Ik zit alvast even te kijken op internet naar een enkele vlucht van Amsterdam naar Melbourne omdat ik volgende herfst ga vertrekken om de Working Holiday Visa te doen in Australië.
Nu blijkt dat als je op de bekende manier naar vluchten zoekt, je niet gauw onder de 650 euro uitkomt voor een enkeltje. Vaak betaal je zelfs meer dan 700 euro.
Echter, toen ik AirAsia checkte, bleek een enkeltje van Kuala Lumpur naar Melbourne slechts 137 euro (!). Dus ik hoopte een goedkope vlucht AMS - KUL te vinden, maar helaas.
Wél vond ik gisteravond een enkeltje van AMS - BKK (via BudgetAir, op 10 november 2013 om 12:00, 347 euro) die een overstap in Kuala Lumpur had. Mag ik die vlucht boeken en dan tot KUL gaan en gewoon niet meevliegen naar BKK? Of krijg je dan problemen als ze zien dat je bent geland in KUL? Gaan ze je zoeken ofzo.

Ander heb ik dus een vlucht AMS - MEL voor 485 euro!
En nog iets: de vlucht AMS - BKK is nu via ineens 37 euro duurde dan gisteravond. Betekent dit dat 'ie ook niet meer goedkoper zal worden en er vannacht blijkbaar stoelen zijn geboekt?
Ik heb al vaker gehad dat als je de volgende dag checkt, de vlucht ineens duurder is. Net alsof ze bijhouden welke vluchten populair zijn (wat ze dus vast doen).
Thanks!
Oja, en je hoeft geen vlucht uit Australië te hebben bij een WHV toch?