Van Filipijnen naar Sandakan/Kota Kinabalu

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
elize
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2015 20:23

Bericht door elize » 12 sep 2015 20:58

Hoi iedereen!

Volgend jaar mei wil ik voor 4wkn door Sabah Borneo gaan reizen. Nu had ik begrepen dat je in mei nog kans hebt om op de Filipijnen de walvishaaien te zien; dat wil ik uiteraard mee pikken als ik er zo 'dichtbij' ben :)

Ik wou dus starten op de Filipijnen; als ik het goed uit heb gezocht is Manila het meest gangbare airport? Vanuit daar zou ik graag door willen reizen naar Donsol, dit kan wat ik heb gelezen via een binnenlandse vlucht of per bus. Hier lees ik veel verschillende meningen over. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zijn van een vlucht vanuit Manila naar Legaspie City? (Dit ligt vlakbij Donsol had ik begrepen) En moet je dit van te voren regelen of kan je dat ook op Manila zelf regelen?

Wat ik ook heb begrepen is dat je alleen de Filipijnen inkomt als je ook een terug vlucht hebt geboekt? Dit lijkt me lastig omdat ik niet weet hoe lang ik precies wil blijven, het lijkt me dat je daar makkelijker een binnenlandse vlucht kunt regelen (naar SK / KK) dan vanuit NL.
Vanuit de Filipijnen wil ik dus erg graag naar Sandakan of Kota Kinabalu vliegen, en daar van dit ene punt naar het andere punt backpacken.

Ik hoor heel graag jullie meningen/antwoorden/adviezen! Ik kijk er naar uit! Bedankt *O*
Liefs Elize.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 13 sep 2015 14:25

Je moet inderdaad bij aankomst in de Filipijnen al een bewijs hebben dat je het land verlaat. Heb je dat niet, dan loop je het risico niet in het vliegtuig te worden toegelaten.

Een vlucht van de Filipijnen naar Maleisie is voldoende bewijs voor je visum, deze kun je bijvoorbeeld online boeken met Air Asia of Cebu Air Pacific. Hoe vroeger je boekt hoe minder je betaalt.

Cebu heeft ook tickets naar vele bestemmingen binnen de Filipijnen, dus ook naar Donsol.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten