oorpijn bij vliegen

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
AstridRz
Vakantieganger

Re: oorpijn bij vliegen

Bericht door AstridRz »

Hela! Dat is ook een héle goede tip!! ^O^ Dat ga ik zeker eens doen!! :D De neusspray helpt helaas ook niet :N En de oordopjes ga ik ook aanschaffen, ik had al een paar maar ik vermoed ook dat ze niet goed in mn oren zitten. :)

Thanks!!
Marjolijn01

Bericht door Marjolijn01 »

Herkenbaar probleem! Ik heb tijdens het stijgen en met name bij het dalen ook ontzettend last van mijn oren.
Mijn vriend raadde tijdens een vlucht aan om de stewardess aan te spreken en te vragen naar 'hot cups'. Dit zijn gewoon 2 bekertjes met in elk een warm verfrissingsdoekje. Houd op elk oor een bekertje met zo'n doekje (het is geen gezicht, maar werkt wel!) en je merkt dat de druk in je oren afneemt. Altijd het proberen waard.
Chantal-dr

Bericht door Chantal-dr »

Ik heb er ook altijd erg last van!:( Ik neem aan dat je al die blauwe oordopjes in een soort spiraalvorm hebt die de druk reguleren..? Die helpen bij mij wel wat. Maar het heeft idd alles te maken met de doorgang, dus neusspray kan helpen. Ik ben uiteindelijk naar de KNO arts geweest en die vertelde me dat mijn buis van Eustachius (in je oor) heel nauw is, dus er is bij mij helaas niet zoveel aan te doen. Duiken is voor mij dus ook onmogelijk. Als je echt uitsluitsel wil is dat misschien nog iets om te checken.
AstridRz
Vakantieganger

Bericht door AstridRz »

Slim van je om het even te laten checken.. Jammer dat er niets aan gedaan kan worden. Ik ben bang dat dat bij mij ook wel eens zou kunnen zijn. Die oordopjes waren Flyfit (geel) en die helpen wel wat. Maar, wanneer je echt een lange vlucht hebt wordt het dan beter wanneer je eenmaal in de lucht zit of blijft het probleem?
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik heb er ook veel last van gehad. Ben ook naar de dokter geweest, maar alles zag er normaal uit. Heb toen neusspray en de speciale 'oorpluggen' gekocht. Dit hielp goed. Zo goed dat ik nu zelf alleen neusspray gebruik en lekker veel snoepjes tijdens de vlucht!
Bart88

Bericht door Bart88 »

Ik heb ook altijd enorm veel last van oorpijn bij het vliegen. De laatste 2 keer heb ik neusspray gebruikt en als een gek op kauwgom zitten kauwen tijdens het opstijgen en landen, en toen had ik iig weinig last.
AstridRz
Vakantieganger

Bericht door AstridRz »

Hallo Allemaal,

Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me de neusspray voorgeschreven. Een half uur voor het opstijgen goed achterin de neus sprayen en in de oren 'blazen' en dan zal het veel beter gaan. *O* Natuurlijk ga ik ook de oordopjes gebruiken.
Heel erg bedankt voor alle reacties, tips en tricks! :)

Groetjes,
Astrid
Plaats reactie