Tips auto kopen en budget voor roadtrip

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Marijn
Wereldreiziger

Tips auto kopen en budget voor roadtrip

Bericht door Marijn »

Hallo allemaal!
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar een sabbatical nemen van 6 maanden. Die droom hebben we al jaren, maar tot nu toe moesten we even wachten vanwege studie en geld. Een van onze ideeën is om een roadtrip door Noord Amerika te maken, vanaf de rocky mountains in canada (zomer) naar het zuiden van de VS (winter). Het andere idee is om het zelfde te doen maar dan in zuidelijk Afrika.

We zijn al een paar weken aan het rondkijken, maar de belangrijkste vragen zijn:
- Wat komt er allemaal bij kijken om daar een auto te kopen en weer te verkopen?
- Gaat het ons lukken om genoeg geld te sparen of kunnen we beter eerst naar een goedkopere bestemming? (Bijv. Afrika, Zuid Amerika). We denken nu dat we genoeg kunnen sparen om max 100 euro per dag te kunnen uitgeven, dus de vraag is of dat genoeg is voor wat we willen.

Om een beetje een inschatting te maken zal ik nog iets meer uitleggen waar we aan zitten te denken. We willen voornamelijk kamperen en de natuur opzoeken, en slechts enkele steden kort bezoeken. Omdat het niet zal lukken om overal te kamperen (en voor de afwisseling) zullen we gemiddeld eens in de 4 dagen een simpel hostel/hotel/motel aandoen. Eten en drinken halen we vooral bij de supermarkt, maar we willen ook af en toe ergens wat kunnen eten/drinken. Zeg gemiddeld eens in de 3 dagen. Qua activiteiten zullen we het rustig aan moeten doen maar we willen wel budget over houden voor leuke dingen. Misschien ergens een keer raften, af en toe een museum etc.

Als jullie hier ervaring mee hebben en kunnen helpen met een van beide vragen dan horen we dat heel graag! _O_
timmieboyvr
Wereldreiziger

Re: Tips auto kopen en budget voor roadtrip

Bericht door timmieboyvr »

Leuk vooruitzicht! Ik ga halverwege maand 2 maanden rondreizen met een vriend en we zitten er ook aan te denken een auto te kopen. Momenteel studeer ik in SF, vanuit hier is dat waarschijnlijk goed te doen en ik heb alle tijd om er een te vinden. Wij hebben een max. van 2000$ in ons hoofd voor de auto, dat is de prijs die je ongeveer kwijt bent als je 2 maanden een auto wilt huren. Maar een auto van jezelf kun je vaak ook weer verkopen dus dat is dan een stuk goedkoper. Er zijn genoeg plaatsen waar je auto's wilt kopen, wij hopen er echter een te vinden op Craigslist.org, dit is de marktplaats van Amerika. Er verschijnen hier meer dan genoeg auto's op in de prijsrange 1000-2000 die er betrouwbaar genoeg uitzien om een grote reis mee te maken. Verkopen moet je altijd een beetje geluk mee hebben en je hebt hier ook een paar dagen voor nodig. Dat is opzich wel jammer van de tijd maar als het je 1000-2000$ kan besparen is dat zeker de moeite waard lijkt mij zo (btw. in het verleden heb ik dit 2x gedaan en er geld aan over gehouden omdat ik de auto voor meer kon verkopen, dan is het helemaal leuk!). Mijn voordeel is dat ik veel mensen ken hier in SF dus mocht ik hem niet verkopen dan kan ik het aan hun vragen, maarja in het ergste geval vraag je 1200 voor de auto die 2000 waard is en dan ben je 'm zo kwijt (en kostte het je 800 ipv 2000$).

Qua geld denk ik dat je het ook wel moet redden. Ikzelf heb rond de max. 40 euro per dag gepland. Zeker als je rustig aan doet moet dat lukken, maar het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je wilt rondrijden qua benzine kosten e.d..

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Succes!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Plaats reactie