Laptop mee op reis
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Laptop mee op reis
Als je dan toch een keyboard erbij wilt, is een ASUS EEE Pad Transformer (Prime) dan niet een beter alternatief?
Absoluut een mooi ding, maar ben meer van de Apple. Qua keyboard heb ik niet perse een fullsize professioneel ding nodig, meer een handy lichte unit voor de incidentele (langere) mail. Apple is ook lekker duur, dus goed.WizardOfOss schreef:Als je dan toch een keyboard erbij wilt, is een ASUS EEE Pad Transformer (Prime) dan niet een beter alternatief?
Oh nee weer een apple fanboyDexter schreef:Apple is ook lekker duur, dus goed.

isteren was de nieuwe laptop van Samsung op de TV. Net zo dun als een iPad maar dus wel een volwaardig apparaat waar je ook dingen kunt die niet "apple" zijn.
Heeft dat apparaat dan ook een touchscreen? Ik hoef geen volwaardige laptop op reis want dat gebruik je toch niet. Photo's shoppen of editten enzo doe ik niet, en als ik het zou willen doe ik het wel thuis op m'n 27inch thunderbolt displayErik schreef:Oh nee weer een apple fanboyDexter schreef:Apple is ook lekker duur, dus goed.Duurder != beter als hetomde status of het merk gaat moet je het kopen, maar anders..... Gisteren was de nieuwe laptop van Samsung op de TV. Net zo dun als een iPad maar dus wel een volwaardig apparaat waar je ook dingen kunt die niet "apple" zijn.

En ik ben geen Apple fanboy hoor, vind het als bedrijf een verderfelijke moraal hebben. Maargoed, de producten zien er mooi uit, gebruiksvriendelijk en ze doen het goed bij de vrouwtjes.
Qreply
Hallo,
Ook ik wil mijn laptop mee nemen op reis maar omdat het zo onhandig is met deze rondreis en in het vliegtuig begin ik eraan te twijfelen.
Hoe slaan jullie dan jullie fotos op? Een sd kaartje is zo fragiel en ik ben bang dat er iets mee gebeurd.
Groetjes,
Astrid
Ook ik wil mijn laptop mee nemen op reis maar omdat het zo onhandig is met deze rondreis en in het vliegtuig begin ik eraan te twijfelen.
Hoe slaan jullie dan jullie fotos op? Een sd kaartje is zo fragiel en ik ben bang dat er iets mee gebeurd.
Groetjes,
Astrid
-
- Reisexpert
Hallo Astrid,
Ik ben ook op reis met mijn laptop, in de eerste plaats omdat ik die nodig heb voor mijn werk, maar buiten dat ben ik ook op andere vlakken ontzettend blij dat ik hem bij me heb.
Op de meeste plaatsen vind je wel ergens een café of restaurant met een wifi-verbinding, zodat je niet afhankelijk bent van internet-café's als je even (in alle rust) wilt mailen of skypen.
Verder is het inderdaad handig voor het uitladen van foto's.
Ik gebruik zelf inmiddels SD-kaartjes, omdat die zo lekker klein zijn en als back-up kun je overwegen om bijvoorbeeld een account aan te maken bij Skydrive of Dropbox (Dropbox heeft geloof ik 5 GB gratis en Skydrive 7 GB gratis) of anders kun je bijvoorbeeld twee identieke SD-kaartjes aanmaken of een SD-kaartje en een stick bijvoorbeeld en die op verschillende plekken bewaren.
Zorg wel dat je altijd voldoende back-up hebt, want het zou natuurlijk zonde zijn als je je foto's zou kwijtraken.
Ik weet niet hoe lang je op reis gaat, en of je de laptop vaak zou gebruiken, maar ik ben erg blij dat ik hem bij me heb.
Dat het onhandig zou zijn in het vliegtuig, zie ik niet zo. Of heb je een hele grote en zware laptop?
Ik vind mijn laptop overigens ook fijn om af en toe eens een filmpje te kijken als ik lang onderweg ben met het openbaar vervoer (soms dus ook in het vliegtuig).
Uit het raam naar het voorbijrazende landschap staren, is natuurlijk geweldig, maar na een uur of vijf ben je (ik) dat ook wel zat...
Ik vind het dus een aanrader.
Met Ipads of Iphones oid heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik ben ook op reis met mijn laptop, in de eerste plaats omdat ik die nodig heb voor mijn werk, maar buiten dat ben ik ook op andere vlakken ontzettend blij dat ik hem bij me heb.
Op de meeste plaatsen vind je wel ergens een café of restaurant met een wifi-verbinding, zodat je niet afhankelijk bent van internet-café's als je even (in alle rust) wilt mailen of skypen.
Verder is het inderdaad handig voor het uitladen van foto's.
Ik gebruik zelf inmiddels SD-kaartjes, omdat die zo lekker klein zijn en als back-up kun je overwegen om bijvoorbeeld een account aan te maken bij Skydrive of Dropbox (Dropbox heeft geloof ik 5 GB gratis en Skydrive 7 GB gratis) of anders kun je bijvoorbeeld twee identieke SD-kaartjes aanmaken of een SD-kaartje en een stick bijvoorbeeld en die op verschillende plekken bewaren.
Zorg wel dat je altijd voldoende back-up hebt, want het zou natuurlijk zonde zijn als je je foto's zou kwijtraken.
Ik weet niet hoe lang je op reis gaat, en of je de laptop vaak zou gebruiken, maar ik ben erg blij dat ik hem bij me heb.
Dat het onhandig zou zijn in het vliegtuig, zie ik niet zo. Of heb je een hele grote en zware laptop?
Ik vind mijn laptop overigens ook fijn om af en toe eens een filmpje te kijken als ik lang onderweg ben met het openbaar vervoer (soms dus ook in het vliegtuig).
Uit het raam naar het voorbijrazende landschap staren, is natuurlijk geweldig, maar na een uur of vijf ben je (ik) dat ook wel zat...
Ik vind het dus een aanrader.
Met Ipads of Iphones oid heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niks over zeggen.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Heel erg bedankt voor je antwoord! Dropbox is een heel erg goed idee, zo zijn ze ook nog eens veilig op het internet
opgeslagen. Mijn laptop is niet extreem zwaar.
Ik ben van plan om 2 weken Amerika te doen met een rondreis (dus heel veel in de bus en van hotel naar hotel)
Omdat ik nog een beginnende reiziger ben, ben ik ook nog wat onhandig met dit soort zaken.
opgeslagen. Mijn laptop is niet extreem zwaar.
Ik ben van plan om 2 weken Amerika te doen met een rondreis (dus heel veel in de bus en van hotel naar hotel)
Omdat ik nog een beginnende reiziger ben, ben ik ook nog wat onhandig met dit soort zaken.

-
- Reisexpert
Ik zou zelf voor Skydrive gaan.AstridRz schreef:Heel erg bedankt voor je antwoord! Dropbox is een heel erg goed idee, zo zijn ze ook nog eens veilig op het internet opgeslagen. Mijn laptop is niet extreem zwaar.
Meer ruimte en net zo gratis : )
Ah dank je wel! Ik ga direct eens kijken 

Adrive is ook net zo gratis, maar heeft 50GB gratis opslag 

-
- Reisexpert
Kijk, daar heb ik nog eens wat aan ^^Will schreef:Adrive is ook net zo gratis, maar heeft 50GB gratis opslag
Ik vraag me af hoe ze dan hun geld verdienen, want zo veel ruimte gratis weggeven is economisch bijna niet rendabelWill schreef:Adrive is ook net zo gratis, maar heeft 50GB gratis opslag

Waar je met al deze diensten ook op moet letten is onder welk recht je valt. Als je b.v. iets upload wat in dat land strafbaar is (zoals muziek o.i.d.) kun je problemen krijgen.
Dat vraag ik me idd ook wel eens af! kijk een dropbox heeft nog een aardig verdien model erachter. Nog een mooie site trouwens om even snel veel fotos naar iemand anders te sturen wat met een e-mail niet gaat omdat die dan begint te zeuren: WeTransfer.comErik schreef:Ik vraag me af hoe ze dan hun geld verdienen, want zo veel ruimte gratis weggeven is economisch bijna niet rendabelWill schreef:Adrive is ook net zo gratis, maar heeft 50GB gratis opslag.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Bij mij staan er enkel zelfgemaakte (vakantie)-foto's op, dus problemen zal ik wel niet krijgen. En als de site plots ophoudt te bestaan, is dat ook geen ramp, aangezien mijn foto's op meerdere plaatsen geback-upt zijn.Erik schreef:Ik vraag me af hoe ze dan hun geld verdienen, want zo veel ruimte gratis weggeven is economisch bijna niet rendabelWill schreef:Adrive is ook net zo gratis, maar heeft 50GB gratis opslag
Waar je met al deze diensten ook op moet letten is onder welk recht je valt. Als je b.v. iets upload wat in dat land strafbaar is (zoals muziek o.i.d.) kun je problemen krijgen.