Vanuit waar Bromo bezoek en daarna naar Lovina?
Vanuit waar Bromo bezoek en daarna naar Lovina?
Hallo!
Ik ben mijn inloggegevens 'kwijt', dus moest helaas een nieuw account aanmaken aangezien het wachtwoord opvragen ook niet lukt.
Er zijn al veel topics over Bromo maar daarin kon ik niet precies het antwoord op mijn vraag vinden:
Ik vlieg komen weekend naar Jakarta. Bromo staat op het lijstje en we willen daarna direct door naar Lovina.
Een aantal zaken in achtgenomen (hoog seizoen, gunstige reisroute) wat is de beste stad/dorp om Bromo te bezoeken en dan door te reizen naar Lovina? Malang, Cemoro Lawang of Probollingo?
Zijn er in het hoog seizoen genoeg kamers beschikbaar in Cemoro Lawang?
Is het haalbaar om in 1 dag Bromo te bezoeken en naar Lovina af te reizen?
Alsvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben mijn inloggegevens 'kwijt', dus moest helaas een nieuw account aanmaken aangezien het wachtwoord opvragen ook niet lukt.
Er zijn al veel topics over Bromo maar daarin kon ik niet precies het antwoord op mijn vraag vinden:
Ik vlieg komen weekend naar Jakarta. Bromo staat op het lijstje en we willen daarna direct door naar Lovina.
Een aantal zaken in achtgenomen (hoog seizoen, gunstige reisroute) wat is de beste stad/dorp om Bromo te bezoeken en dan door te reizen naar Lovina? Malang, Cemoro Lawang of Probollingo?
Zijn er in het hoog seizoen genoeg kamers beschikbaar in Cemoro Lawang?
Is het haalbaar om in 1 dag Bromo te bezoeken en naar Lovina af te reizen?
Alsvast bedankt voor jullie hulp!
Re: Vanuit waar Bromo bezoek en daarna naar Lovina?
De Bromo is vanuit veel steden te bezoeken. Malang en Probolinggo zijn opties, maar je kan ook in Yogyakart al een tour boeken.
Je kan in een keer door naar Bali, maar het worden dan wel 2 lange reisdagen (afhankelijk van je vertrekplaats). Houd er rekening mee dat je in Gilimanuk geen goedkoop vervoer naar Lovina kan charteren. Je bent al snel 300.000 - 350.000 rp kwijt. Uiteraard per vehicel, je kan kosten delen als je geluk hebt.
Je kan in een keer door naar Bali, maar het worden dan wel 2 lange reisdagen (afhankelijk van je vertrekplaats). Houd er rekening mee dat je in Gilimanuk geen goedkoop vervoer naar Lovina kan charteren. Je bent al snel 300.000 - 350.000 rp kwijt. Uiteraard per vehicel, je kan kosten delen als je geluk hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zou ook in Yogya een tour boeken. Eigen transport is toch best lastig te regelen en met een beetje afdingen zijn de tourtjes echt niet zo duur! Doe ook zeker de Ijen erbij, die vond ik ook erg indrukwekkend! Vanaf daar kun je zo door naar Lovina, dat kunnen ze allemaal voor je regelen, is geen probleem!
Veel plezier!
Veel plezier!
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
ik kan me vaag herinneren dat van yogja naar bromo een volle dag was, dat je dan de volgende ochtend zeer vroeg bromo ging zien en je 's avonds in het donker aan kwam in lovina. 2 lange dagen dus.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Bromo is echt een Must Visit! Je kunt bijvoorbeeld een 2 of 3 daagse tour boeken en vanuit Yogyakarta per Join-in minivan naar Cemoro Lawang (Bromo) reizen in 9-11 uur. 1 nacht in Bromo, volgende ochtend vroeg de Bromo viewpoint (Sunrise) en Krater in de Sea of Sand bezoeken, daarna door naar Banyuwangi (Pier naar Bali) de veerboot naar Bali gaat om het uur en de reis duurt slechts een half uur. Aangekomen in Bali kun je per bus naar Lovina reizen. (Je zou eventueel ook een 3 daagse tour kunnen maken met een bezoek aan Ijen krater)
Tip! Wacht niet te lang met boeken ivm Ramadan maand en Suikerfeest.
Alvast een fijne vakantie toegewenst
Groet
Ramon
Tip! Wacht niet te lang met boeken ivm Ramadan maand en Suikerfeest.
Alvast een fijne vakantie toegewenst
Groet
Ramon
Laatst gewijzigd door Kims op 01 aug 2012 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd i.v.m. reclame
Reden: Links verwijderd i.v.m. reclame
Bedankt voor alle tips. Wat is dit toch een geweldig forum!
Inmiddels zijn de plannen een beetje gewijzigd. Daarom een nieuwe vraag: gaat er een nachtbus van Yogya naar Probolinggo? Of beter een nachttrein? Via de website van de railway wordt deze namelijk niet aangegeven.
Zijn er vanuit Probolinggo tourtjes om de zonsondergang op de Bromo te bewonderen?
Iemand ervaring met de schildpadden bij Sukamade?
Inmiddels zijn de plannen een beetje gewijzigd. Daarom een nieuwe vraag: gaat er een nachtbus van Yogya naar Probolinggo? Of beter een nachttrein? Via de website van de railway wordt deze namelijk niet aangegeven.
Zijn er vanuit Probolinggo tourtjes om de zonsondergang op de Bromo te bewonderen?
Iemand ervaring met de schildpadden bij Sukamade?
-
- Vakantieganger
Beste Sanne,
Er rijden alleen ekonomy treinen tussen Jogja en Probolinggo en alleen in de avond. Vanuit Probolinggo kun je ook dagtrips maken naar Bromo maar aan te bevelen is om dit niet op de dag van aankomst te doen. dit is namelijk echt vermoeiend.
Het beste alternatief is nog steeds om de Bromo tour vanuit Jogja te maken of een of meerdere nachten in Probolinggo is ook niet verkeerd
Helaas mag ik geen reclame meer maken op deze site dus kan ik je niet doorverwijzen. Mocht je nog hulp/advies nodig hebben kun je me een prive berichtje sturen.
[mod] Je hebt nooit reclame mogen maken op deze site, zie onze forum regels, ook niet met je nieuwe account. [/mod]
Groet
Er rijden alleen ekonomy treinen tussen Jogja en Probolinggo en alleen in de avond. Vanuit Probolinggo kun je ook dagtrips maken naar Bromo maar aan te bevelen is om dit niet op de dag van aankomst te doen. dit is namelijk echt vermoeiend.
Het beste alternatief is nog steeds om de Bromo tour vanuit Jogja te maken of een of meerdere nachten in Probolinggo is ook niet verkeerd
Helaas mag ik geen reclame meer maken op deze site dus kan ik je niet doorverwijzen. Mocht je nog hulp/advies nodig hebben kun je me een prive berichtje sturen.
[mod] Je hebt nooit reclame mogen maken op deze site, zie onze forum regels, ook niet met je nieuwe account. [/mod]
Groet
Laatst gewijzigd door Erik op 02 aug 2012 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie tekst toevoeging
Reden: Zie tekst toevoeging
- bolletjeom
- Reisexpert
wij hebben toen een toeristenbusje genomen en de verkoopactiviteiten (prop iedereen in een boekingskantoortje en zet ze onderdruk voordat je ze naar de overnachtingsplek van hun keuze brengen) genegeerd. Ook hebben we voet bij stuk gehouden bij welk guesthouse we afgezet wilde worden.
We hebben bewust geen toer genomen. J. Is lopend de berg op gegaan naar het uitzichtpunt. Wij zijn 2 nachten gebleven dus hebben in de ochtend gewacht tot de hordes toeristen weg waren en hadden toen bromo voor onszelf. Ook met zonsondergang hadden we hem voor onszelf omdat de hordes pas laat in de avond aan komen.
De volgende dag hebben we een combi van openbaar vervoer genomen naar bali. Prima te doen alleen waren we wat aan de late kant daar dus moesten we lang wachten op de laatste bus naar Lovina. ( die ons niet mee wilde nemen). Dus start je dag op tijd of regel direct vervoer naar de ferry voor wat tijdswinst.
We hebben bewust geen toer genomen. J. Is lopend de berg op gegaan naar het uitzichtpunt. Wij zijn 2 nachten gebleven dus hebben in de ochtend gewacht tot de hordes toeristen weg waren en hadden toen bromo voor onszelf. Ook met zonsondergang hadden we hem voor onszelf omdat de hordes pas laat in de avond aan komen.
De volgende dag hebben we een combi van openbaar vervoer genomen naar bali. Prima te doen alleen waren we wat aan de late kant daar dus moesten we lang wachten op de laatste bus naar Lovina. ( die ons niet mee wilde nemen). Dus start je dag op tijd of regel direct vervoer naar de ferry voor wat tijdswinst.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reisexpert
Sorry, maar ik ga even off-topic...
Zoals je zult begrijpen heeft ook ATG zich aan regels en wetten te houden en reclame maken is op deze site niet de bedoeling.
Dit is geen verkoopsite, maar een site waarop reizigers andere reizigers vrijwillig helpen en gratis advies geven, gewoon omdat we dat leuk vinden. Ik zou je willen verzoeken je aan dit concept aan te passen en de site niet te gebruiken als marktkraam en mensen je diensten bij elke Indonesië-vraag "aan te smeren".
Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat iemand precies zoekt wat jij aanbiedt en dat is natuurlijk prettig voor beide.
In dit geval volstaat een privé-berichtje aan deze persoon, zonder steeds weer opnieuw de melding dat je geen reclame mag maken.
Wanneer we echter merken dat je bezoekers gaat overspoelen met privé-berichten om op die manier je diensten aan te bieden, kun je een ban verwachten.
Vast dank voor de medewerking.
Dat eerste hoef je niet in elke post te melden.Indo Expert schreef: Helaas mag ik geen reclame meer maken op deze site dus kan ik je niet doorverwijzen.
Mocht je nog hulp/advies nodig hebben kun je me een prive berichtje sturen.
Zoals je zult begrijpen heeft ook ATG zich aan regels en wetten te houden en reclame maken is op deze site niet de bedoeling.
Dit is geen verkoopsite, maar een site waarop reizigers andere reizigers vrijwillig helpen en gratis advies geven, gewoon omdat we dat leuk vinden. Ik zou je willen verzoeken je aan dit concept aan te passen en de site niet te gebruiken als marktkraam en mensen je diensten bij elke Indonesië-vraag "aan te smeren".
Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat iemand precies zoekt wat jij aanbiedt en dat is natuurlijk prettig voor beide.
In dit geval volstaat een privé-berichtje aan deze persoon, zonder steeds weer opnieuw de melding dat je geen reclame mag maken.
Wanneer we echter merken dat je bezoekers gaat overspoelen met privé-berichten om op die manier je diensten aan te bieden, kun je een ban verwachten.
Vast dank voor de medewerking.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ramon, ik zit nu op een vliegveld en kan op deze foon geen priveberichten beantwoorden. Maar stuur even een berichtje aan Erik wat wel en niet mag qua links en reclame. Hij beheert dit forum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie