Wat te doen na mijn 3 mnd stage in Vietman??
-
Wat te doen na mijn 3 mnd stage in Vietman??
Hallo Allemaal,
Begin november tot en met begin February ben ik op stage bij een groot bedrijf in Vietnam. Ik weet niet of ik tijdens deze stage een beetje rondreis tijd heb, dus ik ga er nu even van uit van niet.
Na deze stage heb ik 3 maanden ' vrij'
Waar zal ik naar toe reizen( Landen)?? Ik wil graag mooie dingen zien van Azie. Ik heb op het moment niks met Azie dus graag wil ik mij laten verrassen.
Zou je bij dit advies ook een tijdsplanning kunnen geven? Het is namelijk de eerste keer dat ik alleen ga reizen.
Hoe zal ik het doen met mijn vliegtickets? Nov naar Vietnam en dan? Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoorde namelijk dat het duurder is als je geen terugticket boekt vanuit vietnam
alvast bedankt
Peter
Begin november tot en met begin February ben ik op stage bij een groot bedrijf in Vietnam. Ik weet niet of ik tijdens deze stage een beetje rondreis tijd heb, dus ik ga er nu even van uit van niet.
Na deze stage heb ik 3 maanden ' vrij'
Waar zal ik naar toe reizen( Landen)?? Ik wil graag mooie dingen zien van Azie. Ik heb op het moment niks met Azie dus graag wil ik mij laten verrassen.
Zou je bij dit advies ook een tijdsplanning kunnen geven? Het is namelijk de eerste keer dat ik alleen ga reizen.
Hoe zal ik het doen met mijn vliegtickets? Nov naar Vietnam en dan? Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoorde namelijk dat het duurder is als je geen terugticket boekt vanuit vietnam
alvast bedankt
Peter
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Wat te doen na mijn 3 mnd stage in Vietman??
Je kunt die 3 maanden op veel verschillende manieren invullen! Ik zal je wat vooruit helpen met te zeggen hoeveel weken je voor onderstaande landen ongeveer nodig hebt:
Laos: 4 weken
Vietnam: 4 weken
Cambodja 2 tot 3 weken
Thailand midden en noorden: 2,5 tot 4 weken
thailand zuiden: 2 tot 4 weken
maleisie vaste land: 3 a 4 weken
Maleisisch borneo: 4 a 5 weken
in dit tijdsbestek heb je de tijd om veel van de genoemde landen te zien!
Je kunt natuurlijk ook naar china... enz enz, maar daar heb ik geen verstand van
Wat betreft vliegticket, je zou er voor kunnen kiezen een retourticket naar bangkok te kopen (vaak een stuk goedkoper dan vietnam.)
Vanuit bangkok een ticket naar vietnam (kan al heel goedkoop)..
Uiteindelijk eindig je je rondreis in bangkok en vlieg je vanuit daar dus weer terug.
Maar ook hier zijn weer verschillende opties mogelijk!
Laos: 4 weken
Vietnam: 4 weken
Cambodja 2 tot 3 weken
Thailand midden en noorden: 2,5 tot 4 weken
thailand zuiden: 2 tot 4 weken
maleisie vaste land: 3 a 4 weken
Maleisisch borneo: 4 a 5 weken
in dit tijdsbestek heb je de tijd om veel van de genoemde landen te zien!
Je kunt natuurlijk ook naar china... enz enz, maar daar heb ik geen verstand van

Wat betreft vliegticket, je zou er voor kunnen kiezen een retourticket naar bangkok te kopen (vaak een stuk goedkoper dan vietnam.)
Vanuit bangkok een ticket naar vietnam (kan al heel goedkoop)..
Uiteindelijk eindig je je rondreis in bangkok en vlieg je vanuit daar dus weer terug.
Maar ook hier zijn weer verschillende opties mogelijk!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
-
Bedankt voor je berichtje!! Zo iets zocht ik precies.
Ik denk dat ik idd een ticket naar bangkok boek en terug naar Nederland.
Een voorbeeld:
Het terugticket heb ik staan op 25 april en ik krijg half maart heimwee of iets dergelijks. Is het mogelijk om het vliegticket om te boeken? Of hoe makkelijk is dit te doen. Ik weet nu nog niet hoe ik het in Azie ga vinden en wie weet wil ik de volle 3 maanden daar niet blijven. Wat zijn de kosten hier voor?
Gr Peter
Ik denk dat ik idd een ticket naar bangkok boek en terug naar Nederland.
Een voorbeeld:
Het terugticket heb ik staan op 25 april en ik krijg half maart heimwee of iets dergelijks. Is het mogelijk om het vliegticket om te boeken? Of hoe makkelijk is dit te doen. Ik weet nu nog niet hoe ik het in Azie ga vinden en wie weet wil ik de volle 3 maanden daar niet blijven. Wat zijn de kosten hier voor?
Gr Peter
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Het omboeken van je ticket is afhankelijk van je luchtvaartmaatschappij. Meestal kan het wel, maar hier zijn dan kosten aan verbonden. Deze verschillen per maastschappij.
Toen ik mijn ticket wilde wijzigen kostte me dat tussen de 150-200 euro, als ik het me goed herinner.
Toen ik mijn ticket wilde wijzigen kostte me dat tussen de 150-200 euro, als ik het me goed herinner.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
De allergoedkoopste tickets zijn vaak niet om te boeken. Bovendien is een ticket voor 6 maanden altijd wel duurder dan tickets voor een maand.
Ander nadeel is dag je vliegtickets maximaal 11 maanden vooruit kan boeken, dus in jouw geval 5 maanden voor vertrek.
Op deze website staat heel veel informatie over de landen in de omgeving. Lees dat eens door. In de verschillende subfora worden veel vragen gesteld en suggesties over route gedaan. Dat kan je ook helpen.
Ander nadeel is dag je vliegtickets maximaal 11 maanden vooruit kan boeken, dus in jouw geval 5 maanden voor vertrek.
Op deze website staat heel veel informatie over de landen in de omgeving. Lees dat eens door. In de verschillende subfora worden veel vragen gesteld en suggesties over route gedaan. Dat kan je ook helpen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Waarom doe je niet gewoon een enkeltje. Heb je meer vrijheid. Want nu ga je er erg vanuit dat Je het mogelijk niet leuk vind. Maar wat nou als je het wel super vind? Dan heb je al een retour en valt de flexibiliteit weg...
-- You only live once. You better enjoy it --
Enkeltjes zijn vaak veel duurder en lastiger met het regelen van visa. Ik neem aan dat de schrijver ook weer een keer terug moet naar school in Nederland dus max 3 maanden heeft. Een retour ticket is dan veel handiger en zoals jenny aangeeft lees even voor het boeken de kleine voorwaarden zodat je weet of je terugreis datum te verzetten is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ow, dat over de max. Tijd van 3 maanden heb ik dan niet goed gelezen... In dat geval is een retour inderdaad handiger en goedkoper.
-- You only live once. You better enjoy it --
Qreply
Hoi Peter,
3 Maanden is zeker een leuke tijd waarmee je veel kan doen. Ik zou me zeker niet beperken tot maar 1 land. Gelukkig zijn alle landen om Vietnam heen te bezoeken met een visum on arrival. (Maleisië weet ik niet zeker).
Voor Vietnam kun je best 4 weken uit trekken. Zowel in het noorden (Sapa, Halong Bay) als het zuiden (Mekong Delta, Saigon) is veel te zien.
Laos is een stuk rustiger. Dat kan echt een verademing zijn na Vietnam. Het is er minder druk, de mensen zelf zijn ook minder druk en de natuur is er prachtig. Misschien dat je nog net op tijd bent voor een feestje in Vang Vieng
Thailand is sowieso een aanrader waar je best langer dan een maand kan doorbrengen. In het hele land zijn mooie dingen te zien. Alleen het oosten wordt vaak overgeslagen door reizigers.
Indonesië is weer heel anders qua cultuur. Maar er zijn zoveel mooie eilandjes de je af kan hoppen. Het Indonesische deel van Borneo schijnt ook een aanrader te zijn, maar wel moeilijk te bereizen.
Ik wens je iig veel plezier. Het gaat vast leuk worden.
Gr. Jasper
3 Maanden is zeker een leuke tijd waarmee je veel kan doen. Ik zou me zeker niet beperken tot maar 1 land. Gelukkig zijn alle landen om Vietnam heen te bezoeken met een visum on arrival. (Maleisië weet ik niet zeker).
Voor Vietnam kun je best 4 weken uit trekken. Zowel in het noorden (Sapa, Halong Bay) als het zuiden (Mekong Delta, Saigon) is veel te zien.
Laos is een stuk rustiger. Dat kan echt een verademing zijn na Vietnam. Het is er minder druk, de mensen zelf zijn ook minder druk en de natuur is er prachtig. Misschien dat je nog net op tijd bent voor een feestje in Vang Vieng

Thailand is sowieso een aanrader waar je best langer dan een maand kan doorbrengen. In het hele land zijn mooie dingen te zien. Alleen het oosten wordt vaak overgeslagen door reizigers.
Indonesië is weer heel anders qua cultuur. Maar er zijn zoveel mooie eilandjes de je af kan hoppen. Het Indonesische deel van Borneo schijnt ook een aanrader te zijn, maar wel moeilijk te bereizen.
Ik wens je iig veel plezier. Het gaat vast leuk worden.
Gr. Jasper
Laatst gewijzigd door Travelator op 16 sep 2012 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Reden: Link verwijderd, reclame
-
- Reisexpert
- Contacteer:
wat betreft de vliegtickets:
ik vloog met egypt air (die is vaak 1 van de goedkoopste) en heb mijn ticket in azie omgeboekt omdat ik langer wilde blijven. Dat koste mij een telefoontje van 2 minuten en 50 euro.
het verschilt per maatschappij en is vaak op de internetsite van de maatschappij te vinden.
ik vloog met egypt air (die is vaak 1 van de goedkoopste) en heb mijn ticket in azie omgeboekt omdat ik langer wilde blijven. Dat koste mij een telefoontje van 2 minuten en 50 euro.
het verschilt per maatschappij en is vaak op de internetsite van de maatschappij te vinden.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15: