Visum Nepal
Visum Nepal
IK kom 17 maart naar Nepal .wanneer gaat de geldigheids duur in? Op de dag van aankomst of op de dag van aanvraag?
Wanneer gaat Nepal visum in?
Wanneer gaat je visum in? Het moment van aanvragen in Nederland of het moment van binnenkomst in Nepal
Re: visum nepal
Vrijwel iedereen zal zijn haar visum voor Nepal aan de grens of op het vliegveld halen, in dat geval gaat het visum direct in. Waarom zou je het alvast in Nederland willen regelen?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Wanneer gaat Nepal visum in?
Op het moment van aankomst in Nepal. Gr.
Enkele reis Nepal (advies visum)
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het plannen van een reis van zes maanden vanaf februari 2013. Ik ben er nog een beetje blue in, want ik loop nu al tegen iets aan en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik vertrek van Amsterdam naar Nepal. Nu heb ik een enkele reis, want ik reis vanaf daar verder. Waarschijnlijk naar China. Om een visum voor Nepal aan te vragen moet ik een kopie van mijn vliegtickets overhandigen op het consulaat. Voor het visum voor China moet je een uitnodiging hebben, dus die regel ik van te voren. Maar mijn terugreis wil ik eigenlijk nog niet plannen. Ik gok dat het Thailand of Indonesie wordt.
Weet iemand of het vliegticket van mijn vertrek uit Nepal voldoende is of moet ik echt een ticket naar Amsterdam laten zien?
En hoe doen al die wereldreizigers die zeggen een enkeltje aan te schaffen en dan maar gewoon te zien waar ze uitkomen, dat? I'm lost!
Natuurlijk kan ik het consulaat bellen, maar hoop hier wat tips en tricks van ervaringsdeskundige op te kunnen doen .
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met het plannen van een reis van zes maanden vanaf februari 2013. Ik ben er nog een beetje blue in, want ik loop nu al tegen iets aan en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik vertrek van Amsterdam naar Nepal. Nu heb ik een enkele reis, want ik reis vanaf daar verder. Waarschijnlijk naar China. Om een visum voor Nepal aan te vragen moet ik een kopie van mijn vliegtickets overhandigen op het consulaat. Voor het visum voor China moet je een uitnodiging hebben, dus die regel ik van te voren. Maar mijn terugreis wil ik eigenlijk nog niet plannen. Ik gok dat het Thailand of Indonesie wordt.
Weet iemand of het vliegticket van mijn vertrek uit Nepal voldoende is of moet ik echt een ticket naar Amsterdam laten zien?
En hoe doen al die wereldreizigers die zeggen een enkeltje aan te schaffen en dan maar gewoon te zien waar ze uitkomen, dat? I'm lost!
Natuurlijk kan ik het consulaat bellen, maar hoop hier wat tips en tricks van ervaringsdeskundige op te kunnen doen .
Alvast bedankt.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Enkele reis Nepal (advies visum)
Hallo Tamara,
je kunt in Nepal ook gewoon een visa on arrival aanvragen. Wanneer je dit doet wordt er niet gevraagd naar een terugticket. Er wordt alleen gevraagd hoe lang je van plan bent in Nepal te blijven. Met een visum on arrival kun je maximaal drie maanden in Nepal verblijven. Wil je echter langer blijven, dan kun je je visum later nog gemakkelijk verlengen. Houd er wel rekening mee dat je met een toeristen visum maximaal 5 maanden per kalenderjaar in Nepal mag verblijven.
Kijk voor meer informatie over het visum en de kosten ook eens hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ne ... si792.html
Succes met de voorbereidingen van je reis,
Rudy
je kunt in Nepal ook gewoon een visa on arrival aanvragen. Wanneer je dit doet wordt er niet gevraagd naar een terugticket. Er wordt alleen gevraagd hoe lang je van plan bent in Nepal te blijven. Met een visum on arrival kun je maximaal drie maanden in Nepal verblijven. Wil je echter langer blijven, dan kun je je visum later nog gemakkelijk verlengen. Houd er wel rekening mee dat je met een toeristen visum maximaal 5 maanden per kalenderjaar in Nepal mag verblijven.
Kijk voor meer informatie over het visum en de kosten ook eens hier: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ne ... si792.html
Succes met de voorbereidingen van je reis,
Rudy
-
- Reiziger
visum op het vliegveld of al in ned regelen?
hallo, ik ben even aan het bekijken wat ik doe met mijn visum van nepal. ik lees dat je het gewoon op het vliegveld kan regelen. maar ik heb na een lange reis niet zoveel zin om daar uren voor in de rij te staan! duurt het echt zo lang? of valt het wel mee? ik hoor het graag!
Re: visum op het vliegveld of al in ned regelen?
bij mij duurde het minder dan een half uur.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: visum op het vliegveld of al in ned regelen?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het uren duurt. Soms duurt het inderdaad wel eens wat langer als er net meerdere vluchten tegelijk aankomen, maar ook zelfs dan staat het record voor mij persoonlijk op drie kwartier. Het is ook wel eens gebeurd dat ik er binnen 10 minuten door was en de mensen die reeds een visum van te voren hadden aangevraagd wel in een lange rij terecht kwamen. Zelfs al heb je je visum van te voren aangevraagd, ook dan moet je gewoon achteraan in de rij aansluiten. Weliswaar in een andere rij dan de mensen zonder visum, maar ook de rij voor mensen met visum kan wat langer duren.
Wanneer je ervoor zorgt dat je de vereiste formulieren reeds hebt ingevuld en de pasfoto's en het geld bij de hand hebt, kun je uit het vliegtuig gelijk doorlopen en sta je vooraan in de rij voor het aanvragen van een visum.
Fijne reis!
Rudy
Wanneer je ervoor zorgt dat je de vereiste formulieren reeds hebt ingevuld en de pasfoto's en het geld bij de hand hebt, kun je uit het vliegtuig gelijk doorlopen en sta je vooraan in de rij voor het aanvragen van een visum.
Fijne reis!
Rudy
Visum Nepal op het vliegveld regelen
Hallo!
Ik vertrek 30 nov. naar Nepal.
Nu hoorde ik van iemand dat je je visum makkelijk op het vliegveld kunt regelen en dat het behoordlijk scheelt in kosten.
Het reisburo raadt dit echter af,
Wie heeft advies voor mij?
Groetjes van Renee
Ik vertrek 30 nov. naar Nepal.
Nu hoorde ik van iemand dat je je visum makkelijk op het vliegveld kunt regelen en dat het behoordlijk scheelt in kosten.
Het reisburo raadt dit echter af,
Wie heeft advies voor mij?
Groetjes van Renee
Re: Visum Nepal
Prima op het vliegveld te doen
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Visum Nepal
Inderdaad zeer gemakkelijk op het vliegveld zelf te regelen. Je hebt zo de eerste paar nachten (budget) accommodatie al verdiend...
Qreply
Net terug uit nepal.
i.d.d. zeer goed te doen op vliegveld, de rij gaat net zo hard (of langzaam) als die v.d. mensen die al wel een visa hebben
heb eventueel nog 7 briefjes van 1000 rupees over, als je daar intersees in hebt hoor ik het graag.
Daan.
i.d.d. zeer goed te doen op vliegveld, de rij gaat net zo hard (of langzaam) als die v.d. mensen die al wel een visa hebben
heb eventueel nog 7 briefjes van 1000 rupees over, als je daar intersees in hebt hoor ik het graag.
Daan.
Re: Enkele reis Nepal (advies visum)
Hallo Rudy,
Voor mijn reis naar Nepal en India wil ik ook een enkel ticket boeken naar Nepal en vandaar verder reizen naar India. Is het niet mogelijk om bij het consulaat in Amsterdam een visum te krijgen met een enkeltje Nepal? Ik heb namelijk op internet gelezen dat je soms heel lang moet wachten op het vliegveld in Nepal, alvorens een visum te krijgen (ook ivm bagage etc).
Mvgr,
Maartje
Voor mijn reis naar Nepal en India wil ik ook een enkel ticket boeken naar Nepal en vandaar verder reizen naar India. Is het niet mogelijk om bij het consulaat in Amsterdam een visum te krijgen met een enkeltje Nepal? Ik heb namelijk op internet gelezen dat je soms heel lang moet wachten op het vliegveld in Nepal, alvorens een visum te krijgen (ook ivm bagage etc).
Mvgr,
Maartje