Lange broek in een warm land
-
- Reiziger
Lange broek in een warm land
Hallo allemaal,
Komende zomer ga ik in Georgië en Armenië rondreizen. Het is daar tussen de 30 en 40 graden, temperaturen wanneer ik normaal gesproken een korte broek aan doen. Maarrrr, het dragen van een korte broek in die landen schijnt nogal ongewoon te zijn. Spijkerbroeken dragen met deze temperaturen lijkt mij hoogst ongemakkelijk, heeft iemand misschien advies wat wel te dragen?
alvast bedankt,
Rob
Komende zomer ga ik in Georgië en Armenië rondreizen. Het is daar tussen de 30 en 40 graden, temperaturen wanneer ik normaal gesproken een korte broek aan doen. Maarrrr, het dragen van een korte broek in die landen schijnt nogal ongewoon te zijn. Spijkerbroeken dragen met deze temperaturen lijkt mij hoogst ongemakkelijk, heeft iemand misschien advies wat wel te dragen?
alvast bedankt,
Rob
Re: Lange broek in een warm land
een dunne luchtige broek, bijvoorbeeld van linnen. beslist niet te strak.
qua warmte kun je het beste voor lichte kleuren kiezen, maar ik weet niet hoe de lokale mensen erbij lopen???
qua warmte kun je het beste voor lichte kleuren kiezen, maar ik weet niet hoe de lokale mensen erbij lopen???
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
H&M verkoopt ook wat luchtigere linnen herenbroeken. Beetje van die strandmannenbroeken. J. draagt die veel in het buitenland waar het warm is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
Tof jenny, bedankt voor de tip.
Ook Bolletjeom bedankt, je beantwoord namelijk mijn volgende vraag.
Ook Bolletjeom bedankt, je beantwoord namelijk mijn volgende vraag.
In Bangkok in het GrandPalace mocht je ook niet met een korte broek naar binnen, daar kreeg je een lange broek te leen, maar dat was echt ultradun materiaal, ik heb op internet voor je gezocht maar kan het nergens vinden om aan te schaffen. Je kon het soort kleding wel kopen daar in de stad, maar hoe dat in de landen is waar jij heen gaat weet ik echt niet...
-
- Reiziger
Bestaan er eigenlijk ook linnen broeken in een cargo model? Of een model die minder 'strand' zijn? Dan kan ik ze namelijk ook buiten de vakanties dragen.
- bolletjeom
- Reisexpert
http://www.hm.com/nl/product/94227?article=94227-Q
zit er een beetje tussen in.
zit er een beetje tussen in.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik heb ooit bij Bever een cargo model gekocht van het merk Meru (huismerk Bever geloof ik). Mijn broek is van heel dunne, lichte stof en is heel goed bij warm weer. Dit was wel een damesmodel, ik weet niet of zoiets er ook voor heren is, maar je kan altijd even kijken!
Edit: misschien zoiets: http://www.bever.nl/index.cfm/product/a ... 69/level/3
Edit: misschien zoiets: http://www.bever.nl/index.cfm/product/a ... 69/level/3
C&A heeft ook wel mooie linnenbroeken voor 20 euro. Ik heb geluk dat ik korte pootjes heb... 3/4 broeken van de C&A zijn daarom vaak bij mij haast normale broeken geworden