Ticket naar Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Lily
Vakantieganger

Ticket naar Nicaragua

Bericht door Lily »

Hallo allemaal,

ik ben me aan het orienteren op een vlucht naar Managua in oktober (of eind september), en terug vanuit Panama eind december. Ik kom overal uit op zo'n 1100eu (incl. annuleringsverzekering). Ik heb een offerte aangevraagd bij Joho en gezocht op de site van Kilroy. Zijn dit redelijke prijzen of moet het goedkoper kunnen? Ik heb er geen ervaring mee.
Ik vind het zelf wel prettig om bij een dergelijke organisatie te boeken, omdat ik ergens heen wil kunnen bellen bij problemen of onduidelijkheden.

Alvast bedankt! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Ticket naar Nicaragua

Bericht door Tikva »

Als er problemen zijn zullen ze ook niet zo veel voor je doen hoor anders dan doorverwijzen uiteindelijk naar de maatschappij.

Prijs is aan de hoge kant hoor, ik kan in 3min al tickets vinden onder de 1000 euro (lufthansa)
. Ik zou ook zeker even kijken naar de optie van retour naar San Jose. Of bijvoorbeeld vliegen op Liberia is op de grens met nicaragua en wat verschillende data uitproberen met sites zoals cheaptickets of world ticketcenter.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de organisatie waar je bij boekt kan idd zo goed als niets voor je doen als er iets mis gaat met je vlucht.

Vorig jaar vloog ik voor rond de 900 naar managua. Met american airlines via de VS. Wij kozen er toen voor om te vliegen over NY an miami en daar ook even uit te stappen.
Vluchten naar costa rica waren niet goedkoper. Maar het blijft de moeite om ze eens te vergelijken.

American airlines is wel basic en om. Geen eigen entertainment set en voedsel is ook matig. Niets op de vlucht van vs naar nicaragua. 200 euro meer kan dus de moeite waard zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lily
Vakantieganger

Bericht door Lily »

Bedankt voor de reacties!

@ Tikva: Onder de 1000eu? Die vond ik ook, vanaf Brussel. 950 ofzo. Maar inclusief een annulerings- en vliegticketverzekering kom ik uit op rond de 1100...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je gaat toch zelfstandig rondreizen? Dan heb je niets aan een annuleringverzekering. Voor je vliegticket kan je een vliegticket verzekering doen maar of die nodig is hangt ook van de ticket voorwaarden af. Reisverzekering heb je wel nodig maar gewoonveen van ohra ofzo niet een speciale dure.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ticket was trouwens vanaf Schiphol
Lily
Vakantieganger

Bericht door Lily »

Een annuleringsverzekering is toch bedoeld voor als je onverhoopt niet kan gaan?
Dus als ik ziek word vlak voor ik vertrek? Je weet maar nooit..

Op welke ticketsites heb je gekeken? Fijn dat je meedenkt!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een annuleringsverzekering werkt alleen als je een pakketreis boekt. Dus niet als je alleen een ticket hebt.
Wanneer je zelfstandig reist en alleen vliegtickets vooraf regelt kan je een ticketannuleringsverzekering overwegen.
Mondial heeft er 1.
Let heel goed op want ze lijken qua termen en naam erg op elkaar maar je hebt dus niets aan een reguliere annuleringsverzekering

reisverzekeringblog . nl/ticket-annuleringsverzekering
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

De meeste annulerings verzekeringen dekken een reis. Dus een pakketreis met overnachtingen ticket etc. Je hebt alleen een ticket dus geen reis. Je zou wel een ticket annuleringsverzekering af kunnen sluiten. Kost je ongeveer 25 euro dus met een ticket van onder de 1000 euro ben je dan nog steeds goedkoper uit dan het aanbod dat je nu hebt.

Ik zou je adviseren niet zomaar op offertes te vertrouwen maar altijd de voorwaarden te lezen. Dan nog weet ik niet wat die verzekering die ze je bieden kost.

Voor lufthansa zou ik trouwens ook geen vliegticketverzekering doen is gewoon een grote betrouwbare maatschappij die de duitse regering ook echt niet failliet zou laten gaan. Dus als je met zo'n maatschappij vliegt is de kans dat die echt failliet zo klein dat ik zelf het geldklopperij vind om zoiets aan te bieden.
Lily
Vakantieganger

Bericht door Lily »

Als ik de voorwaarden van de annuleringskostenverzekering lees van Kilroy (Isis), staat er het volgende:

Vergoeding van je ticket in geval van bijvoorbeeld ziekte van een familielid of van je reisgenoot. Of bij het moeten annuleren van de reis door het niet verkrijgen van een visum.

Maar hoe dan ook: het is altijd meer dan die 25 eu die het bij Mondial kost.
Als ik vlieg met Delta is het wss ook overbodig om zo'n vliegticketverzekering te doen..

Ben een beetje aan het experimenteren met vluchten zoeken, door bijvoorbeeld op San Jose of Liberia te vliegen, en kom idd ook onder de 1000eu. Dankjewel!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Heb je al gekeken op Skyscanner?
Daar kun je een land invoeren in plaats van een stad. Zo kun je wat breder zoeken.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie