gezien, verre van. Soms is de ene kant op vliegen duurder dan terug bijvoorbeeld of andersom. Onze ervaring is met Malaysia Airlines en Singapore Airlines. Het loont om rond te kijken naar de verschillende opties.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Mette88
Reiziger

Bericht door Mette88 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ben alleen nog steeds niet veel wijzer geworden omdat er nogal wat tegenstrijdige dingen worden gezegd.

Ik zal BudgetAir/Malaysia Airlines wel eens mailen als de prijs van ticket AMS - BKK via KUL dat ik op het oog heb nu zo blijft aankomende dagen.
Ik vertrouw er niet op om het ticket gewoon te boeken en dan op Schiphol te horen te krijgen dat ik niet m'n bagage kan krijgen in KUL.

En Norwegian..? Lijkt me stug dat dat goedkoop zal zijn..

En ja, heb al veel opties bekeken. Maar als m'n eerste plannetje niet lukt, wordt het ongeveer 650-700 euro voor een enkeltje naar Melbourne. :'( De prijzen voor tickets zijn in de Australische zomer natuurlijk ook nog eens flink duurder dan in de winter.
Mette88
Reiziger

Bericht door Mette88 »

Daar ben ik weer, met wat nieuws.

Heb een email teruggehad van Malaysia Airlines:
Regards to your email below, please be informed that you allowed to check-in your luggage only until Kuala Lumpur. However, you need to inform our Amsterdam Airport that you need to check-in until Kuala Lumpur only.

For your information, if you are not using your ticket from KUL/BKK ticket will be forfeited due your ticket was through fare from Amsterdam until Bangkok. You also need to check with Embassy or immigration whether you required to apply for Visa transit or not.

We hope this will clarifies you.
Dus je moet dan bijbetalen, jammer!

Ondertussen zit ik vandaag weer eens Skyscanner te chekcen en... er zijn in de maanden augustus t/m december ineens heel veel dagen waarop een enkeltje AMS - MEL slechts 575 euro kost!

Dus even in de gaten houden aankomende week en anders denk ik maar boeken. :)
Denk niet dat het veel goedkoper gaat worden, aangezien ik afgelopen 1,5 maand tekens ruim boven de 600 euro zat.

Sla uw slag. *O*
Plaats reactie