Vervoer Cancun naar Tulum en andere mexicovragen

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 03 sep 2012 19:47

Hoi allemaal,

Eind oktober ga ik met mijn vriend vier weken naar Mexico, Guatamala en Belize. We vliegen op Cancun en komen daar om 14.30 uur aan. We willen eigenlijk meteen door naar Tulum, maar wie weet hoe we daar op een makkelijke en betaalbare manier kunnen komen? Gaat er een rechtstreekse bus vanaf Cancun naar Tulum of weet iemand een andere manier? Tips voor een leuk hotel (liefst aan het strand) zijn ook welkom.

Verder willen we ook de 'Day of the Dead' meemaken, op 1-2 november. Waar is dat aan te raden? Of is dat overal in Mexico de moeite waard? En zijn er qua bussen of overnachtingen dingen waar we rekening mee moeten houden, zit het bijvoorbeeld snel vol rond die dag? En is het mogelijk een bus vooraf te reserveren vanuit Nederland indien dat nodig zou zijn?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Anne
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 04 sep 2012 13:21

Wat ik zo al zelf heb kunnen vinden is dat er van de busterminal op het vliegveld een rechtstreekse 'airportbus' naar de busterminal in playa del carmen gaat. Die doet er ongeveer een uur over, waarna je dan op een bus naar Tulum moet overstappen. De bussen gaan dacht ik overdag en ongeveer 1x per 1 a 1,5 hr. en kost 10 usd.
Tamaraopreis

Bericht door Tamaraopreis » 05 sep 2012 21:20

Er gaan daar heel veel bussen, daar hoef je je niet druk om te maken. Gewoon naar de busterminal in Cancun gaan. Have fun, het is een prachtig gebied! Snel weg uit Cancun en op naar Tulum. Vergeet ook Caye Caulker in Belize niet!
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 06 sep 2012 20:50

Bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp gaat er geen bus vanaf het vliegveld naar Tulum maar wel vanaf de busterminal in Cancun? Is dat dan een rechtstreekse bus of altijd via Playa del Carmen?

Groetjes Anne

Ps. hebben jullie nog tips voor een goede overnachtingsplek in Tulum? En over de Day of the Dead?
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 07 sep 2012 21:18

Anne schreef:Bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp gaat er geen bus vanaf het vliegveld naar Tulum maar wel vanaf de busterminal in Cancun? Is dat dan een rechtstreekse bus of altijd via Playa del Carmen?
De bus zal altijd via Playa del Carmen gaan omdat op de route ligt. Ze zullen er waarschijnlijk even kort stoppen in of in de buurt van het busstation. Maar omdat het vliegveld ten zuiden van Cancun ligt en aan de weg naar Playa del Carmen en Tulum, heeft het niet zo veel zin om eerst naar Cancun te gaan. Helemaal omdat de airport bus ergens anders stopt dan op het busstation. De reistijd naar Cancun is +- een half uur en met een uurtje ben je al een heel eindje in de buurt van Playa del Carmen.
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 08 sep 2012 16:35

Bedankt Hildo. We kunnen dan als ik het goed begrijp een bus nemen vanaf het vliegveld naar Playa del Carmen en misschien meteen naar Tulum. Moet dan wel goed komen denk ik.

Zijn er nog tips over the Day of the Dead?

Groetjes Anne
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 09 sep 2012 18:12

Met de airport bus kom je tot aan het busstation van playa del carmen. Maar ik weet zeker als je de buschauffeur of de busboy het vraagt ze wel ff naar het busstation in playa bellen zodat je aansluiting haalt. Dat was zeker te ritselen in Iran, China en Birma. En zal niet anders zijn in Mexico. Het mooie van de airport in cancun airport is dat als je van te voren je ticket regelt online dat ze je opwachten voor de ingang van de terminal en je naar de bus brengen. Dus geen gedoe als je aankomt na een lange vlucht. ;). Het helpt wel als je beetje Spaans kunt om eea te regelen.

Voor de de day of de dead heb ik geen info. Maar zal de dagen ervoor en erna zal het waarschijnlijk wel druk zijn in de bussen. Weet je trouwens al wat je gaat doen? Blijf je in Mexico of ga je nog naar guatemala?
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne » 13 sep 2012 20:05

Dat vooraf regelen van de bus klinkt goed. Waar kan ik dat doen?
Cursus Spaans ben ik mee bezig dus dat komt wel goed :)

Ik ga zeker ook naar Guatamala, maar Day of the Dead is vooral Mexico, toch?
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 14 sep 2012 21:53

Anne schreef:Dat vooraf regelen van de bus klinkt goed. Waar kan ik dat doen?
Ik moet even zoeken. Struikelde erover toen ik aan het zoeken was voor een busticket uit Mexico. Laat het je nog wel even weten. Of herinner me er over een weekje er nog even aan.
Anne schreef:Cursus Spaans ben ik mee bezig dus dat komt wel goed :)
Goed zo. :) Het helpt echt om bij bussen e.d. wat Spaans te regelen om e.e.a. voor elkaar te krijgen.
Anne schreef:Ik ga zeker ook naar Guatamala, maar Day of the Dead is vooral Mexico, toch?
Ik dacht dat het voornamelijk in Mexico gevierd wordt.
hildo
Reisexpert
Berichten: 961
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door hildo » 24 sep 2012 14:31

Ik heb het adres weer gevonden waar je de bus van het vliegveld naar playa del Carmen kunt boeken.

http://www.cancun-airport.com/public-buses.htm
Mariposa
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2012 12:08

Bericht door Mariposa » 08 okt 2012 12:22

Over el dia de los muertos: het wordt overal in Mexico wel gevierd maar is niet overal heel spectaculair. Toen ik in Mexico was (Guerrero) werd het vooral gevierd bij mensen thuis en op het kerkhof, maar het is een beetje een familie-aangelegenheid, dus als toerist is het misschien moeilijk om er veel van mee te krijgen. Op een eilandje vlakbij Patzcuaro, in de staat Michoacan, wordt het echt groots gevierd. Deze plek staat er bekend om, maar ligt een beetje uit de route van Tulum...In Tulum zou ik trouwens proberen een cabaña (strandhutje) te bemachtigen: er is best veel keus, het strand is prachtig en echt heel romantisch!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten