Tips voor stops Baz Bus Zuid Afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
kimd

Tips voor stops Baz Bus Zuid Afrika

Bericht door kimd »

Hoi allemaal,
Over 3 weken ga ik samen met een vriendin 3 weken rondreizen in Zuid-Afrika. We hebben ervoor gekozen gebruik te maken van de baz bus voor het vervoer en hebben met hen ook een 7 daagse trip naar Botswana (o.a. chobe national park) en de Victoria Falls in Zimbabwe geboekt. Nu komen we op een donderdag aan in Kaapstad, en moeten we de zondag een week later in Johannesburg zijn. We hebben dus erg kort de tijd om tussendoor wat te zien van het stuk ertussen, dus we willen graag de high lights eruit pikken. Kaapstad en directe omgeving willen we zoveel mogelijk overslaan, aangezien ik daarna nog 8 weken stage zal lopen in Kaapstad. Ons huidige idee is:
- Vrijdag na aankomst weg vanuit kaapstad en ergens rond Knysna uit stappen. Hier 1 dag blijven, op zaterdag door naar Port Elizabeth.
- Op zondag door naar Coffee Bay / Port St. Johns, hier 2 dagen blijven.
- Op dinsdag naar Durban, hier overnachten.
- Op woensdag naar Northen Drakensbergen, waar we 2 of 3 dagen willen blijven.
- Op zaterdag of zondag het laatste stuk naar Johannesburg.
Wat vinden jullie van deze stops? Raden jullie andere aan of moeten we ergens langer blijven? En is het leuker om 1 dag minder Drakensbergen te doen en bijvoorbeeld naar Sowetho in Johannesburg te gaan, of kunnen we beter wat langer in de Drakensbergen blijven.
Ik hoor graag jullie suggesties!
LauraMdumbi

Re: Tips voor stops Baz Bus Zuid Afrika

Bericht door LauraMdumbi »

Hoi,

Vanuit je planning begrijp ik dat je vooral op zoek bent naar avontuur in je vakantie en plekken om tot rust te komen. Ik heb zelf al een paar keer met de bazbus gereisd en het is echt ideaal.

Ik zou Knysna vervangen voor Tsitiskamma. Ik heb hele goede verhalen gehoord over een backpackers in the Crags/Nature’s Valley, een deel van tsitsikamma. Het is wel iets minder tussen Kaapstad en PE in dus de eerste dag wordt een lange rit meteen. Ik ben er nog niet geweest maar over een paar weken ga ik er eindelijk heen.

Als je interesse hebt om een dorpje in de Wildcoast te bezoeken kan je er voor kiezen om vanaf Coffeebay een shuttle te nemen naar Mdumbi, of loop op een dag van Coffeebay naar Mdumbi (en blijf een nacht of loop dezelfde dag weer terug). Coffeebay is over het algemeen meer toeristisch en Mdumbi heeft een backpacker vlak bij het strand en geeft een beter beeld van het echte leven (ik ben niet helemaal objectief hierin omdat ik al een paar jaar in Mdumbi ben nu). Het is wel een uur langer reizen dus je moet net wat meer moeite doen.

De Northern Drakensberg heb ik zelf niet hele goede ervaringen mee maar heb ook wel veel positieve verhalen gehoord. Mogelijk was de timing net verkeerd toen ik er was. Ze werken vooral met tours die je kunt boeken, als je budget dit toelaat kan het geweldig zijn, mijn budget liet dat toen niet toe. De zuidelijke Drakensberg daarentegen vond ik persoonlijk geweldig. Nadeel is dat je een shuttle nodig hebt vanaf Kokstad en dat 2 jaar geleden nog R600 koste. Je kunt dan wel een shuttle nemen die je tussen Durban en Joburg dropt, je hoeft hierdoor geen extra nacht in Durban door te brengen.

Ik heb geen ervaring met Sowetho maar weet wel dat het erg toeristisch is, voor mij is het geen must maar ik kan er naast zitten.
kimd

Bericht door kimd »

Bedankt voor je snelle reactie (en sorry voor mijn late). Bedankt voor je goede tips! Wat ik nog wilde vragen, stel we kiezen liever niet voor Mdumbi gezien de reistijd, zou je dan Coffeebay of Port St Johns aanraden?
LauraMdumbi

Bericht door LauraMdumbi »

Ik denk dat ik voor Coffeebay zou gaan, daar kan je lekker in de oceaan zwemmen (Port St. Johns staat bekend om haaien) en het vervoer er naar toe is beter geregeld. Ook krijg je een iets meer landelijk gevoel. Maar heel veel verschillen ze niet.
Plaats reactie