Wat geef je een backpacker cadeau?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat geef je een backpacker cadeau?

Bericht door Tikva »

Een reiswekker, die tegelijkertijd een rekenmachine en een omrekingfunctie heeft. (beversport)
Mij mogen ze ook altijd Nederlandse tijdschriften geven. Zeker voor de eerste lange reis in het vliegtuig. tijdschriften laat je toch wat makkelijker achter. Heb ook ongeveer 5 maanden lol gehad van mijn sudoko boekje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
mister_missusbos

Bericht door mister_missusbos »

Tikva schreef:Een reiswekker, die tegelijkertijd een rekenmachine en een omrekingfunctie heeft. (beversport).
Ik heb hier gewoon een mobiele telefoon voor die alle bovengenoemde functiers ook doet.

Het is een 3 jaar oude Nokia die ik toen dertijd gekocht heb voor 20€
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een batterij van een reiswekker gaat langer mee. en hij tikt zo lekker, kan je mee in slaap vallen

heb me in dorms wel gestoord aan het verlichte schermpje die soms de kracht van een schijnwerper hebben...om het nog maar niet te hebben over de smsjes die de hele nacht binnenkomen :?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

de twee beste (spontane) cadeaus waren een multifunctionele sjaal (te gebruiken in 25 verschillende posities, oa als hoofddoek, haarband, etc) van een stuk licht elastisch stof. Erg praktisch en erg fijn. En een digitale reiswekker met op de afsluitdeksel een foto's van de familie die het gegeven heeft. Erg klein en machtig handig om op reis toch op tijd wakker te worden voor de eerste bus.

Het slechtste cadeau was een wok... iemand had niet helemaal door dat we wereld rond gingen reizen. Maar het is een goeie wok die bij terugkomst zeker gebruikt gaat worden.
bolletjeom
Reisexpert

:shock: Een wok !! :shock:
:lol: :lol: :lol:
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

bolletjeom schreef::shock: Een wok !! :shock:
:lol: :lol: :lol:
Wow helemaal mee eens.. wat waren dat voor een lui die je dit hebben gegeven..

Ach ja we hadden gezegd dat we nog een lakkenzak nodig hadden. De moeder van mijn vriend ging dat wel voor ons maken. Kregen we een dikke, stevige stof, supergrote lakenzak ook nog afgezet met een mooi lintje.

Gewicht een kilootje of 6 en net zoveel ruimte in beslag nemend als al mijn andere kleding..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ook een leuke insteek...wat geef je niet???

zo hadden wij een afscheidsfeestje 2 dagen voor vertrek....krijg je bloemen :roll:
Heel lief natuurlijk maar wat moet je er dan mee? weggeven kan niet echt en terug geven ook niet..haha

wel lief van die lakenzak......
bolletjeom
Reisexpert

Je kan bij de HEMA een fotoboekje laten maken ter grootte van een normale foto. met 40-60 pagina's (1 blad heeft 2 zijden=pagina). Het is klein, licht, flexibel en van goede kwaliteit

Leuk om met een groepje vrienden te maken voor de vertrekkers. Zet er foto's in van familie en vrienden maar ook van het huis, de buurt, de stad, de auto en bijzondere plekken in Nederland

dit boekje kan onderweg gebruikt worden om andere mensen te laten zien hoe het leven en familie en vrienden in Nederland er uit zien!

kijk op:
http://www.albumprintservice.nl/HEMA_fo ... album.html
ik bedoel het pocketfotoboekje voor €8.46
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:een batterij van een reiswekker gaat langer mee. en hij tikt zo lekker, kan je mee in slaap vallen

heb me in dorms wel gestoord aan het verlichte schermpje die soms de kracht van een schijnwerper hebben...om het nog maar niet te hebben over de smsjes die de hele nacht binnenkomen :?
Wat sommige mensen niet weten: Bij Nokia's kun je de wekker instellen, en dan je telefoon uitzetten. Hij springt keurig aan op de ingestelde tijd, en je wordt niet wakker van evt smsjes! Als mensen zo'n ouderwetse tikkende klok op een dorm neerzetten knoop ik ze op :-). Irritant getik.... Ik had trouwens ook gewoon een normaal, digitaal reiswekkertje mee (niet tikkend dus :-)). M'n telefoon zette ik wel eens voor de zekerheid (dubbele wekker).....

Maar ik ben sowieso een beetje een zeikerd als het om herrie gaat hoor. Heb ooit een een enorm rammelende koelkast uit een kast getild, en de stekker eruit gehaald. Vergeten weer aan te zetten geloof ik :oops:
bolletjeom
Reisexpert

mijn alarmklokje tikt :P maar die ligt gewoon onder mijn kussen...heeft niemand last van! zelfs ik niet :)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vind die zware cadeaus eigenlijk wel humor (wok, zware lakenzak enzo). Misschien is iemand een tank met 10 liter bronwater geven ofzo ook wel een idee, hehe
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik heb van mijn vrienden ook een kussensloop gekregen met foto's van ze en geschreven tekst, echt leuk. Maar nog leuker is de sleutelaanhanger met al hun foto's! Gewoon een keyring met gelamineerde fotootjes eraan in 3x3cm formaat. Kan gewoon bij de kopiesjop gemaakt worden. Hing gewoon altijd aan mijn backpack, en heb ik altijd heel veel leuke reacties op gehad, en zelf ook veel plezier!

Van mijn zus kreeg ik altijd wel iets van een noodenvelop of doosje mee, met grappige kleine emotionele opkikkertjes voor de dipjes onderweg. En blanco reisdagboekjes zijn idd ook altijd handig.

Allerleukste wat ik gekregen had voordat ik een jaar wegging was een opdrachtlijst van goeie vriendin van me. En grappig lijstje met waar en waarom en hoe ik een foto moest maken van bepaalde dingen. Heel persoonlijk en grappig!

Ow, en een mini-atlas. Tja, ik ben helemaal gek van kaarten, en ik heb een reis om de wereld gedaan, dus dan is het wel van toepassing. Ik heb hem op een gegeven moment toch maar naar huis gestuurd, om mijn tas wat lichter te maken, maar heb hem echt gemist die tijd daarna!!!

En Rudi, die paspoorthoes is echt superleuk!! Waar heeft Jeroen die gehaald? (als jij nou even weer voor hem antwoordt, kan hij lekker op de bank blijven zitten .... he he)
Broaden your minds
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb toen ik half jaar in budapest ging wonen, een boek en fotolijstje met neefje en nichtje gekregen, wat helemaal leuk was omdat ik het boek wou hebben, maar was echt overal uitverkocht! Van vriendinnen had ik klein fotoboekje gekregen met leuke foto's!

voor de rest vind ik blanco notitieboek ook erg leuk, al koop ik er het liefste zelf 1 helemaal naar wens!

van mijn ouders krijg ik nog wel eens de reisgids van waar ik heen ga of een handig wat en hoe taalboekje ;)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Tikva schreef:Een reiswekker, die tegelijkertijd een rekenmachine en een omrekingfunctie heeft. (beversport)
Mij mogen ze ook altijd Nederlandse tijdschriften geven. Zeker voor de eerste lange reis in het vliegtuig. tijdschriften laat je toch wat makkelijker achter. Heb ook ongeveer 5 maanden lol gehad van mijn sudoko boekje.
Ik heb een elektronische sudoko variant gekregen. Erg verslavend want je kunt hem niet opslaan en moet hem dan wel oplossen. Krijg je toch leuke situaties in de bus. Piep piep.... en dan verwachten ze gelijk een gameboy oid. ;-)
bolletjeom
Reisexpert

@ tessa
http://www.moochi.nl/paspoorthoezen
ze hebben ook andere handgemaakte kadootjes voor reizigers. bekijk de site maar
bestellen via de site. das de enige optie. het meisje zit thuis ze allemaal met de hand te maken. uniek kadootje dus!
moochi2.jpg
moochi2.jpg (19.61 KiB) 7452 keer bekeken
moochi3.jpg
moochi3.jpg (22.75 KiB) 7452 keer bekeken
Plaats reactie