Kameelsafari/gids huren Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
Plaats reactie
Rick.
Reiziger

Kameelsafari/gids huren Marokko

Bericht door Rick. »

Beste allemaal,

Het lijkt mij super om in mei/april een kameelsafari te maken in Marokko. Natuurlijk zijn er weer onwijs veel organisaties die dat perfect georganiseerd aanbieden, maar hebben mensen hier ervaring met het ter plekke boeken van zo iets? Ik wil graag 10 tot 14 dagen onderweg zijn en in van die nomadententen slapen lijkt me wel tof. In Kenia werd je doodgegooid met organisaties voor safari's, maar hoe makkelijk is het om ter plekke, na 'n aantal weken backpacken, 'n kameel en/of gids te huren om de woestijn in te trekken?
Wie heeft hier al ervaring mee en wat is aan te raden?
Alvast onwijs bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kameelsafari/gids huren Marokko

Bericht door Tikva »

Wil je 10 tot 14 dagen op een kameel 0_0 ... Zou ik echt niet doen in India twee daagse tour gedaan en je lichaam (vooral je kont) is dan al helemaal gaar.
In Marokko heb ik zelf vooral het type tochten gezien waarbij je een 1 a 2 uurtjes de woestijn ingaat, daar slaapt en dan de volgende dag weer terug op de kameel. Dat soort tochten (vaak gecombineerd met nog meer bezienswaardigheden) zijn prima ter plekke te boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Haha dankje! Misschien ga ik toch maar wat langer backpacken en wat minder op 'n kameel zitten... :P

(het leek me wel bijzonder, net als de nomaden echt 'n tijdje wegzijn en alleen maar zandhappen, in tenten slapen enz ;) maar dat was misschien iets te makkelijk gedacht. Ik ga nog maar 'ns wat meer oriënteren)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kameel rijden is inderdaad net een sport en na een paar uurtjes heb je het wel gehad.Je ontdekt spieren waarvan je niet wist dat je ze had (als je maar lang genoeg op een kameel zit). Maar het is wel erg leuk en bijzonder om op die manier door de woestijn te trekken. Zou dat dan ook zeker doen.
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Haha dankje! Ik twijfel nog tussen Jordanië en Marokko, waarschijnlijk wordt 't toch het 'sprookjesachtige' Wadi Rum O-) Wat is 't toch al heerlijk om 'n reis te bedenken en uit te werken. :Y
Charlot Smits

Qreply

Bericht door Charlot Smits »

Ik heb vorig jaar een reis gemaakt door Marokko het was tot in de puntjes verzorgd en echt voor heel weinig geld.
Laatst gewijzigd door Tikva op 08 jun 2012 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame link verwijderd
Plaats reactie