Vier weken India in januari, waar heen?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 01 jul 2024 13:14

Ik heb dus een ticket geboekt naar Mumbai en vertrek in januari voor vier weken. Ik heb wel veel reiservaring maar ben nog niet eerder in India geweest en een beetje aan het oriënteren naar waar ik heen zou willen. Ik houd niet zo van de enorme drukte en viezigheid zoals in Kathmandu, Colombo, Bangkok waar ik eerder geweest ben. Na een enkele dagen moet ik daar echt uit. Hoewel er een hoop moois te zien is twijfel ik dus of het noorden van India met de drukke steden iets voor mij is. Ik ben dus vooral op zoek naar de rust en natuur maar soms een paar dagen drukte mag ook best. Zou het zuiden wat zijn? Wie heeft er tips voor een leuke route van vier weken? Vertrek en aankomst dus in Mumbai. Er mag best een binnenlandse vlucht bij zitten. Andere tips voor India mogen natuurlijk ook:)
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 01 jul 2024 13:38

Ik denk niet dat je aan de drukte gaat ontsnappen. Zelfs als zijn er ergens weinig mensen dan lijkt het wel of je een beroemde filmster bent en gaat iedereen om je heen staan. Zeker wanneer je blond bent (wat jij volgens mij bent, toch?) . Vies vond ik het in veel plaatsen ook, maar daar wen je naar een paar dagen aan.

Ik ben zelf alleen in het noorden geweest, dus kan je denk ik niet echt goede route tips geven. Maar een treinreis is sowieso een belevenis, dus die zou ik wel ergens inplannen. Ook een bioscoopbezoek was een van de highlights van onze reis. Verwacht niet te veel van de film te zien, maar ga voor de beleving.

Als ik de internetberichten mag geloven die ik de laatste tijd lees is het allemaal wel wat grimmiger geworden. Vooral voor vrouwen. Maar geen idee of die informatie klopt.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 01 jul 2024 15:06

Om die reden stonden India en Sri Lanka nooit heel hoog op mijn wensenlijstje, maar ik vond Sri Lanka eigenlijk erg meevallen en dacht ik ga gewoon ervaren hoe het in India is. Als het nou meevalt dan is er natuurlijk nog een hoop te ontdekken in dat enorme land. Het eten, het weer en de lage prijzen zijn ook fijn. Ik ben inderdaad blond (en lang). Misschien is het goed om de hoeveelheid viezigheid een beetje op te bouwen en niet tijdens een eerste reis meteen alle drukke steden af te gaan. Goeie tips van de treinreis en bioscoop!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 01 jul 2024 18:24

Wij zijn destijds in Varanasi begonnen, daarna valt alles mee ;) . Een plek die je nooit meer zal vergeten, maar je moet er wel tegenkunnen. Voor jou ligt het denk ik teveel uit de route.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 16 jul 2024 09:14

Wij wonen nu reeds 2 jaar in Shillong, in de staat Meghalaya. Zelfs de Indiërs weten niet waar dat ligt :P
Klein stadje, niet te druk en in de Khasi cultuur zijn de vrouwen baas. Mijn blonde echtgenote voelt zich hier dus erg veilig.
Google maar eens: veel watervallen, bergen en bossen. Maar het ligt in een uithoek van het land en lokaal transport is moeilijk geregeld. Daardoor geraakt het toerisme hier niet van de grond. En dat is meteen ook de reden waarom ik hier graag ben.

Verwacht niet meteen een reactie terug, want ik zit weinig op internet. Ik zit hier liever op mijn cross motor 8-)
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 17 jul 2024 11:38

Uithoek is inderdaad een correcte omschrijving, maar het ziet er wel prachtig uit! Jammer dat transport lastig is. Als je bijvoorbeeld eens naar België wilt, hoe gaat dat dan? Heb je daar een luchthaven met verbinding naar Delhi of Mumbai o.i.d?
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 01 aug 2024 05:17

We nemen een taxi, 3 à 4 uur rijden naar Guwahati in Assam. En dan een binnenlandse vlucht van ongeveer 2h45 naar Delhi. Meestal overnachten we dan om de volgende dag naar Zaventem te vliegen. Met tussenlanding duurt dat ongeveer 13 uur.
We verblijven ongeveer 1 maand per jaar in België.
Er is ook een kleine luchthaven in Shillong, maar deze heeft slechte verbindingen met Delhi en je kan maar 15kg bagage meenemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten