Maleisie, Indonesie, Vietnam, Laos, Cambodja Thailand route?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mark33

Maleisie, Indonesie, Vietnam, Laos, Cambodja Thailand route?

Bericht door mark33 »

He allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik in december voor 4,5 maand naar Zuid-Oost Azie ga.
Allereerst ga ik van 12 december tm eind januari ontwikkelingswerk doen in Maleisie. Hierna wil ik graag nog Borneo gaan bezoeken om daar de natuur van Maleisie te gaan bekijken. Evt wil ik hier ook nog mijn Padi gaan halen maar ik las dat het misschien goedkoper is om dat ergens anders te doen. Al met al wil ik ongeveer 2 weekjes rond Borneo vertoeven. Al met al ben ik dus 2 maanden in Maleisie.
Hierna wil ik naar Indonesie, ik weet nog niet precies waar ik heen ga of wat ik daar ga doen. Ik zoek een plek waar ik ongeveer 3 weekjes kan rondreizen.
Na indonesie wil ik de route Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand doen in 2,5 maand waarna ik vanuit Bangkok terugvlieg naar Nederland.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken dus ik zou graag willen weten of deze route goed te doen is en of er mensen zijn die ervaring hebben met deze route of misschien zelfs ook deze route gaan doen?
Jenny
Reisexpert

Re: Maleisie, Indonesie, Vietnam, Laos, Cambodja Thailand ro

Bericht door Jenny »

Ik heb in deze pander geweest, en er zijn meer mensen op dit forum. Er lopen al veel draadjes met vragen over deze landen/deze route, heb je die al gevonden?

2,5 maand voor het rondje Laos - Cambodja - Vietnam - Thailand is vrij kort. Het kan wel, maar dan moet je echt keuzes maken wat je wilt zien. Bijvoorbeeld 2 weken in het noorden van Laos, 4 weken van noord naar zuid Vietnam, 1,5 week Cambodja en de rest van de tijd in Thailand.

Ook in Indonesië kun je maar een klein stukje zien. Het land is zo uitgestrekt! Steeds meer reizigers proppen Java en een paar dagen Bali in 3 weken. Hoewel ik voor een dergelijke reis minimaal 4 weken uit zou trekken omdat ik niet van hele dagen in de bus houd, is het blijkbaar te doen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Hoi,

Ik ben het met jenny eens. 2,5 maand kan wel, maar je moet veel plekken overslaan. Normaal gesproken zou je een maand voor laos, maand voor vietnam, 2 a 3 weken voor cambodja en 4 - 7 weken thailand (afhankelijk van hoe lang je op de eilanden wilt zijn) moeten uittekken. Voor het oosten van Borneo (sabah) had ik 2,5 week nodig.

Duiken kan het goedkoopst op Koh Tao, thailand. Daar heb je je padi inclusief 4 dagen verblijf voor zo'n 220-250 euro.

Succes!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat betreft Indonesie kijk even naar je vlucht mogelijkheden. Wij hebben bijvoorbeeld gevlogen naar Bali en terug vanaf solo (halverwege java) en daar 3,5 wk voor uit getrokken (3 weken kan ook als je niet gaat duiken). Je kunt dan toch redelijk relaxt reizen. 3 weken voor heel java en bali lijkt me ook te veel. Dan eerder bali en lombok.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
mark33

Bericht door mark33 »

Ik heb voor mezelf zo'n beetje besloten dat het wellicht verstandiger is om Indonesie uit mijn reis te schrappen omdat ik anders te weinig tijd heb om de andere landen te bezoeken. Het ligt ook een beetje van de route af en ben bang dat ik anders te veel moet reizen ipv genieten;). Indonesie is een land waar ik nog wel een keer voor terug wil komen denk ik:)
Plaats reactie