Wat mag ik absoluut niet missen? Bali & Java

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Wat mag ik absoluut niet missen? Bali & Java

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal!!
Begin september ga ik naar Indonesië! Ik reis alleen en
zeer waarschijnlijk ga ik op Bali&Java vertoeven, al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker, dat is het leuke van backpacken ;-).
Misschien heeft een van jullie een tip waar ik de eerste dag vanaf Denpasar het beste heen kan reizen, en misschien zelfs een leuk hostel kan boeken, om de eerste dag(en) door te brengen? En hoe kan je het beste vanaf het vliegveld reizen... Taxi?
Meer gouden tips zijn natuurlijk welkom!! Wat mag ik absoluut niet missen?
Dank alvast!
Liefs,
Ninke
Michelle89
Reisexpert

Re: Wat mag ik absoluut niet missen? Bali & Java

Bericht door Michelle89 »

Bali is leuk! Ben daar pas geleden ook geweest. Vanaf het vliegveld is Kuta het dichtste bij, ontzettend toeristisch maar opzich wel leuk, eventueel om mensen te ontmoeten. Daar heb je verschillende hotels in diverse prijsklassen. Ik zelf zat in Hotel (New) Arena, dat was 1 van de goedkopere maar wel in het centrum (Poppys Lane 1).
Ik ben ook in Ubud geweest, ook erg leuk. Daar heb ik zelf weinig van gezien vanwege het slechte weer. Bali Bird Park vond ik een aanrader, vogelpark en de beesten zaten er netjes bij. Verder naar Padangbai geweest, dat is de haven om over te steken naar Lombok, maar ook hier door het slechte weer niet kunnen doen. Het is een ontzettend schattig plaatsje en ga vooral naar de Blue Lagoon en huur wat snorkelspullen, lekker snorkelen vanaf het strand! Daar heb je een heerlijk klein resortje waar je in bamboohutjes kan overnachten voor een zeer schappelijk prijsje; Kerti Beach Inn. Ook goed eten in hun restaurant.
Verder heb ik nog een paar trips gemaakt vanuit de plaats waar ik zat. Ik vond de Banjar Hot springs in het noorden, vlakbij Lovina dacht ik, een heeeerlijke aanrader! Ook is het zuiden, Nusa Lembongan o.a., echt mooi!
Als laatste ben ik in het plaatsje Sanur geweest voor een paar dagen. Heerlijk relaxt vergeleken met het drukke Kuta, mooi strand en lekker luieren en eten. :)

In ieder geval veel plezier, vond Bali echt een ervaring!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Voor 5€ ben je met de taxi in Kuta.
Kuta vind ik veel te druk (ofwel ben ik veel te oud).
Ubud vind ik een goede uitvalsbasis om het eiland te verkennen.
Eventueel één van de badplaatsen in het noorden als tussenstop vooraleer je naar Java gaat.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Kuta is inderdaad (afschuwelijk) toeristisch. Mocht je daar in de buurt willen zitten is Seminyak een goed alternatief, maar Ubud is inderdaad een erg relaxte plek als uitvalsbasis. Mensen ontmoet je hoe dan ook. Ook Sanur, Lovina en Nusa Lembongan zijn aanraders. Mooi duiken bij Lembongan!

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond op Bali Nusa Lembongan erg leuk en duiken in het Marine National Park bij Pemuteran was ook bijzonder.
Wij hebben daar geslapen in Taruna Homestay. Die mensen waren echt ZO lief!!
De eigenaar kroop elke ochtend bij het ontbijt achter z'n gamelan om voor ons een deuntje te pingelen : )
Verder is Ubud idd wel een aardig plaatsje; leuke mix van local en westers.

Naar Kuta ben ik niet geweest, dat vond ik bij voorbaat al afschuwelijk : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Indo Expert
Vakantieganger

Bericht door Indo Expert »

Vanuit Bali kun je vast een 2/3 daagse overland tour maken naar Mount Bromo en eventueel Kawa Ijen. Door naar Yogyakarta daar zou ik zeker 3 a 4 nachten blijven, met de trein door naar Bandung. Ligt ook een beetje aan het aantal dagen dat je hebt? maar andere leuke bestemmingen op Java zijn Solo, Bogor, Semarang, Jepara, Karimunjawa eilanden en Jakarta. Op Bali ken ik niet zoveel hostels maar in Yogyakarata, Solo en Bandung bijv zijn er genoeg en erg goedkoop!

Groet
Ramon
Vatrine

Bericht door Vatrine »

Ik zou beginnen in Java (Jakarta zou ik overslaan, maar ik zou eerder naar Yogyakarta gaan om de Borobudur tempel en Prambanan tempel te bezoeken om uiteindelijk te eindigen in de buurt van Pangandaran waar je de Green Canyon hebt, echt het mooiste wat ik ooit heb gezien! Google maar ).

Vanuit daar naar Bali, al moet ik zeggen dat ik er één keer ben geweest maar er verder nooit meer naartoe hoef, er zijn zo veel mooiere eilanden. Maar voor de meeste mensen is Bali een must en opzich de tempels daar zijn wel erg mooi (Tanah Lot bijv). Ik zou zelf dan in Sanur verblijven, iets rustiger.. Kuta is gewoon klein-Europa en echt té toeristisch.

Vervolgens naar Lombok waar ik 6 maanden heb gewoond en echt prachtig is! Nog het 'echte' Indonesie! Als je bijv. in Bali een waterval kan bezoeken.. dan staan er met jou ook nog 100 andere mensen en betaal je veel entree, in Lombok kun je ook watervallen bezoeken maar moet je echt de bush bush in en is echt veel gaver! Mocht je geinteresseerd zijn in duikscholen, zijn er in Lombok ook genoeg van (heb daar zelf ook een aantal keer gedoken).

Daarnaast een must zijn de Gili eilanden, en dan met name Gili Trawangan waar je geweldig kunt party'en maar daarnaast ook prachtige wit-zand bounty eilanden zijn. Je kunt vanuit Bali met de boot naar Gili, maar ook vanuit Lombok (iets dichter bij).

Als je trouwens binnenlands wilt vliegen, raadt ik je Lion Air aan. In NL staat deze officieel op de zwarte lijst maar dit komt alleen maar omdat ze nog niet voldoen aan milieu eisen. Ik heb er zelf tientallen keren mee gevlogen en het is gewoon prima.
Plaats reactie