Tips voor rondreis door Italië

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Ervaringen met reizen door Italië?

Bericht door Daniii »

Heeft iemand ervaring met reizen door Italie? Ik denk er over om daar te gaan backpacken... maar wil wel eens weten of jullie daar ervaring mee hebben. Ik zou natuurlijk alles op kunnen zoeken op internet (en dat ga ik ook wel doen) maar niets is beter dan het gewoon te horen van iemand die er is geweest.
Wat kan ik verwachten van Italie? van de mensen? van vervoer? wat is het budget?

Liefs Daniii
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb geen backpack ervaring in italië, maar kan je wel een leuke leestip geven: Een Vespa met uitzicht (Vroom with a view) door Peter Moore.

Wanneer ga je?
Simon
Reiziger

Bericht door Simon »

Backpacken in Italie is heel goed te doen. Ik ben er nu meerdere malen geweest en zou zo weer gaan. Het openbaar werkt prima en is niet duur. Kwa campings kom je ook niets te kort en dit geldt ook voor hostels/hotels. Hier heb ik zelf niet ingezeten, maar ik heb er voldoende van gehoord om er een indruk van te krijgen.

Heb je nog bepaalde plaatsen die je graag wilt zien?
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Het plan is voor komende zomer. Ik wil in ieder geval naar Rome natuurlijk. Verder zie ik wel waar ik terecht kom. Mijn vorige ervaring heeft me geleerd dat het leuk is om weinig te plannen ;).
Waarschijnlijk ga ik overnachten in hostels, het is zo zwaar om een hele tent mee te sjouwen in mijn backpack (die toch altijd al te klein is).
Maar iedereen waarschuwt me voor opdringerige mannen in Italie. Ik heb van nature lichtblond haar. Maar dit zal toch wel meevallen? Ik neem die opmerkingen dus nooit zo serieus, wat is jullie ervaring hiermee?
Groetjes!! :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in een ver, ver verleden toen ik nog jong was en lange blonde lokken had...toen had ik het redelijk zwaar in Italie
Ze zijn echt wel knap irritant die opdringerige machomannen.
niet dat ze direct een gevaar vormen maar het kan knap vervelend worden.

ik zou dus maar een hoofddoekje overwegen voor de momenten van de dag dat je rust aan je hoofd wilt :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Haha :D. Dan zal ik mijn hoofddoekje niet vergeten!
Bedankt ;)
Julia

Bericht door Julia »

Een (nep) trouwring om je vinger schijnt ook wel eens te helpen!
bolletjeom
Reisexpert

in sommige landen werkt dat.....maar of de italiaanen daarvan onder de indruk zijn weet ik niet :D
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Cinque terre, Italie, Oktober

Bericht door Globeskater »

Ik vroeg mij af of er al eens iemand naar cinque terre in Italie is geweest?

Hoeveel dagen hebben jullie je daar vermaakt toen jullie heen gingen,

is er nog een leuk hotelletje aan te raden?

en is er al eens iemand in october geweest? werd mij aangeraden omdat zomer te heet is, september te druk dus oktober schijnt redelijk weer te hebben en niet veel toeristen, ik zag dat Djoser ook een wandelreis in Oktober aanbied, maar wil zelf georganiseerd gaan.

Ik zit nog te twijfelen of ik op Pisa of Milaan vlieg.. voordeel van Pisa is dat er mss nog een paar daagjes toscane bij kunnen.. maar ligt aan aantal dagen dat nodig is voor cinque terre..
bolletjeom
Reisexpert

Re: Cinque terre, Italie, Oktober

ik neem aan dat je NIET georganseerd wilt?!? toch?
Dat Djoser in Oktober gaat wil over het algemeen wel zeggen dat er een redelijke kans is dat het klimaattechnisch een redelijke periode is maar het zegt meer: we hebben korte vakanties nodig die niet al te ver weg zijn voor alle docenten die hun herfstvakantie willen vullen ;)
Je kunt een eventuele route wel als richtlijn nemen. Hoewel ook op wandelreizen er stukken de bus kan worden genomen om naar een mooi wandelgebied te rijden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Ik ga zeker NIET georganiseerd, maar is wel interessant om te zien als een reisorganisatie ook in die periode de reis wel aanbied.. heb al gezien dat wat zij aanbieden niet is wat ik zoek, en is nog lang niet zeker dat het Italië gaat worden, maar wil dolgraag eens 5terre zien ;)
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Ik ben er jaren geleden in september geweest, vond het met de drukte wel meevallen. Ik ben een week in een studio/appartement in Corniglia geweest. Met een weekkaart voor de trein en een stel wandelschoenen heb ik me meer dan goed vermaakt.

Tip: wandelen van Riomaggiore via de kustroute naar Portovenere en dan met de boot terug. Echt, zo geweldig!
Don't dream your life - Live your dream
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

plannen zijn veranderd, maar tips blijven welkom aangezien ik nog erg graag een keer naar 5terre ga!
bolletjeom
Reisexpert

Globeskater...wat doe je me aan????
Ik had nog nooit gehoord van Cinque terre...en dat was prima. Maar nu heb ik dus gegoogled...en je raad het al. Nu wil ik er ook heen *_*
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Het is schitterend mooi wat ik van iedereen hoor dus moet er ook zeker nog eens heen en denk dat als mensen gaan googlen er nog veel meer mensen heen willen ;)
Plaats reactie