Mijn eerste reis

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Luna

Mijn eerste reis

Bericht door Luna »

Hallo,
ik ben Luna, 17, en net afgestudeerd. In september vlieg ik naar Mumbai om dan een jaar door Azië te reizen. Nu zit ik nog thuis, en vraag ik me af wat ik allemaal moet voorbereiden. Of is het het handigst om als ik daar ben gewoon mee te gaan met de flow en alles zo op me af te laten komen? Dus als er iemand met ervaring is die me wat advies wil geven, altijd welkom!Groetjes
Erik
Site Admin

Re: Mijn eerste reis

Bericht door Erik »

Je begint wel in een van de moeilijkere Aziatische landen. Ik weet niet of je de reisinformatie al door gekeken hebt? Maar daar kun je veel vinden voor je voorbereiding.

Wat is precies je reisplan (in grote lijnen) en tegen welke problemen loop je nog aan?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een visum moet je sowieso van te voren regelen. Voor je inentingen laat je bij voorkeur zeker 6 maanden van te voren de 1e hep a/b injectie zetten, de rest kan later. Heb je dit al geregeld?, anders snel achteraan net als uitzoeken welke malariapillen je moet slikken. Ben je tegen die tijd nog steeds 17?, dan is het verstandig een notaris verklaring te regelen met je ouders dat je zelf bevoegd bent in sommige landen kan je anders bijvoorbeeld niet geaccepteerd worden in het vliegtuig. Heb je genoeg geld?, anders nog wat bij werken. Een globaal reisplan en uitzoeken naar welke klimaat gebieden je gaat, winkelen etc.. genoeg te doen toch.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
pepinjo

Bericht door pepinjo »

india is best heftig voor iemand die nog nooi gereisd heeft daarom zou ik als ik jou was je goed voorbereiden je kan bijvoorbeeld niet in een hot pance in new delhi kunnen lopen let wel op want de indiase mannen kijken wel heel erg naar je dus doe lange kleding aan enlet goed op met het eten in india want de hygiene is daar veel slechter schrik niet als je de eerste paar dagen last heb van buikranmp en diaree want dat hoort nou helemaal bij het reizen tot sover wat advies van mij
Plaats reactie