Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Travelator
Reisexpert

Re: Visum Thailand. Ambassade of consulaat?

Bericht door Travelator »

Je kunt je paspoort ook aangetekend opsturen naar het consulaat, maar daar heb je waarschijnlijk geen tijd meer voor...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
renee_
Reiziger

Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??

Bericht door renee_ »

Klopt! Dat was t enige waar ze n beetje moeilijk over deden, verder niks gehoord. Maar er was ook niks mis verder, dus ze hadden ook geen reden moeilijk te doen :) Als ze hadden gevraagd of we t land nog uit gingen dan konden we wel bewijzen dat we tickets naar Vietnam hadden geboekt, maar dat vroegen ze niet. En toen we t land weer in kwamen vanuit Vietnam vroegen ze dus ook niet wanneer we weer weg gingen (hoewel we dat misschien ook op die kaart moesten invullen? Moest de eerste keer dat we er kwamen niet trouwens.. Zo'n kaart invullen).
Dus dat was ook allemaal goed.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Sorry... weer een visumvraag

Bericht door stevenl »

Erik schreef:Nee dat zegt hij niet :)

Hij zegt dat het probleem voor het al dan niet hebben van een visum vooral ligt bij de luchtvaartmaatschappijen. Officieel met je als je langer dan 30 dagen in Thailand verblijft (en wanneer je puur en alleen naar je ticket kijkt is dat het geval) je een visum nodig hebt. Dit omdat luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk zijn voor jou als ze je meenemen en opdraaien voor de kosten controleren ze of je langer dan 30 dagen in Thailand blijft (dat antwoord voor de luchtvaartmaatschappij is ja want je vliegt op 5 juni heen en op 31 juli terug) en vervolgens of je dan een visa hebt. Heb je die niet dan kunnen ze je weigeren (maar dat hoeft niet). Aan jou dus de vraag wil je de prijs van je ticket riskeren voor de prijs van een visa.
Klopt, maar in aanvulling zeg ik dat in dit geval de vraagsteller dus voor haar tweede entree geen visum nodig heeft, dan dan vertrekt ze namelijk weer (aantoonbaar met vliegticket) binnen 30 dagen. Dus als de vraagsteller een visum aan wil vragen volstaat een single entry.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Wellicht is het nu te laat maar waarom niet gewoon een visum 'on arrival'? Kun je op de luchthaven of aan de grens krijgen en is 30 dagen geldig. Tenzij je uiteraard langer wilt blijven. De zogenaamde 'visumruns' zijn wel aan banden gelegd heb ik begrepen.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Janneke schreef:Wellicht is het nu te laat maar waarom niet gewoon een visum 'on arrival'? Kun je op de luchthaven of aan de grens krijgen en is 30 dagen geldig. Tenzij je uiteraard langer wilt blijven. De zogenaamde 'visumruns' zijn wel aan banden gelegd heb ik begrepen.
1) Visa on arrival bestaat niet voor Nederlanders/Belgen, alleen visum vrije entree.
2) Visumvrije entree is 30 dagen geldig als je door de lucht aankomt, anders 15 dagen.
3) Er zijn beperkingen/voorwaarden voor een visumvrije entree.
4) 'Tenzij je langer wilt blijven' of op een andere manier niet aan de voorwaarden voor visumvrije entree voldoet.
5) Visumruns zijn de laatste 5? jaren niet veranderd.
Beutener

visum Thailand

Bericht door Beutener »

Wij vliegen naar Bangkok en daarna door naar Siem Reap in Cambodja. Vervolgens komen we weer terug naar Thailand, om daar van de rest van onze vakantie te genieten.
In totaal duurt onze reis 25 dagen
Moeten wij een 2 entry visum aanvragen.
Of kunnen we beide keren visumvrij Thailand binnen
bolletjeom
Reisexpert

Re: visum Thailand

Bericht door bolletjeom »

Wanneer je een ticket hebt dat aantoont dat je Thailand binnen 30 dagen gaat verlaten krijg je op de luchthaven een stempel in je paspoort voor 30 dagen. Op het moment dat je thailand verlaat vervalt dit. Als je terug thailand in gaat over land dan krijg je bij de landsgrens toegang voor 15 dagen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum Thailand

Bericht door stevenl »

Beutener schreef:Wij vliegen naar Bangkok en daarna door naar Siem Reap in Cambodja. Vervolgens komen we weer terug naar Thailand, om daar van de rest van onze vakantie te genieten.
In totaal duurt onze reis 25 dagen
Moeten wij een 2 entry visum aanvragen.
Of kunnen we beide keren visumvrij Thailand binnen
Je kunt beide keren visumvrij Thailand binnenkomen. Hou alleen rekening dat als je over land binnenkomt na je bezoek aan Siem Reap je maar 15 dagen visumvrije entree in Thailand krijgt, zoals Bolletjeom al heeft uitgelegd.
TuuT

visum Thailand en doorreizen naar Laos en Cambodja

Bericht door TuuT »

Hallo !

Ik heb een vraag over een visumaanvraag naar Thailand.
Er zit een totaal van 32 dagen tussen aankomst en vertrek vanuit Bangkok.
Tussendoor reis ik nog naar Laos en Cambodja.

Klopt het dat ik dan een single visum moet aanvragen, of een visum dat je meerdere keren Thailand mag binnenkomen na een bezoek aan Laos en Cambodja.

alvast bedankt.
Groetjes!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum Thailand en doorreizen naar Laos en Cambodja

Bericht door stevenl »

Visumvrije entree veriest officieel een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Dus je zou voor je eerste entree een visum nodig hebben.

Voor je 2e entree: als je over land binnenkomt krijg je 15 dagen visumvrije entree ipv 30 als je door de lucht komt. Dus als je langer dan 15 dagen wilt blijven de 2e entree heb je een double entry visum nodig, anders volstaat een single entry.

Zoals ik schreef, officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist. Immigratie in Thailand controleert hier vrijwel nooit op, de luchtvaartmaatschappij in Amsterdam/Vrussel/Dusseldorf mogelijk wel en kan je weigeren mee te nemen.
doantj

Bericht door doantj »

Hoi Steven,

Na jou bericht gelezen te hebben zijn er bij mij wat vragen opgekomen.
Ik kom ongeveer 25 oktober vanuit Indonesië Thailand in, ik zal dan 2/3 weken blijven en naar Laos vertrekken.
Rond 14 december ga ik weer terug Thailand in (niet met het vliegtuig).

Nu heb ik vorige week gebeld met de klantenservice van visum.nl en zij vertelden mij dat ik géén visum nodig heb en de tweede keer gewoon aan de grens een visum zal krijgen. Naar mijn idee klopte dit NIET.

Zou jij mij even willen laten weten wat de bedoeling is? Ik ben de kluts een beetje kwijt :?
MdeKraker
Wereldreiziger

Visum

Bericht door MdeKraker »

Heyhey,

Sorry dat er weer een visum vraag wordt gesteld op dit forum... Maar ik word 8)7

Hier is mijn situatie:
Ik kom 20 augustus in Bangkok aan. Aangezien ik geen retour heb zal ik in Nederland een 30 dagen single entry ticket aan vragen zodat ik het land inkom en door kan reizen naar Laos.
Na een tijd reizen door Laos, Vietnam en Cambodja kom ik 28 november weer in Thailand binnen (Visum on arrival grens Cambodja-Thailand). Hier krijg ik dan een 15 dagen toeristen visum? (ondanks het feit dat ik al een keer Thailand in geweest ben?)
Op 30 november vlieg ik van Bangkok naar Bali voor 2 weken wanneer ik op 13 december weer terugkeer in Bangkok.
Ik heb een vliegticket gekocht voor 4 januari om van Phuket naar Kuala Lumpur te vliegen.
Dit zorgt dat ik van 13 december tot 4 januari in Thailand zal zijn. (18 dagen)
Kan ik dan op het vliegveld van Bangkok een 30 dagen visum krijgen aangezien ik bewijs heb dat ik weer vertrek? Of wordt het weer een 15 dagen toeristenvisum en moet ik dus in Nederland een double entry ticket visum aanvragen?

Ik hoop dat jullie het verhaal nog snappen... :?
Alvast bedankt! _O_
-- You only live once. You better enjoy it --
bolletjeom
Reisexpert

hoe ga je thailand in?
Wanneer je invliegt en een ticket hebt dat bewijst dat je het land verlaat binnen een maand dan krijg je een visum vrij entree.
Heb je geen ticket of is het langer dan 30 dagen dan moet je van te voren een visum kopen.
Kom je aan een landsgrens binnen ( dus ook uit laos) dan krijg je 15 dagen visumvrij entree.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum

wat je hebt bedacht werkt. Je hoeft niets extra's aan te vragen.
MdeKraker
Wereldreiziger

Re: Visum

Bericht door MdeKraker »

Ik ben heel blij dit te horen :)

Dank u wel _O_
-- You only live once. You better enjoy it --
Plaats reactie