Chiang Rai naar Luang Namtha

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MdeKraker
Wereldreiziger

Chiang Rai naar Luang Namtha

Bericht door MdeKraker »

Hallo forumgenoten,

IK had een vraag. Ik zit momenteel in Chiang Rai en wil volgende week dinsdag doortrekken naar Laos. Nu heb ik een plan in mijn hoofd, maar voordat ik super enthousiast word, zou ik graag horen of het ook echt mogelijk is...

Oke, vanuit Chiang Rai wil ik met de bus of taxi naar Chiang Khong. Vanuit daar wil ik met de boot de mekong rivier oversteken naar Huay Xai. Visum regel ik daar.
Van Huay Xai wil ik met een locale bus naar Luang Namtha.

Is dit mogelijk? Iemand die dit al eerder gedaan heeft? En zo ja, hoeveel kost het ongeveer om met de taxi/bus, boot en bus op mijn bestemming te komen? Is er ergens een website waar alle bussen en bustijden van Laos op te vinden zijn?

Bedankt!
-- You only live once. You better enjoy it --
Jenny
Reisexpert

Re: Chiang Rai naar Luang Namtha

Bericht door Jenny »

Ik heb het gedaan, maar dat is alweer een paar jaar geleden (in 2006). Over de prijs kan ik niks nuttigs zeggen.

Toen was het niet mogelijk om het in een dag te doen, maar de wegen zijn verbeterd dus misschien kan het nu wel. Ik vond de omgeving van Luang Nam Ta in ieder geval erg mooi, ook om trekking te maken. ZIe http://www.ikreis.net/main.php?cid=315
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

super om nu al en reactie te hebben :)
mijn drijfsfeer om het zelf te ondernemen is omdat ik stil wil staan bij de prachtige omgeving. ook trekken die slowboat georganiseerde tours me totaal niet...
meer reaties zijn super welkom. nogmaals bedankt!
-- You only live once. You better enjoy it --
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ook ik heb dit gedaan in 2008 maar dan andersom en in 2 ettapes. De weg is voor een groot deel heel goed, want betaald door de chinezen voor hun vrachtwagens. Maar in een dag lijkt het me een erg lange trip omdat je niet weet of je een bus gaat vinden en hoe lang het dan duurt voor die vertrekt. Tussen huay xai en luang namtha is eventueel ook nog een plek waar je kunt stoppen mocht het allemaal wat langer duren, kan alleen niet op de naam komen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

In 1 dag moet kunnen. De 1e bus van Chiang Rai naar de grens pakken, is mamelijk niet zo ver. Er gaan een paar bussen per dag naar Luang Namtha (en verder) en dat is slechts een uur of 5 rijden. Is een lange dag maar wel mogelijk.
Qua kosten weet ik het niet exact, een dollar of 10-15 max.
Patje15

Bericht door Patje15 »

ja,gaat gemakkelijk.Bij grensoversteek naar laos zie je de verschillende plaatsen waar bus/van vervoer heen is.Ik ben dit jaar van de grensoversteek naar Luang Namtha gereden voor de prijs van als ik me niet vergis 60000 kip(600 bath...kan ook 40000 kip/400 bath geweest zijn maar denk 600).En ik was zelfs de enige die deze rit geboekt had en zat dus alleen in van tot Luang Namtha(had medelijden met chauffeur,maar ja...)
Plaats reactie